Unregistere
Well-known member
Maar het baart mij meer zorgen dat De Voetbalprof ondanks zijn toezegging nog altijd niet met zijn visie op deze afdeling is gekomen. Hopelijk vanavond nog.
Ik heb het niet helemaal op de voet gevolgd de laatste rijd, maar volgens mij was het inderdaad de bedoeling dat het in combinatie met het schrappen van de minimale eisen ook zo wordt dat betalingen ook alleen nog via geregistreerde contracten geregeld mogen worden. Daar kan niemand op tegen zijn lijkt me.
Daar was zo'n mooie term voor: high trust, high penalty dacht ik.Lijkt me voor de eerlijke concurrentie dat iedereen daarbij gebaat is. Moeten er wel stevige sancties komen op overtredingen, anders lappen ze de regels alsnog aan hun laars.
Inderdaad niks mis mee. Wanneer je als club (de leden) beslist dat je de selectiespelers geen vergoedingen geeft ( of bv geen spelers uit een andere plaats erbij wilt ) en dat je onder zulke randvoorwaarden gewoon " zo goed mogelijk" wil presteren, of vooral ontspanning, plezier en vertier wil geven aan leden en supporters, prima toch.
" Ballen op een niveau waarop de club hoort" Op welk niveau hoort een club ? Bedoel je dat de ranglijsten kunnen worden ingevuld aan de hand van de ledenaantallen ?
Anderzijds heb ik er ook niks tegen dat een club spelers vergoedingen geeft, als dat op een financieel verantwoorde manier gebeurt en als de club ( de leden ) daar achter staat.
Persoonlijk vind ik het wel mooi, dat er enkele clubs zijn die op die manier hun nek uitsteken en wat boven het maaiveld uitsteken.
En ik vind het ook mooi, dat zo'n club dan ook gezien het aantal toeschouwers in een bepaalde behoefte voorziet.
Dus nogmaals, niks mis met clubs die redeneren net als jij. Dat zijn volgens mij de meeste.
Maar dat daarop een aantal uitzonderingen zijn, vind ik ook mooi.
Toch 1 voorbeeld : HHC. Wellicht zou het niveau "waarop de club thuishoort" 1e klasse of maximaal hoofdklasse zijn.
Door spelers te halen en verder ook nmm een verantwoord beleid te voeren spelen ze in de amateurtop.
En ik zou het jammer vinden als dat niet zo was. ( al was het alleen maar, dat je in mijn regio dan helemaal niks hebt op dat niveau )
ADO '20: de Vr? 8, de Waard 7, Allahdad 5, Keus 3, Mazreku 2, Rijnink 2, Mijnders 1, Neele 1, Vellema 1, eigen doelpunten tegenstanders 1
Blauw Geel '38: Polman 8, Verbakel 7, Sa. Egmond 3, Hellstern 3, Guler 2, van der Zanden 2, van Dijk 1
Dongen: Schilders 8, Koenen 6, Kools 4, de Man 3, van Bree 2, Gerrits jr 2, Kolkert 2, Moukouh 2, Saez 1, van der Stappen 1
EVV: Vankan 5, Geenen 3, Beelen 2, Dings 1, Ramadani 1, Roumen 1, Simmons 1
GOES: Franse 9, Schalkwijk 4, de Winter 4, Wissel 4, Kroon 3, de Vlieger 3, Hollemans 2, Tawfik 2, Besuyen 1, Nguyen 1
HBS: Six 4, Kaster 2, Tromp 2, van Pelt 1, Schaken 1
Hercules: Ould-Chikh 5, Fonville 2, Kenemans 2, Noslin 2, van Buuren 1, El Ghazouani 1, Goossenssen 1, Prieto 1, Raaijen 1, Vlug 1, eigen doelpunten tegenstanders 1
HSC '21: Witbreuk 10, B. ter Hogt 4, van der Weide 3, T. ter Hogt 2, Postma 2, Babuloglu 1, Brinkman 1, Ottink 1, eigen doelpunten tegenstanders 1
Jong FC Volendam: Murkin 8, Kaars 7, Runderkamp 4, G. Vlak 3, Blel 2, van Gasteren 2, M. Veerman 2, Bakker 1, Eerdhuijzen 1, Klinkenberg 1, Lee 1, Smal 1, de Souza 1, J. Vlak 1
JVC Cuijk: Alakmak 4, Loermans 4, van Schoonhoven 4, Geutjes 3, Koesni 1, Renirie 1
OFC: Kharchouch 17, Noordhoff 5, Biberoglu 2, El Yaghmouri 2, Reclaoui 2, Schilder 2, Ajnane 1, Aslan 1, Brantjes 1, Cherif 1, El Yaakoubi 1, Lo Fo Sang 1, Opoku 1, Ottenhoff 1, Wiltenburg 1, Zeijlmans 1, eigen doelpunten tegenstanders 1
OJC Rosmalen: Meerveld 6, Meeuwsen 4, Moghal 3, van Kempen 2, van Doremalen 1, Nieuwendaal 1
OSS '20: Peltzer 10, de Groot 7, van Sonsbeek 6, Pijnenburg 4, van den Berg 2, Eltink 2, van Grunsven 2, Geerts 1, Zonnenberg 1
Quick: Boshoff 8, Bouyaouzan 4, van der Heiden 3, van Hese 2, Kouwenhoven 1, de Kruijf 1, Linnenbank 1, Meinema 1, Plezier 1, Tjin-Asjoe 1, eigen doelpunten tegenstanders 1
Quick '20: Degenaar 5, Eulderink 5, Arslan 4, van Breemen-Schneider 2, ter Horst 2, Kemna 2, Visscher 2, Jansink 1, eigen doelpunten tegenstanders 3
TEC: Ko? 13, Holder 3, Vink 3, Westerlaken 2, de Windt 2, Gouw 1, Horsten 1, Kuiper 1, Shakison 1, eigen doelpunten tegenstanders 1
UNA: Schijvenaars 11, Boogers 10, van Dijk 4, Anpong 3, R. van Boekel 3, Sebregts 3, Tielemans 3, van Herwijnen 2, Jagt 2, eigen doelpunten tegenstanders 2
Westlandia: Serbony 10, Memisoglu 5, Markes 3, Bransen 2, Tichem 2, Bajic 1, Nwanko 1, Vissers 1, M. van der Zalm 1
Doelman Yorrit Kanters van JVC gaat in beroep tegen zijn 8 maanden durende schorsing die hij kreeg na de ruzie met zijn ploeggenoot Jassin Aarab.
Hij vindt dat als er 2 ruzie hebben ze ook beide gelijk gestraft moeten worden. Aarab kreeg 4 maand.
Helemaal mee eens.En daarmee ook gelijk de belangrijkste reden dat die clubcontracten eens openbaar moeten worden.
Leuk stukje over Erik Steggink.
En de terugblik op de eerste helft van het seizoen is daar! Niet helemaal alleen door de Voetbalprof zelf, maar samen met zijn collega Theo.
https://www.voetbalprof.com/de-eers...e-divisie-zondag-door-de-ogen-van-theo-uphus/
Wel eens met het stukje over HSC '21?