Zondag derde divisie 2018/2019

de waan

Well-known member
Niet vervelend bedoeld, maar zou het feitelijk niet veel beter zijn dat JVC degradeert en komend seizoen in de hoofdklasse probeert weer op te krabbelen. Je hebt kans dat je daar met een verjongde selectie nog wel op de been kunt blijven. Lijkt me een prettiger alternatief dan een kansloos seizoen in de derde divisie.

Unnekuukse

Active member
Niet vervelend bedoeld, maar zou het feitelijk niet veel beter zijn dat JVC degradeert en komend seizoen in de hoofdklasse probeert weer op te krabbelen. Je hebt kans dat je daar met een verjongde selectie nog wel op de been kunt blijven. Lijkt me een prettiger alternatief dan een kansloos seizoen in de derde divisie.

Voor de drie scenario's zie https://www.gelderlander.nl/voetbal...onder-stoppen-met-het-eerste-elftal~a070978c/

@DeWaan: ik begrijp dat we met degradatie sommige mensen een groot plezier doen... ;-)
Ik snap jouw punt, maar ik vraag me af of dat verstandig is. Of je houdt voldoende spelers over en vult dat aan met talentvolle en ambitieuze spelers uit de regio die het sportief aantrekkelijk vinden om in de 3e divisie te spelen. Of je trekt de stekker er definitief uit.
Doorgaan in de hoofdklasse met een afgeslankte selectie is, ook gelet op de concurrentie van stabiele hoofdklassers in de omgeving (Gemert, UDI, straks Juliana Malden of TOP), onaantrekkelijk voor ambitieuze spelers in de regio. De kans dat je dan binnen enkele seizoenen terugvalt naar niveau 3e/4e klasse is groot. Dan kun je beter meteen inzetten op Zaterdag 1.

de waan

Well-known member
Helder. Zo had ik het nog niet bekeken.

Ik durfde deze opmerking ook pas te maken nu we zelf zo'n beetje veilig zijn. :p

Fregge

Well-known member
Voor de drie scenario's zie https://www.gelderlander.nl/voetbal...onder-stoppen-met-het-eerste-elftal~a070978c/

@DeWaan: ik begrijp dat we met degradatie sommige mensen een groot plezier doen... ;-)
Ik snap jouw punt, maar ik vraag me af of dat verstandig is. Of je houdt voldoende spelers over en vult dat aan met talentvolle en ambitieuze spelers uit de regio die het sportief aantrekkelijk vinden om in de 3e divisie te spelen. Of je trekt de stekker er definitief uit.
Doorgaan in de hoofdklasse met een afgeslankte selectie is, ook gelet op de concurrentie van stabiele hoofdklassers in de omgeving (Gemert, UDI, straks Juliana Malden of TOP), onaantrekkelijk voor ambitieuze spelers in de regio. De kans dat je dan binnen enkele seizoenen terugvalt naar niveau 3e/4e klasse is groot. Dan kun je beter meteen inzetten op Zaterdag 1.

Maar JVC heeft toch een betere naam dan die 4 clubs die jij noemt?

Unnekuukse

Active member
Maar JVC heeft toch een betere naam dan die 4 clubs die jij noemt?

Blijkbaar niet.
Van Boxtel en Loermans, die in de jeugd van JVC Cuijk speelden en hun bescheiden 3e divisie-carri?rs aan JVC Cuijk te danken hebben, vertrekken nu bijvoorbeeld bij het eerste zuchtje tegenwind direct naar het (nog) twee klassen lager spelende Juliana Malden...
Zou me niet verbazen als ook UDI en TOP binnenkort bekendmaken spelers van JVC Cuijk te hebben aangetrokken.

Unregistere

Well-known member
Ze duiken er net zo op als dit vrolijke hondje inderdaad:

AdoredScarceAmurstarfish-size_restricted.gif

Heb je eigenlijk wel eens hinder van dieren langs de lijn, SC Heerenveen?

Jacco

Well-known member
Vrolijke hondje? Ongedierte bedoel je.

Sommige hondenbezitters zijn te vergelijken met mensen die lachend met een pistool rondzwaaien, je uitlachen als je daar verschrikt naar kijkt en daarbij uitroepen "hij doet niets hoor".

SC Heerenveen

Well-known member
Ik weet ook wel dat het 20 is, maar op een telefoon druk je al gauw op iets anders haha.

Ik heb nog geen hinder ondervonden van dieren. Bij Westlandia dacht ik dit seizoen dat er een loslopende hond het veld op zou rennen, maar dat bleek mee te vallen.

Succes allemaal morgen, ik zal naar de wedstrijd Quick '20 tegen EVV. En daarvoor naar de IKEA in Hengelo, maar dat terzijde haha.

Unregistere

Well-known member
Niet vergeten om een lekkere bodem te leggen met wat Zweedse balletjes bij IKEA, SC Heerenveen.

Succes weer allemaal vanmiddag!

De Groene Scout

Well-known member
Blijft een beetje puzzelen in de achterste linie met 4 afwezigen. Vandaag mag A-junior Stan Wonnink het links acht proberen. Mooie speler, eigenlijk meer middenvelder.
Rest van de opstelling logisch en ongewijzigd. HUP HSC!!!

Bovenaan