Zondag derde divisie 2018/2019

Unregistere

Well-known member
Alles op een rijtje dan, na de verwaaide speelronde van afgelopen zondag:


Speelronde 24

ADO '20 - Dongen 1-2
GOES - Blauw Geel '38 2-1
HBS - Jong FC Volendam 1-2
JVC Cuijk - HSC '21 0-2
OJC Rosmalen - TEC 1-3
OSS '20 - UNA gestaakt na 20 minuten bij 0-0 stand
Quick '20 - OFC 1-3

EVV - Quick en Hercules - Westlandia werden afgelast

STAND

1. Jong FC Volendam 23-48
2. TEC 23-47
3. OSS '20 23-43
4. OFC 24-43
5. UNA 23-41
6. ADO '20 23-36
7. GOES 23-33
8. Quick 21-32
9. Dongen 24-32
10. Westlandia 23-29 (-7)
11. HSC '21 23-29 (-11)
12. JVC Cuijk 23-29 (-17)
13. Hercules 21-27
14. EVV 22-27
15. Blauw Geel '38 24-27
16. OJC Rosmalen 23-21
17. Quick '20 23-20
18. HBS 23-19

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 18
2. Serhat Ko? (TEC) 17
3. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 15
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 15
5. Tony de Groot (OSS '20) 14
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 14
7. Marc Boshoff (Quick) 13
=. Rick Polman (Blauw Geel '38) 13
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 13
10. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 12
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 12
12. Brian Boogers (UNA) 11
=. Erwin Franse (GOES) 11
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 11
15. Wesley Meeuwsen (OJC Rosmalen) 10
=. Jos Peltzer (OSS '20) 10

Interview-Schalkwijk.jpg

Mede dankzij een doelpunt van Steve Schalkwijk boekte GOES een belangrijke overwinning op Blauw Geel '38
 

De Groene Scout

Well-known member
Jong Volendam - UNA wordt vanmiddag al gespeeld.
Morgen weer veel spanning en strijd bij clubs tussen plek 7 en 18 die tegen elkaar moeten. Van deze 12 ploegen is er nog niemand veilig.
HSC'21 tegen de nummer laatst HBS, bij winst weer even 1 of 2 weekjes wat extra lucht. Bij verlies kun je ook zo weer op de P/D plek staan.
 

De Groene Scout

Well-known member
De koploper (voor wie deze klasse te makkelijk is) verloor weer eens. Thuis werd met 1-2 verloren van UNA.
Hierdoor kan TEC morgen de koppositie weer overnemen.
 

de waan

Well-known member
Haha, je bent me voor. Net goed!

Goed voor de spanning en UNA pakt en passant de laatste strohalm om nog mee te gaan doen.
 

Unregistere

Well-known member
En ook fijn voor Jong FC Volendam-trainer Johan Steur, want dit lijkt mij heel leerzaam voor zijn elftal. :duim:

Leuke voorbeschouwing trouwens op Voetbal247, de waan. Met de twee andere oranjes. Deed me aan dit topic denken!
 

de waan

Well-known member
En ook fijn voor Jong FC Volendam-trainer Johan Steur, want dit lijkt mij heel leerzaam voor zijn elftal. :duim:

Leuke voorbeschouwing trouwens op Voetbal247, de waan. Met de twee andere oranjes. Deed me aan dit topic denken!
O, dat was dan een onbewussie. Zal het toch ergens opgeslagen hebben waarschijnlijk.

Had Steur zijn uitspraken eigenlijk ook nog willen meenemen. Toch maar niet gedaan.
 

Unregistere

Well-known member
O, dat was dan een onbewussie. Zal het toch ergens opgeslagen hebben waarschijnlijk.

Had Steur zijn uitspraken eigenlijk ook nog willen meenemen. Toch maar niet gedaan.

Komt-ie weer goed weg.

Veel succes vanmiddag aan alle supporters hier. En natuurlijk SC Heerenveen met de vlag. Ik verwacht dat het kaaspakketje van Zuivelhoeve al ergens in de kleedkamer verstopt is. :p

Verder natuurlijk hopen dat GOES weer wint. Ik zal het met een schuin oog volgen vanuit Dordrecht.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Geen pakketje aangetroffen in de kleedkamer, haha. Nog niet voor buitenspel gevlagd, 2x net niet in mijn ogen voor HSC '21. Kwam ook de 2-1 uit.
 

Unregistere

Well-known member
Geen pakketje aangetroffen in de kleedkamer, haha. Nog niet voor buitenspel gevlagd, 2x net niet in mijn ogen voor HSC '21. Kwam ook de 2-1 uit.

Dan zijn de mannen je vast dankbaar, bij die 2-1. ;)

Uiteindelijk won HSC met 3-2. Ook bijna al onze andere kantinevrienden hadden een goede middag. Het Blauw Geel van Fregge haalde uit tegen Quick '20 (3-0) en het JVC van unnekuukse won netjes met 0-2 bij Dongen.

Bovenin deed TEC slechte zaken. Ze lieten zich verrassen door Hercules (0-2) en dus verliezen beide andere oranjes in deze speelronde. OFC won wel (1-0 tegen EVV), OSS '20 niet (3-2 verlies bij Westlandia). OFC en UNA sluiten dus wel aan.

De mannen van GOES beleefden een fijne middag tegen OJC Rosmalen: 4-1. De opmars van de Brabanders lijkt toch weer enigszins ten einde. OJC, Quick '20 en HBS haken toch wel af, lijkt het. Die gaan strijden om de zestiende plek. De strijd om de andere nacompetitieplaats te ontlopen blijft ongemeen spannend. Zelfs de nummer zes en zeven, ADO '20 en GOES, mogen zich nog niet veilig wanen.
 

Unnekuukse

Active member
JVC Cuijk wint de derde uitwedstrijd op rij: 0-2 bij het Dongen van ex-trainer Ruud Kaiser. Verdiende overwinning ook.
JVC Cuijk verschaft zich daarmee even wat lucht in de strijd om de degradatie, waarbij de volgende drie wedstrijden wel eens van cruciaal belang kunnen worden. Niet zozeer de wedstrijd van volgende week tegen koploper Jong Volendam, maar wel de twee daaropvolgende duels: op bezoek bij EVV en thuis tegen HBS.
Overigens moet Dongen zich, in de huidige vorm, ??k zorgen gaan maken.
 

Fregge

Well-known member
Yes! Heerlijk! 3 punten! Ietsjes meer lucht, desondanks nog steeds op een virtuele nacompetitieplek.
 

De Groene Scout

Well-known member
Geen pakketje aangetroffen in de kleedkamer, haha. Nog niet voor buitenspel gevlagd, 2x net niet in mijn ogen voor HSC '21. Kwam ook de 2-1 uit.

Even reageren in de rust. Bijzonder hoor.
Van een afstandje had niemand ook maar enige twijfel bij de 2-1. Gewoon zuiver doelpunt en net als de 1-0 van de beste man van het veld Diego v.d Weide.
Enige twijfelpuntje waarbij SC Heerenveen ook een rol had kunnen spelen was halverwege de 2e helft. Speler van HBS ging erdoor en via een ingreep van achteren corrigeerde Burak die uitbraak. HBS dacht even aan een doorgebroken speler en penalty, maar leek toch echt een ingreep op de bal. Scheids keek blijkbaar even naar de zijkant om een mening van SC Heerenveen, maar die schudde met het hoofd en dus was er uiteraard niets aan de hand. :duim:

Terechte overwinning van HSC'21, dat het toch nog weer onnodig spannend maakte en ook vandaag weer te veel kansen weg gaf en zelf aanvallend het duel niet eerder op slot gooide. Blij met de 3 punten en even lucht.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Waarom zou dat niet kunnen in dit digitale tijdperk, haha. Andere scheidsrechters waren ook even saai, dus kon het even mooi.

Die strafschopsituatie. Ik vond het in het veld geen 100% geval. Na afloop met de beelden neig ik naar strafschop, maar was daarop lastig te zien of bal nog gespeeld werd. Maar ik ben benieuwd in hoeverre de rapporteur mij de 'gemiste' (want dat is dus niet zeker) strafschop kwalijk neemt. Ik had waarschijnlijk wel het beste zicht, maar scheidsrechter stond er vlakbij.

Bij de 2-1 geen enkele sprake van buitenspel zie ik, dat is mooi. Nu alleen nog minuut 12 terug kijken.

Ging best lekker, alleen dat strafschopmoment brengt mij in twijfel. Ik wacht in spanning op het oordeel van de rapporteur.

Dit keer gelukkig geen 20 minuten op de gehaktbal hoeven te wachten, daar hebben ze van geleerd haha.
 

Jacco

Well-known member
kan me goed voorstellen dat een twijfelgeval is; zeker live.

Ik zou zeggen gelijke hoogte, dus geen buitenspel, maar ik heb geen getraind oog.
 

Fregge

Well-known member
Zo staat die nummer 7 een stap achter de laatste verdediger hoor. Er vanuit gaande dat de bal naar nummer 7 gaat.
 
Bovenaan