Zondag derde divisie 2018/2019

Unregistere

Well-known member
Maar het baart mij meer zorgen dat De Voetbalprof ondanks zijn toezegging nog altijd niet met zijn visie op deze afdeling is gekomen. Hopelijk vanavond nog.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb het niet helemaal op de voet gevolgd de laatste rijd, maar volgens mij was het inderdaad de bedoeling dat het in combinatie met het schrappen van de minimale eisen ook zo wordt dat betalingen ook alleen nog via geregistreerde contracten geregeld mogen worden. Daar kan niemand op tegen zijn lijkt me.

Lijkt me voor de eerlijke concurrentie dat iedereen daarbij gebaat is. Moeten er wel stevige sancties komen op overtredingen, anders lappen ze de regels alsnog aan hun laars.
 

de waan

Well-known member
Lijkt me voor de eerlijke concurrentie dat iedereen daarbij gebaat is. Moeten er wel stevige sancties komen op overtredingen, anders lappen ze de regels alsnog aan hun laars.
Daar was zo'n mooie term voor: high trust, high penalty dacht ik.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Lijkt me de oplossing voor al het zwarte geld, maar vrees dat ze hier weer uit gaan blinken in de onmogelijkheden om te handhaven.
 

de waan

Well-known member
Het is ook niet makkelijk natuurlijk. Maar heel stevige straffen zetten op overtredingen heeft misschien genoeg afschrikwekkende werking.
 

Bonehead

Well-known member
Inderdaad niks mis mee. Wanneer je als club (de leden) beslist dat je de selectiespelers geen vergoedingen geeft ( of bv geen spelers uit een andere plaats erbij wilt ) en dat je onder zulke randvoorwaarden gewoon " zo goed mogelijk" wil presteren, of vooral ontspanning, plezier en vertier wil geven aan leden en supporters, prima toch.
" Ballen op een niveau waarop de club hoort" Op welk niveau hoort een club ? Bedoel je dat de ranglijsten kunnen worden ingevuld aan de hand van de ledenaantallen ?

Anderzijds heb ik er ook niks tegen dat een club spelers vergoedingen geeft, als dat op een financieel verantwoorde manier gebeurt en als de club ( de leden ) daar achter staat.
Persoonlijk vind ik het wel mooi, dat er enkele clubs zijn die op die manier hun nek uitsteken en wat boven het maaiveld uitsteken.
En ik vind het ook mooi, dat zo'n club dan ook gezien het aantal toeschouwers in een bepaalde behoefte voorziet.

Dus nogmaals, niks mis met clubs die redeneren net als jij. Dat zijn volgens mij de meeste.
Maar dat daarop een aantal uitzonderingen zijn, vind ik ook mooi.
Toch 1 voorbeeld : HHC. Wellicht zou het niveau "waarop de club thuishoort" 1e klasse of maximaal hoofdklasse zijn.
Door spelers te halen en verder ook nmm een verantwoord beleid te voeren spelen ze in de amateurtop.
En ik zou het jammer vinden als dat niet zo was. ( al was het alleen maar, dat je in mijn regio dan helemaal niks hebt op dat niveau )

Clubs zonder achterban qua leden, daar wordt flink geld met geld geschoven. Dat vind ik allemaal prima, maar dan komt het op mij raar over dat ze niet aan de licentie-eisen willen of kunnen voldoen. Dat laatste geloof ik niet en dat eerste is een eigen keus. Dan moet je niet jammeren als daar sancties tegenover staan.

Ik vind HHC ongelukkig gekozen. Je had dan beter voor een Harkemase Boys (om eens club te noemen die je volgens mij ook volgt) kunnen gaan. Ik vind het prima dat ze voetballen op het niveau waarop ze nu voetballen. Zolang iedereen die bij die club tevreden is, vind ik het prima. Het zal persoonlijk niet mijn ding zijn, maar als die mensen gelukkig zijn: Prima toch.

Die licentie-eisen zijn er. Daar heb je naar te handelen. Kun of wil je dat niet dan voetbal je in mijn ogen op een te hoog niveau en moet je eens overwegen een niveautje lager te ambi?ren in plaats van te jammeren om het voldongen feit dat de regels zijn hoe ze zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Nog even de uitslagen van ruim een week geleden. Zijn we weer helemaal bij nu de winterstop is begonnen:

Speelronde 16

Blauw Geel '38 - OSS '20 1-1
Dongen - Jong FC Volendam 2-1
GOES - UNA 2-3

EVV - ADO '20, HBS - JVC Cuijk, OFC - Westlandia, OJC Rosmalen - HSC '21, Quick '20 - Hercules en TEC - Quick werden afgelast

STAND

1. TEC 15-34
2. UNA 16-34
3. Jong FC Volendam 16-30
4. ADO '20 15-29
5. OFC 15-27
6. Dongen 16-27
7. OSS '20 16-25
8. GOES 14-24
9. Blauw Geel '38 16-21
10. Quick 14-19
11. HSC '21 15-19
12. Hercules 14-17
13. EVV 15-16 (-6)
14. JVC Cuijk 15-16 (-17)
15. Quick '20 15-14
16. Westlandia 15-13
17. HBS 15-11
18. OJC Rosmalen 15-8

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 17
2. Serhat Ko? (TEC) 13
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 11
4. Brian Boogers (UNA) 10
=. Jos Peltzer (OSS '20) 10
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 10
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 10

Halverwege nog even een overzichtje met de doelpuntenmakers per club. Zoek uw favoriet(en) zelf maar op!

ADO '20: de Vr? 8, de Waard 7, Allahdad 5, Keus 3, Mazreku 2, Rijnink 2, Mijnders 1, Neele 1, Vellema 1, eigen doelpunten tegenstanders 1

Blauw Geel '38: Polman 8, Verbakel 7, Sa. Egmond 3, Hellstern 3, Guler 2, van der Zanden 2, van Dijk 1
Dongen: Schilders 8, Koenen 6, Kools 4, de Man 3, van Bree 2, Gerrits jr 2, Kolkert 2, Moukouh 2, Saez 1, van der Stappen 1

EVV: Vankan 5, Geenen 3, Beelen 2, Dings 1, Ramadani 1, Roumen 1, Simmons 1

GOES: Franse 9, Schalkwijk 4, de Winter 4, Wissel 4, Kroon 3, de Vlieger 3, Hollemans 2, Tawfik 2, Besuyen 1, Nguyen 1

HBS: Six 4, Kaster 2, Tromp 2, van Pelt 1, Schaken 1

Hercules: Ould-Chikh 5, Fonville 2, Kenemans 2, Noslin 2, van Buuren 1, El Ghazouani 1, Goossenssen 1, Prieto 1, Raaijen 1, Vlug 1, eigen doelpunten tegenstanders 1

HSC '21: Witbreuk 10, B. ter Hogt 4, van der Weide 3, T. ter Hogt 2, Postma 2, Babuloglu 1, Brinkman 1, Ottink 1, eigen doelpunten tegenstanders 1

Jong FC Volendam: Murkin 8, Kaars 7, Runderkamp 4, G. Vlak 3, Blel 2, van Gasteren 2, M. Veerman 2, Bakker 1, Eerdhuijzen 1, Klinkenberg 1, Lee 1, Smal 1, de Souza 1, J. Vlak 1

JVC Cuijk: Alakmak 4, Loermans 4, van Schoonhoven 4, Geutjes 3, Koesni 1, Renirie 1

OFC: Kharchouch 17, Noordhoff 5, Biberoglu 2, El Yaghmouri 2, Reclaoui 2, Schilder 2, Ajnane 1, Aslan 1, Brantjes 1, Cherif 1, El Yaakoubi 1, Lo Fo Sang 1, Opoku 1, Ottenhoff 1, Wiltenburg 1, Zeijlmans 1, eigen doelpunten tegenstanders 1

OJC Rosmalen: Meerveld 6, Meeuwsen 4, Moghal 3, van Kempen 2, van Doremalen 1, Nieuwendaal 1

OSS '20: Peltzer 10, de Groot 7, van Sonsbeek 6, Pijnenburg 4, van den Berg 2, Eltink 2, van Grunsven 2, Geerts 1, Zonnenberg 1

Quick: Boshoff 8, Bouyaouzan 4, van der Heiden 3, van Hese 2, Kouwenhoven 1, de Kruijf 1, Linnenbank 1, Meinema 1, Plezier 1, Tjin-Asjoe 1, eigen doelpunten tegenstanders 1

Quick '20: Degenaar 5, Eulderink 5, Arslan 4, van Breemen-Schneider 2, ter Horst 2, Kemna 2, Visscher 2, Jansink 1, eigen doelpunten tegenstanders 3

TEC: Ko? 13, Holder 3, Vink 3, Westerlaken 2, de Windt 2, Gouw 1, Horsten 1, Kuiper 1, Shakison 1, eigen doelpunten tegenstanders 1

UNA: Schijvenaars 11, Boogers 10, van Dijk 4, Anpong 3, R. van Boekel 3, Sebregts 3, Tielemans 3, van Herwijnen 2, Jagt 2, eigen doelpunten tegenstanders 2

Westlandia: Serbony 10, Memisoglu 5, Markes 3, Bransen 2, Tichem 2, Bajic 1, Nwanko 1, Vissers 1, M. van der Zalm 1

Opvallend dat HBS en ook EVV als team minder gescoord hebben dan de topscorer van de afdeling in zijn eentje.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Doelman Yorrit Kanters van JVC gaat in beroep tegen zijn 8 maanden durende schorsing die hij kreeg na de ruzie met zijn ploeggenoot Jassin Aarab.
Hij vindt dat als er 2 ruzie hebben ze ook beide gelijk gestraft moeten worden. Aarab kreeg 4 maand.
 

Unnekuukse

Active member
Doelman Yorrit Kanters van JVC gaat in beroep tegen zijn 8 maanden durende schorsing die hij kreeg na de ruzie met zijn ploeggenoot Jassin Aarab.
Hij vindt dat als er 2 ruzie hebben ze ook beide gelijk gestraft moeten worden. Aarab kreeg 4 maand.

Helemaal onlogisch is zijn beroep niet. Benieuwd of de KNVB juridisch kan hard maken waarom een trap dubbel zo zwaar moet worden bestraft als een klap.
Overigens, ook als zijn straf wordt teruggebracht is het seizoen van Kanters zo goed als voorbij. Het zal hem hooguit helpen bij een overgang naar een andere club omdat hij dan direct de voorbereidingsperiode kan meemaken.
 

JMD

Well-known member
En daarmee ook gelijk de belangrijkste reden dat die clubcontracten eens openbaar moeten worden.
Helemaal mee eens.

Maar ik denk dat veel amateurploegen dan alsnog wel een manier vinden om daaraan te ontsnappen. Verder is het soms denk ik ook best wel moeilijk te controleren, want wat als jij als speler van het eerste elftal van een club een baan aangeboden krijgt bij 1 van de sponsors van het eerste en daar meer verdient dan een normale werknemer, met als voorwaarde dat je wel bij die club blijft. Daar is helemaal niks illegaals aan, maar komt niet boven tafel als clubcontract.
 

Jacco

Well-known member
Leuk stukje over Erik Steggink.

Mwoa, een half seizoen Quick'20 wordt gereduceerd tot ??n ongelukkige wedstrijd van Julian Bakker.
Zo gaat dat in de media.

Ik vraag me af of het klopt dat Steggink gered is door de gong. De inhaalwedstrijd tegen HSC was na de wedstrijd tegen Jong Volendam.
Julian Bakker verdedigde gewoon het doel.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zeker weet of dat de keus van de trainer is, of dat hij verplicht was om zoveel mogelijk dezelfde spelers op te stellen als in de eerste helft

edit: Quick'20 speelde daarna ook uit tegen ADO'20, met Julian Bakker op doel.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Het ging er mij vooral om dat ze weer eens niet weten hoe iemand heet.

Wat ze verder opschrijven slaat ook niet echt ergens op, nee.
 

Unregistere

Well-known member
Het verhaal over Dongen vind ik wel leuk.

Maar deze afdeling volgen is ook niet eenvoudig, getuige de inleiding: Ondanks de berichtgeving van bepaalde clubs wekelijks wat summier is en wij niet alle wedstrijden kunnen bekijken is de informatie die wij kunnen verstrekken iets wat minder dan in de Tweede Divisie en de Derde Divisie zaterdag. Toch hebben wij ons best gedaan om de eerste seizoenshelft van deze competitie in een notendop samen te vatten en te vertalen.

Zit wel iets in, sommige clubs vermelden op hun eigen website niet eens een verslag of zelfs maar de doelpuntenmakers.

In het verhaal over HBS mis ik wel een korte regel over de opvallend lage doelpuntenproductie.
 
Bovenaan