Zondag derde divisie 2018/2019

Forza AZ

Well-known member
GOES verliest verrassend bij HBS. Diverse bronnen melden echter dat ze toch periodekampioen zijn. Ik denk persoonlijk dat ze nog een puntje nodig hebben, omdat volgens mij Jong Volendam de periode nog kan winnen. Dan wordt die titel verdeeld via de reguliere ranglijst, net als die van promovendus TEC, en in theorie kan UNA dan nog langs GOES. Maar misschien zie ik iets over het hoofd, @Forza AZ en @Joost?

Belofteteams kunnen gewoon een periode winnen, alleen niet deelnemen aan de nacompetitie. Die plek gaat dan inderdaad naar de hoogste in de totaalstand. Als GOES verliest volgende week en Jong Volendam en UNA beide winnen, dan speelt GOES geen nacompetitie.
 

Joost

Well-known member
Wat een zure nederlaag voor EVV, in de laatste minuut...

Volgende week EVV v UNA en OJC v JVC. Bij ieder resultaat van EVV dat beter is dan dat van OJC blijven ze erin.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Quick '20 tegen EVV voor mij dus vanmiddag, wedstrijd met veel belangen. Druk bezocht ook, maak ik ook zelden mee. Lekker weertje, door de bewolking werd het geen bloedheet gebeuren.

In de eerste helft weinig gevaar voor beide doelen, de 0-0 ruststand was niet meer dan logisch.

De tweede helft bracht meer kansen. Quick '20 zag tweemaal een treffer afgekeurd worden wegens buitenspel, terecht uiteraard. Ook EVV loerde op de buitenspelval, die een aantal keren handig ontweken werd. Een aantal hele grote kansen leverde dit op, maar vrij identiek aan elkaar werd de bal net naast de paal geschoven. Spel ging in ieder geval op en neer. Quick '20 moest winnen om directe degradatie (vooralsnog?) te voorkomen. De brilstand bleef staan, omdat met name EVV de counters weigerde af te maken. En toen in de 92e minuut scoorde de net ingevallen (86e minuut) nummer 20 met een prachtige krul in de kruising.

Intensieve wedstrijd om te vlaggen, maar ik heb wel weer erg genoten. Niet zozeer vanwege het niveau, wel van de spanning. En ook van de bank van EVV achter mij. Die coach is echt genieten. En geen wanklank over de arbitrage. En zelfs toen ik een aanvaller van hun in kansrijke positie alsnog afvlagde voor buitenspel, erkende hij dat het inderdaad net buitenspel was. Gelukkig maar, want 100% overtuigd was ik niet. Maar goed zat ik dus wel. Sowieso als arbitrage goede leiding gegeven, in zo'n belangrijke wedstrijd geen kaarten zegt natuurlijk wel wat.

Daarnaast was Hans Olde Olthof aanwezig voor de andere assistent scheidsrechter. Hans bepaalt mede de assistenten die mogelijk kunnen doorgaan naar betaald voetbal. Gelukkig had hij ook even op mij gelet. Enkele nuttige tips had hij voor mij. Daarnaast ook mooie woorden, ik oogde gedreven, strakke en overtuigende vlagsignalen en er zit volgende hem potentie in mij. Leuk om te horen!

Bij de IKEA trouwens geen Zweedse gehaktballetjes gehaald, hoe lekker ze ook zijn het past natuurlijk niet in een goede wedstrijdvoorbereiding haha. Heb trouwens nog gebaksbordjes gekocht en daarnaast diverse bankstellen getest, weten jullie dat ook weer.

Prachtig trouwens die spanning nog overal. En mooi gezegd ook van die andere assistent: "Wij kunnen alleen maar winnen". Klopt natuurlijk ook. Geen wanneer dit of wanneer dat, beloftes, periode, etc. Lekker vlaggen! Haha.

Volgende zondag dus GOES - OSS '20 (zo goed? Haha), bij winst GOES winnen ze de periode verwacht ik? Groene Ster gepromoveerd dus, vorig seizoen al eens geweest dus de afstand weet ik al ...
 

Jacco

Well-known member
Ik ben wel erg blij met deze overwinning van Quick'20, maar de overwinning van OJC zorgt voor een bijna even grote domper.
maar goed, in het voetbal weet je nooit het precies loopt
 

de waan

Well-known member
Bij dit soort wedstrijden had ik je dan wel verwacht. Als trouwe aanhanger. ;-)

Mensen nog iets op Twitter van EVV voorbij zien komen?
Geen klaagzangen over de leiding met playmobilpoppetjes in ieder geval.

Ik zag dat de wedstrijd op het bijveld werd gespeeld. Waarom was dat nou weer?
 

Jacco

Well-known member
Op het twitter-account van EVV sportieve felicitaties aan Groene Ster en TEC. Ook staan er enkele huilebekjes aan het begin van de wedstrijd, die ik niet kon plaatsen en me wat valse hoop gaven. Voor de rest niet zoveel bijzonders.
 

Unnekuukse

Active member
De beheerder van de Facebookpagina van het eerste elftal van JVC Cuijk (=vrouw van de elftalleider) spreekt haar teleurstelling uit over het feit dat de spelers en de staf na de wedstrijd tegen TEC niet zijn bedankt voor het seizoen. "Is het nou echt teveel gevraagd om de spelers, begeleiders en staf even een hand te schudden als bestuur zijnde?
Mijns inziens een zeer kwalijke zaak, door dit niet te doen en zo een seizoen thuis af te sluiten. Er zijn zelfs jongens die jaren voor JVC gespeeld hebben! En dan doet het vreselijk pijn, om te zien dat er nog geen hand wordt geschud of een dankwoord wordt uitgesproken! In mijn ogen mag men als bestuur zijnde , zich hier echt voor gaan schamen!"

Blijkbaar wordt de ernst van de situatie niet ingezien en gaan sommigen er vanuit dat de wedstrijd tegen TEC het laatste thuisduel van het seizoen is geweest.
Het bestuur is gelukkig realistischer. Om eerlijk te zijn had ik het als supporter zeer ongepast en zelfs arrogant gevonden als er nu al afscheid van spelers en trainers was genomen. Hoewel ik ook de indruk heb dat sommigen weken geleden al afscheid hebben genomen...
 

Joost

Well-known member
Quick '20 tegen EVV voor mij dus vanmiddag, wedstrijd met veel belangen. Druk bezocht ook, maak ik ook zelden mee. Lekker weertje, door de bewolking werd het geen bloedheet gebeuren.

In de eerste helft weinig gevaar voor beide doelen, de 0-0 ruststand was niet meer dan logisch.

De tweede helft bracht meer kansen. Quick '20 zag tweemaal een treffer afgekeurd worden wegens buitenspel, terecht uiteraard. Ook EVV loerde op de buitenspelval, die een aantal keren handig ontweken werd. Een aantal hele grote kansen leverde dit op, maar vrij identiek aan elkaar werd de bal net naast de paal geschoven. Spel ging in ieder geval op en neer. Quick '20 moest winnen om directe degradatie (vooralsnog?) te voorkomen. De brilstand bleef staan, omdat met name EVV de counters weigerde af te maken. En toen in de 92e minuut scoorde de net ingevallen (86e minuut) nummer 20 met een prachtige krul in de kruising.

Intensieve wedstrijd om te vlaggen, maar ik heb wel weer erg genoten. Niet zozeer vanwege het niveau, wel van de spanning. En ook van de bank van EVV achter mij. Die coach is echt genieten. En geen wanklank over de arbitrage. En zelfs toen ik een aanvaller van hun in kansrijke positie alsnog afvlagde voor buitenspel, erkende hij dat het inderdaad net buitenspel was. Gelukkig maar, want 100% overtuigd was ik niet. Maar goed zat ik dus wel. Sowieso als arbitrage goede leiding gegeven, in zo'n belangrijke wedstrijd geen kaarten zegt natuurlijk wel wat.

Daarnaast was Hans Olde Olthof aanwezig voor de andere assistent scheidsrechter. Hans bepaalt mede de assistenten die mogelijk kunnen doorgaan naar betaald voetbal. Gelukkig had hij ook even op mij gelet. Enkele nuttige tips had hij voor mij. Daarnaast ook mooie woorden, ik oogde gedreven, strakke en overtuigende vlagsignalen en er zit volgende hem potentie in mij. Leuk om te horen!

Bij de IKEA trouwens geen Zweedse gehaktballetjes gehaald, hoe lekker ze ook zijn het past natuurlijk niet in een goede wedstrijdvoorbereiding haha. Heb trouwens nog gebaksbordjes gekocht en daarnaast diverse bankstellen getest, weten jullie dat ook weer.

Prachtig trouwens die spanning nog overal. En mooi gezegd ook van die andere assistent: "Wij kunnen alleen maar winnen". Klopt natuurlijk ook. Geen wanneer dit of wanneer dat, beloftes, periode, etc. Lekker vlaggen! Haha.

Volgende zondag dus GOES - OSS '20 (zo goed? Haha), bij winst GOES winnen ze de periode verwacht ik? Groene Ster gepromoveerd dus, vorig seizoen al eens geweest dus de afstand weet ik al ...

Volgens het stuk in de krant voetbalde EVV een heel stuk beter dan Quick '20 maar bleek de doelman ondanks vele kansen onpasseerbaar. Daarin stond ook dat er 350 toeschouwers waren, dat is ook niet zo heel veel.
 

Unnekuukse

Active member
Volgens het stuk in de krant voetbalde EVV een heel stuk beter dan Quick '20 maar bleek de doelman ondanks vele kansen onpasseerbaar. Daarin stond ook dat er 350 toeschouwers waren, dat is ook niet zo heel veel.

Nou, die 350 waren er gisteren bij JVC Cuijk - TEC ook niet. Ook van de kant van TEC, dat promotie kon veiligstellen, was er weinig belangstelling. Nu waren er gisteren wel veel andere evenementen in Cuijk en omgeving. Dat zal ongetwijfeld van invloed zijn geweest, maar echt druk is het allang niet meer bij thuiswedstrijden van JVC Cuijk.
 

de waan

Well-known member
Volgens het stuk in de krant voetbalde EVV een heel stuk beter dan Quick '20 maar bleek de doelman ondanks vele kansen onpasseerbaar. Daarin stond ook dat er 350 toeschouwers waren, dat is ook niet zo heel veel.

Volgens Tubantia waren er 200. :eek:mg: Op een bijveld zonder tribunes lijkt het al snel aardig wat.

En 'heel stuk beter voetballend EVV' lees ik daar ook niet echt terug.

De zege was een beloning voor het aanvallende spel van de thuisploeg na rust. Quick’20 nam toen alle risico’s om een goal te forceren. Verdedigers werd naar de kant gehaald en aanvallers gebracht. EVV, dat ook nog altijd niet veilig is, kreeg grote kansen uit de counter. Aan de andere kant werden twee doelpunten van de thuisploeg afgekeurd vanwege buitenspel.

terecht afgekeurd ongetwijfeld.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Nul kaarten gekregen van scheidsrechter Dr?ge vandaag trouwens.

Dan had hij zijn dag niet, vermoed ik. Wel prettig voor jullie uiteraard.

Belofteteams kunnen gewoon een periode winnen, alleen niet deelnemen aan de nacompetitie. Die plek gaat dan inderdaad naar de hoogste in de totaalstand. Als GOES verliest volgende week en Jong Volendam en UNA beide winnen, dan speelt GOES geen nacompetitie.

Ja, zo had ik het dus ook in gedachten. Zorgde wel voor flink wat verwarring, ook de Voetbalprof raakte het spoor volledig bijster op Twitter.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan