Zondag derde divisie 2018/2019

Unregistere

Well-known member
Helemaal niet betalen is wat al te zwaar, maar bij ODIN '59 stelt men al jaren het laagste budget van de derde divisie zaterdag te hebben.

En ik geloof dat De Dijk en Achilles '29 dit seizoen ook niet betalen, althans, dat wordt gezegd.
 

Sjorro

Active member
Helemaal niet betalen is wat al te zwaar, maar bij ODIN '59 stelt men al jaren het laagste budget van de derde divisie zaterdag te hebben.

En ik geloof dat De Dijk en Achilles '29 dit seizoen ook niet betalen, althans, dat wordt gezegd.

Bij Achilles moet je geld meenemen om er te mogen voetballen :oops:
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Wat zijn dan de clubs op 2e of 3e divisieniveau die van zichzelf zeggen dat ze niet betalen?
(nb: deze vraag is niet bedoeld als aanleiding voor de zoveelste discussie over het wel of niet terecht zijn van die bewering)

Je hebt dus HBS, Quick'20, AFC en nog meer?

Nou, AFC heeft waarschijnlijk zo'n beetje het grootste budget van allemaal en die doen daar ook niet meer ingewikkeld over. Quick'20 toch ook niet meer?
 

Jacco

Well-known member
Quick'20 betaalt naar eigen zeggen niet. In ieder geval niet meer dan een vrijwilligersvergoeding.

Zie bijvoorbeeld de tekst op de website https://www.quick20.nl/sponsors/

Afgezien dan van de "gunstige randvoorwaarden", maar eigenlijk was het niet de bedoeling om die discussie opnieuw op te starten. Ik weet hoe daar over wordt gedacht.
 

Unregistere

Well-known member
Dan zetten we maar gewoon even alles op een rijtje, zijn we tenminste weer up to date:

Speelronde 32

Blauw Geel ’38 – HBS 1-0
Dongen – Westlandia 0-0
GOES – EVV 2-0
HSC ’21 – UNA 1-0
Jong FC Volendam – OSS ’20 3-2
OFC – ADO ’20 3-0
OJC Rosmalen – Hercules 2-2
Quick – JVC Cuijk 6-1
TEC – Quick ’20 1-1

STAND

1. Jong FC Volendam 32-65
2. TEC 32-64
3. OFC 32-59
4. GOES 32-58
5. UNA 32-56
6. OSS '20 32-54
7. ADO '20 32-47
8. Quick 32-46 (-1)
9. Westlandia 32-46 (-6)
10. Hercules 32-44
11. Dongen 32-42
12. HSC '21 32-41
13. JVC Cuijk 32-39
14. EVV 32-38
15. Blauw Geel '38 32-37
16. OJC Rosmalen 32-29
17. Quick '20 32-27
18. HBS 32-22 *

EVV ??n winstpunt in mindering

* = gedegradeerd

Topscorers:

1. Serhat Ko? (TEC) 22
2. Tony de Groot (OSS '20) 20
=. Reda Kharchouch (OFC) 20
=. Dani van der Moot (Jong FC Volendam) 20
=. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 20
6. Marc Boshoff (Quick) 19
7. Giovialli Serbony (Westlandia) 18
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 18
9. Erwin Franse (GOES) 17
10. Steve Schalkwijk (GOES) 16
11. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 15
12. Jelle Schijvenaars (UNA) 14
13. Walid Ould-Chikh (Hercules) 13
=. Rick Polman (Blauw Geel '38) 13
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 13
16. Brian Boogers (UNA) 12
=. Frank van der Heiden (Quick) 12
=. Jos Peltzer (OSS '20) 12
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 12
20. Bas ter Hogt (HSC '21) 11
=. Wesley Meeuwsen (OJC Rosmalen) 11
=. Thomas Schilders (Dongen) 11
=. Jeroen van Schoonhoven (JVC Cuijk) 11
24. Tyrone Fonville (Hercules) 10
=. R?mon Koenen (Dongen) 10
=. Danny Verbakel (Blauw Geel '38) 10

quick-voc_1415_4.jpg

Frank van der Heiden leverde met twee doelpunten een goede bijdrage aan de ruime zege van Quick op JVC Cuijk
 

de waan

Well-known member
Niet vervelend bedoeld, maar zou het feitelijk niet veel beter zijn dat JVC degradeert en komend seizoen in de hoofdklasse probeert weer op te krabbelen. Je hebt kans dat je daar met een verjongde selectie nog wel op de been kunt blijven. Lijkt me een prettiger alternatief dan een kansloos seizoen in de derde divisie.
 

Unnekuukse

Active member
Niet vervelend bedoeld, maar zou het feitelijk niet veel beter zijn dat JVC degradeert en komend seizoen in de hoofdklasse probeert weer op te krabbelen. Je hebt kans dat je daar met een verjongde selectie nog wel op de been kunt blijven. Lijkt me een prettiger alternatief dan een kansloos seizoen in de derde divisie.

Voor de drie scenario's zie https://www.gelderlander.nl/voetbal...onder-stoppen-met-het-eerste-elftal~a070978c/

@DeWaan: ik begrijp dat we met degradatie sommige mensen een groot plezier doen... ;-)
Ik snap jouw punt, maar ik vraag me af of dat verstandig is. Of je houdt voldoende spelers over en vult dat aan met talentvolle en ambitieuze spelers uit de regio die het sportief aantrekkelijk vinden om in de 3e divisie te spelen. Of je trekt de stekker er definitief uit.
Doorgaan in de hoofdklasse met een afgeslankte selectie is, ook gelet op de concurrentie van stabiele hoofdklassers in de omgeving (Gemert, UDI, straks Juliana Malden of TOP), onaantrekkelijk voor ambitieuze spelers in de regio. De kans dat je dan binnen enkele seizoenen terugvalt naar niveau 3e/4e klasse is groot. Dan kun je beter meteen inzetten op Zaterdag 1.
 

de waan

Well-known member
Helder. Zo had ik het nog niet bekeken.

Ik durfde deze opmerking ook pas te maken nu we zelf zo'n beetje veilig zijn. :p
 

Fregge

Well-known member
Voor de drie scenario's zie https://www.gelderlander.nl/voetbal...onder-stoppen-met-het-eerste-elftal~a070978c/

@DeWaan: ik begrijp dat we met degradatie sommige mensen een groot plezier doen... ;-)
Ik snap jouw punt, maar ik vraag me af of dat verstandig is. Of je houdt voldoende spelers over en vult dat aan met talentvolle en ambitieuze spelers uit de regio die het sportief aantrekkelijk vinden om in de 3e divisie te spelen. Of je trekt de stekker er definitief uit.
Doorgaan in de hoofdklasse met een afgeslankte selectie is, ook gelet op de concurrentie van stabiele hoofdklassers in de omgeving (Gemert, UDI, straks Juliana Malden of TOP), onaantrekkelijk voor ambitieuze spelers in de regio. De kans dat je dan binnen enkele seizoenen terugvalt naar niveau 3e/4e klasse is groot. Dan kun je beter meteen inzetten op Zaterdag 1.

Maar JVC heeft toch een betere naam dan die 4 clubs die jij noemt?
 

Unnekuukse

Active member
Maar JVC heeft toch een betere naam dan die 4 clubs die jij noemt?

Blijkbaar niet.
Van Boxtel en Loermans, die in de jeugd van JVC Cuijk speelden en hun bescheiden 3e divisie-carri?rs aan JVC Cuijk te danken hebben, vertrekken nu bijvoorbeeld bij het eerste zuchtje tegenwind direct naar het (nog) twee klassen lager spelende Juliana Malden...
Zou me niet verbazen als ook UDI en TOP binnenkort bekendmaken spelers van JVC Cuijk te hebben aangetrokken.
 

Unregistere

Well-known member
Ze duiken er net zo op als dit vrolijke hondje inderdaad:

AdoredScarceAmurstarfish-size_restricted.gif


Heb je eigenlijk wel eens hinder van dieren langs de lijn, SC Heerenveen?
 
Bovenaan