Zondag derde divisie 2018/2019

De Groene Scout

Well-known member
Ruben Schaken is er wel klaar mee bij HBS. Het valt hem tegen, het loopt niet meer zo lekker en dus stopt hij er maar mee.
Doei, doei!!
 

de waan

Well-known member
Hadden ze nooit aan moeten beginnen. Past toch helemaal niet bij HBS en zorgt alleen maar voor gezeik.
 

Unregistere

Well-known member
Vorig seizoen al veel onvrede bij de vaste kern toen hij kwam. Maar toen kon je nog zeggen dat het sportief een goede zet was, gezien zijn vele doelpunten. Nu hij die ook niet meer maakt, zal de kritiek vermoedelijk alleen maar zijn toegenomen.
 

Unnekuukse

Active member
JVC Cuijk heeft de twee spelers, die na afloop van de wedstrijd tegen UNA elkaar aanvlogen, voor elk acht wedstrijden geschorst: https://www.jvccuijk.nl/uncategorized/jvc-cuijk-legt-zware-sancties-op-aan-twee-spelers/. De schorsing is gisteren na de wedstrijd tegen EVV ingegaan. Beide spelers deden overigens gisteren ook al niet mee. Zelfs toen bleek dat tweede doelman Roijendijk ziek was wilde JVC Cuijk Kanters niet opstellen. Daarom stond derde doelman Rene van de Geeft in het doel.
Yorrit Kanters en Yassin Aarab mogen tijdens hun schorsing niet met de selectie meetrainen. Een en ander betekent dat ze pas op 10 maart, als JVC Cuijk tegen HSC'21 speelt, weer inzetbaar zijn.
Nog niet duidelijk is of ook de KNVB een schorsing oplegt.

Inmiddels is het laatste wel duidelijk: acht maanden schorsing voor Kanters en vier maanden voor Aarab. https://www.gelderlander.nl/voetbal...aanden-voor-incident-met-karatetrap~ae449c0e/
Ik begreep dat De Treffers belangstelling had voor Yorrit Kanters. Die zal nu ook wel bekoeld zijn, vrees ik voor hem...
 

Fregge

Well-known member
Misschien zoeken ze nog wel een knokker in de ploeg.

Wel belachelijke strafeisen overigens. 8 maanden. Doe dit in het profvoetbal en het is 4 wedstrijden.
 

Unregistere

Well-known member
Puntje in mindering voor EVV wegens het niet voldoen aan de licentie-eisen. De Limburgers gaan niet in beroep tegen de straf.

Bij hekkensluiter OJC Rosmalen dreigt een leegloop te ontstaan. Liefst acht spelers hebben al hun vertrek aangekondigd: Bart Tinus, Glenn Schapendonk, Jelle Scholts (gaat naar Roda Boys / Bommelerwaard), Jesse Dibbets (gaat naar OJC), Wesley Meeuwsen, Diego Meerveld, Sam van Doremalen en Steef Nieuwendaal (stopt).

https://www.073voetbal.nl/2018/12/21/ook-meerveld-meeuwsen-en-van-doremalen-weg/#more-18416
 

De Groene Scout

Well-known member
Gunstig een puntje eraf voor EVV; toch een directe concurrent. :oops:
Zo'n leegloop zoals bij OJC verwacht ik overigens ook bij HSC'21. Ik gok dat er van de huidige selectie van 25 ook wel 10 zullen vertrekken.
 

Joost

Well-known member
https://www.evvecht.nl/Nieuws/EVV_krijgt_een_wedstrijdpunt_aftrek

De straf is vooral gebaseerd op het feit dat ze geen drie contractspelers hebben. Dat wil EVV niet. Omdat de opleiding nog niet gecertificeerd is, komen ze niet in aanmerking voor dispensatie. Daar zijn ze echter wel mee bezig. Lijkt mij in dit geval dus geen kwestie van niet kunnen.

EVV heeft gewoon haar organisatie niet op orde. In plaats van de hand in eigen boezem te steken is het weer lekker afgeven op de KNVB.

Een penningmeester die drie weken ziek is, dat is wel een extreem slap excuus. Sowieso maakte een penningmeester geen jaarrekening.
 

De Groene Scout

Well-known member
In de categorie 1 t/m 12 of 13 t/m 25?

Schot voor de boeg: Derksen (heeft het al aangekondigd), 2x Veldhuis (1 is er inmiddels al gestopt), Fawzi (al weg), Veensma, Schutte, Screever, Hanna, ten Hagen, Postma, Hartgerink, Szolga. Dan kom ik al op 12 mogelijke vertrekkers.
 

Unregistere

Well-known member
EVV heeft gewoon haar organisatie niet op orde. In plaats van de hand in eigen boezem te steken is het weer lekker afgeven op de KNVB.

Een penningmeester die drie weken ziek is, dat is wel een extreem slap excuus. Sowieso maakte een penningmeester geen jaarrekening.

Eens. Ze nemen bovendien zelf het risico door niet met contracten te willen werken. Je maakt mij niet wijs dat EVV dat financieel niet zou kunnen, want die drie contractjes tegen minimale vergoedingen stellen echt weinig voor. Niet voor niets geven veel (zaterdag)clubs die contracten juist aan jongere spelers of wisselspelers en niet aan sterkhouders, zodat die minder makkelijk tussentijds worden weggeplukt.

Daarna staat in het artikel op de eigen website dat ze bezig zijn om de certificering voor de jeugdopleiding te behalen. Dus die eisen zijn helemaal niet onredelijk, anders waren ze ook niet aan dat traject begonnen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind het heel vervelend en oneerlijk dat al die auto's die snel kunnen optrekken zo vaak door groen licht rijden en dan de boete voor door rood rijden ontlopen. Bah!!
 

de Kok

Member
Belachelijk.
Met name , dat EVV niet ,net als grotere verenigingen , onder die strafeis mbt licentiespelers uit kan omdat het als kleinere vereniging niet kan voldoen de eisen mbt de jeugd.
Mogen er van de KNVB alleen maar clubs in de hogere amateurklassen uitkomen die toevallig kunnen beschikken over een grote toeloop van jeugd, of die bij buurtverenigingen de jeugdvelden afstropen om aan de eisen te kunnen voldoen ?

Inderdaad belachelijke maatregel. Het waren o.a overigens een aantal hele grote verenigingen met ook nog eens opleidingen, die tegen de licentie regels waren en dan met name die van de verplichte contracten.
Toen was er weinig steun van anderen met veel poen.
Dat die vereniging de velden afstropen valt denk ik wel mee, want zoveel vrijwilligers zijn daar echt niet voor beschikbaar.
Het is meer zo dat die grote verenigingen over het algemeen grote aantrekkingskracht hebben op jeugd en ook ouders, omdat daar vaak goed en hard wordt gewerkt met jeugd.

Maar misschien moet je voor clubs uit dorpen iets anders bedenken of juist de clubs die wel voldoen een punt extra?

Die nu noodzakelijke minimaal lokaal gecertificeerde opleiding kost over het algemeen ook meer geld in de begroting dan andere die daar niets aandoen of niets aan kunnen doen.
En dan leiden ze op en zien vervolgens een uittocht naar anderen die het geld beperken voor het eerste of veel meer geld hebben.

Beter is alles weer terug naar voor de invoering van de hoofdklassen. Toen waren het nog eens mooie competities.
 

de Kok

Member
Schot voor de boeg: Derksen (heeft het al aangekondigd), 2x Veldhuis (1 is er inmiddels al gestopt), Fawzi (al weg), Veensma, Schutte, Screever, Hanna, ten Hagen, Postma, Hartgerink, Szolga. Dan kom ik al op 12 mogelijke vertrekkers.

Lijkt wel heel veel op BQ1887 een jaar eerder.
Ook beleidswijziging na vertrek top voorzitter Sticker?
Of gewoon 2e elftalspelers?
 
Bovenaan