Zondag derde divisie 2018/2019

Fregge

Well-known member
Zo! Lekker dit. Kreeg de vraag door van de plaatselijke journalist die wegens privezaken niet kon of 't terecht was of dat het billen knijpen was. Ik antwoordde met beide. Hopelijk kunnen we nu dit door zetten.
 

De Groene Scout

Well-known member
Pffff, wat een wedstrijd, wat een spanning.
Van 2 kanten niet best, maar wel de juiste instelling gezien bij HSC'21 vandaag.
Terechte winst en bijna veilig.
 

Jacco

Well-known member
Ik was er even bang voor dat dat ene punt bij TEC er niet toe doet, maar door het gelijkspel bij OJC-Hercules kan het wel eens heel belangrijk zijn.
 

de waan

Well-known member
Normaal gesproken laat ik de ontwikkelingen bij HSC'21 zoveel mogelijk voor wat het is als ik bij een andere wedstrijd langs de kant sta, maar gisteren bij Groen Wit (toeval bestaat niet) tegen Loenermark kon ik maar niet van de telefoon afblijven vanaf het moment dat we op voorsprong kwamen. Ik krijg een melding als het twitteraccount van HSC een berichtje plaatst, dus bij elk trilletje in mijn broekzak vanaf een uur of vier stierf ik duizend doden. Gelukkig bleef het gevreesde berichtje achterwege.
 

Unregistere

Well-known member
Kan het me voorstellen. Eigenlijk bizar dat HSC zich met 41 punten nog niet veilig mag noemen, al moet het wel heel gek lopen als het nu nog fout gaat natuurlijk. Vond UNA het trouwens niet onverdiend?

Gisteren eigenlijk niet meer gemeld hier volgens mij, maar voor HBS is na het verlies bij de mannen van Fregge definitief het doek gevallen.

Verder natuurlijk op Zaari gestemd als speler van de week! https://www.voetbal247.nl/speler-van-de-week-de-nominaties-van-speelronde-32/
 

Unregistere

Well-known member
Een beter moment om die reeks te doorbreken was er dus niet!

Ik zie dat GOES officieel nog ??n puntje nodig heeft om de periode te pakken. Die gaan zondag naar het gedegradeerde HBS, dus dat zou moeten lukken.
 

De Groene Scout

Well-known member
vond UNA het trouwens niet onverdiend?

Nee dat viel nog wel mee, in de bestuurskamer ook berusting en de sportieve felicitaties. Ze gingen er wel voor en pakten zelfs 8 gele kaarten, maar voetballend vrijwel niets uitgespeeld. Na de thee vooral dreiging door hoge ballen erin te pompen en uit vrije trappen /corners.
Even dachten ze nog aan een penalty mee, maar de duikeling was iets te opzichtig en werd door de leidsman beoordeelt als schwalbe.
 

Unnekuukse

Active member
Nee dat viel nog wel mee, in de bestuurskamer ook berusting en de sportieve felicitaties. Ze gingen er wel voor en pakten zelfs 8 gele kaarten, maar voetballend vrijwel niets uitgespeeld. Na de thee vooral dreiging door hoge ballen erin te pompen en uit vrije trappen /corners.
Even dachten ze nog aan een penalty mee, maar de duikeling was iets te opzichtig en werd door de leidsman beoordeelt als schwalbe.

Felicitaties aan De Groene Scout en De Waan! Mooi dat HSC'21 behouden blijft voor de 3e Divisie.

Ook Fregge kan zich alvast gaan voorbereiden voor een nieuw seizoen 3e Divisie.
Ik begrijp van verschillende kanten dat JVC Cuijk het gisteren na de rust volledig heeft laten lopen en er nog genadig vanaf kwam met 6-1. Vanochtend het interview met onze aanvoerder Jurre Grotenhuis gelezen in De Gelderlander. Ik kan daar maar ??n conclusie uit trekken: deze jongens gaan er, op een paar positieve uitzonderingen (zoals onze aanvoerder Grotenhuis; groot respect voor zijn niet aflatende inzet en het feit dat hij als 23-jarige nu ook naar buiten toe de kar blijft trekken) na, er niks meer aan doen dit seizoen. Reden: "We zitten in een moeilijke situatie, omdat we niet weten wat er volgend jaar met JVC gebeurt."
Och?rm. Nou, vervang dat 'met JVC' maar gerust door 'met ons'...
 

Jacco

Well-known member
Hm, de laatste wedstrijd is JVC - OJC Rosmalen. Dat betekent dus dat Quick'20 sowieso zes punten nodig heeft om over OJC heen te gaan.
 

De Groene Scout

Well-known member
De kans is groot dat we volgend seizoen clubs uit Heerlen en Beverwijk erbij in krijgen.
Daar word je toch ook niet echt vrolijk van. Pfff, als we een keer tegen een club uit Utrecht moeten, moeten we dat haast een derby noemen.
 

de waan

Well-known member
De kans is groot dat er in de hoofdklasse A nog wel een paar keer en andere koploper is. Ik blijf stiekem hopen op Hoogeveen. Ook een soort van derby. :eek:mg:
 

Unregistere

Well-known member
En in B zit sowieso niet echt iets dat je als derby zou kunnen beschouwen voor jullie. Al is Groene Ster dan wel weer precies de verste van de kampioenskandidaten, volgens mij.

Aan de andere kant raak je GOES mogelijk kwijt, want die willen natuurlijk graag naar de zaterdag.
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanavond is er een voetbalvergadering bij HBS met op de agenda:"HBS wil spelers gaan betalen om zo snel mogelijk terug op 3e divisie niveau te komen".
Want zo verklaren ze "wij zijn nog de enige club in Nederland waar niet betaald wordt op dit niveau", hahahahaha.
 

de waan

Well-known member
voorblad-42.jpg
 

Jacco

Well-known member
Wat zijn dan de clubs op 2e of 3e divisieniveau die van zichzelf zeggen dat ze niet betalen?
(nb: deze vraag is niet bedoeld als aanleiding voor de zoveelste discussie over het wel of niet terecht zijn van die bewering)

Je hebt dus HBS, Quick'20, AFC en nog meer?
 
Bovenaan