Zondag derde divisie 2018/2019

Deathprod

Well-known member
Puntje in mindering voor EVV wegens het niet voldoen aan de licentie-eisen. De Limburgers gaan niet in beroep tegen de straf.

Bij hekkensluiter OJC Rosmalen dreigt een leegloop te ontstaan. Liefst acht spelers hebben al hun vertrek aangekondigd: Bart Tinus, Glenn Schapendonk, Jelle Scholts (gaat naar Roda Boys / Bommelerwaard), Jesse Dibbets (gaat naar OJC), Wesley Meeuwsen, Diego Meerveld, Sam van Doremalen en Steef Nieuwendaal (stopt).

https://www.073voetbal.nl/2018/12/21/ook-meerveld-meeuwsen-en-van-doremalen-weg/#more-18416

1 puntje maar? Vorig seizoen kreeg Magreb toch 3 punten mindering als eerste sanctie?
 

De Groene Scout

Well-known member
Lijkt wel heel veel op BQ1887 een jaar eerder.
Ook beleidswijziging na vertrek top voorzitter Sticker?
Of gewoon 2e elftalspelers?

Zo ver als bij Be Quick zal het niet gaan en met vertrek van Sticker heft het ook niets te maken. Beleid en de te bewandelen weg is al een jaar of 10 hetzelfde.
Goed kijken naar jong en goedkoop talent in de regio en veel aandacht aan de eigen opleiding.

Spelers die dan een jaar of 3 net tegen het 1e aanzitten, maar niet doorbreken tot vaste waarde zullen dan een keer gaan. In mijn rijtje zitten er daar zeker en handvol van tussen. Geen paniek, wordt weer aangevuld met spelers uit JO19-1, 2e en de regio.
 

de Kok

Member
Zo ver als bij Be Quick zal het niet gaan en met vertrek van Sticker heft het ook niets te maken. Beleid en de te bewandelen weg is al een jaar of 10 hetzelfde.
Goed kijken naar jong en goedkoop talent in de regio en veel aandacht aan de eigen opleiding.

Spelers die dan een jaar of 3 net tegen het 1e aanzitten, maar niet doorbreken tot vaste waarde zullen dan een keer gaan. In mijn rijtje zitten er daar zeker en handvol van tussen. Geen paniek, wordt weer aangevuld met spelers uit JO19-1, 2e en de regio.

Dat laatste was ook onderdeel van beleid bij BQ 1887 maar tot het volledige 2e team afhaakte vanwege gebrek aan uitdaging. En dan wordt het op termijn toch moeilijker om uit eigen opleiding aan te vullen ondanks dat jeugd hoog speelt.
Dan zul de vertrekkers moeten proberen terug te halen.
 

Unnekuukse

Active member
Zo ver als bij Be Quick zal het niet gaan en met vertrek van Sticker heft het ook niets te maken. Beleid en de te bewandelen weg is al een jaar of 10 hetzelfde.
Goed kijken naar jong en goedkoop talent in de regio en veel aandacht aan de eigen opleiding.

Spelers die dan een jaar of 3 net tegen het 1e aanzitten, maar niet doorbreken tot vaste waarde zullen dan een keer gaan. In mijn rijtje zitten er daar zeker en handvol van tussen. Geen paniek, wordt weer aangevuld met spelers uit JO19-1, 2e en de regio.

Verstandig!
 

Unregistere

Well-known member
1 puntje maar? Vorig seizoen kreeg Magreb toch 3 punten mindering als eerste sanctie?

Klopt. Maar EVV is bezig met het certificeren van de jeugdopleiding en dat was Magreb niet. In het bericht van de KNVB stond er toen ook bij dat ze niet voldeden aan de eis om drie contractspelers te hebben en niet aannemelijk konden maken op korte termijn een gecertificeerde jeugdopleiding te hebben. EVV kan dat wel aannemelijk maken, dus ik vermoed dat daar het verschil in zit.

En anders is het gewoon vreemd inderdaad.
 

de waan

Well-known member
Lijkt wel heel veel op BQ1887 een jaar eerder.
Ook beleidswijziging na vertrek top voorzitter Sticker?
Of gewoon 2e elftalspelers?
Voornamelijk spelers die er al een paar jaar tegenaan hangen, maar er om verschillende redenen niet in slagen de stap te zetten.

Het beleid is niet anders en ook niet afhankelijk van ??n persoon. En Willy is volgens mij ook niet weg, ondanks dat hij voorzitter-af is.
 

de waan

Well-known member
Toevallig kwam ik ook de mening van VOETBALPROF.COM tegen over de kwestie EVV. Ik wil jullie deze niet onthouden.

Voetbalprof.com vind het te triest voor woorden. De Bond is zelf al jaren te laat met het in orde krijgen van de voetbalpiramide. Met alle (financiele) schade voor al die amateurclubs die er de dupe van zijn. Mogen de clubs daar ook hun handen voor ophouden in Zeist ?
 

Unregistere

Well-known member
Prima weer!

Ik verwacht morgen of maandag ook een evaluatie van de derde divisie zondag. Eens zien welke noten hij dan kraakt over HSC '21, Blauw Geel '38, JVC Cuijk, Quick '20 en de rest!
 

de waan

Well-known member
Kan niet wachten.

De gepeperde mening van hierboven is overigens van zijn collega-voetbalprof.
 

Bonehead

Well-known member
Belachelijk.
Met name , dat EVV niet ,net als grotere verenigingen , onder die strafeis mbt licentiespelers uit kan omdat het als kleinere vereniging niet kan voldoen de eisen mbt de jeugd.
Mogen er van de KNVB alleen maar clubs in de hogere amateurklassen uitkomen die toevallig kunnen beschikken over een grote toeloop van jeugd, of die bij buurtverenigingen de jeugdvelden afstropen om aan de eisen te kunnen voldoen ?

Het is maar overweging hoor. Maar je zou als club in plaats van bakken met geld aan de eerste selectie uit te geven er ook voor kunnen kiezen m een pas op de plaats te maken. Lekker ballen op een niveau waar je als club hoort. Niks mis mee.
 

de waan

Well-known member
Ze beweren zelf dat ze het allemaal niet kunnen betalen, die drie minicontractjes. Ze hebben ook geen jeugd op niveau en spelen toch al jaren in de amateurtop. Wat klopt hier niet?
 

de waan

Well-known member
Ja, dus?

Er zijn trouwens best nog wel wat meer clubs die geen gecertificeerde jeugd hebben.
 

Deathprod

Well-known member
Ze beweren zelf dat ze het allemaal niet kunnen betalen, die drie minicontractjes. Ze hebben ook geen jeugd op niveau en spelen toch al jaren in de amateurtop. Wat klopt hier niet?

Ik ben alleen van mening dat ze de clubs wat meer vrijheid moeten geven qua contracten. Nu gaat het om 3x een contract van 8 uur geloof ik. Totaal van 24 uur. Zou mooi zijn als ze die 24 uur op hun eigen manier kunnen invullen, 12x 2 uur bijvoorbeeld. Nu hoor je toch vaak dat ze klagen dat er maar 3 spelers een contract hebben en de rest niet. Dat geld dan ook voor de Eerste en Tweede Divisie. Bij de Eerste Divisie wat minder contracturen, zodat het gat tussen de 1e en 2e Divisie kleiner wordt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Misschien gewoon de boel eens op tafel. Laat alle betalingen in de divisies maar eens in contractvorm gegoten worden. Denk dat er dan een hoop mensen zullen schrikken.
 

de waan

Well-known member
Ik ben alleen van mening dat ze de clubs wat meer vrijheid moeten geven qua contracten. Nu gaat het om 3x een contract van 8 uur geloof ik. Totaal van 24 uur. Zou mooi zijn als ze die 24 uur op hun eigen manier kunnen invullen, 12x 2 uur bijvoorbeeld. Nu hoor je toch vaak dat ze klagen dat er maar 3 spelers een contract hebben en de rest niet. Dat geld dan ook voor de Eerste en Tweede Divisie. Bij de Eerste Divisie wat minder contracturen, zodat het gat tussen de 1e en 2e Divisie kleiner wordt.
Het staat me bij dat komend seizoen de contracteis er helemaal uit gaat zelfs. In der derde divisie dan.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben alleen van mening dat ze de clubs wat meer vrijheid moeten geven qua contracten. Nu gaat het om 3x een contract van 8 uur geloof ik. Totaal van 24 uur. Zou mooi zijn als ze die 24 uur op hun eigen manier kunnen invullen, 12x 2 uur bijvoorbeeld. Nu hoor je toch vaak dat ze klagen dat er maar 3 spelers een contract hebben en de rest niet. Dat geld dan ook voor de Eerste en Tweede Divisie. Bij de Eerste Divisie wat minder contracturen, zodat het gat tussen de 1e en 2e Divisie kleiner wordt.

Maar hoe zou dat er dan in de praktijk uit moeten zien? Krijgen die twaalf spelers dan voor die overige uren niet betaald of wordt dat buiten het contract om geregeld?

Een club die in de derde divisie kan spelen, kan moeiteloos die drie minimale contractjes aftikken. Als ze dat dan om wat voor reden dan ook niet willen, moeten ze ook accepteren dat ze een straf krijgen van de licentiecommissie.
 

de Kok

Member
Maar hoe zou dat er dan in de praktijk uit moeten zien? Krijgen die twaalf spelers dan voor die overige uren niet betaald of wordt dat buiten het contract om geregeld?

Een club die in de derde divisie kan spelen, kan moeiteloos die drie minimale contractjes aftikken. Als ze dat dan om wat voor reden dan ook niet willen, moeten ze ook accepteren dat ze een straf krijgen van de licentiecommissie.

Het woord moeiteloos betwijfel ik. Inderdaad keuze van inzet van waarvoor. Jeugdopleiding of contract spelers, want die 3 spellers kosten op jaarbasis al snel rond 25 k.
 

Unregistere

Well-known member
Drie contractjes voor 12 uur tegen het minimumloon dat geldt voor de leeftijd van de speler. Daar ligt volgens mij geen club wakker van hoor.

Komt bij lange na niet in de buurt van de bedragen in de clubcontracten die de meeste clubs zelf met spelers vastleggen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En daarmee ook gelijk de belangrijkste reden dat die clubcontracten eens openbaar moeten worden.
Enorm oneerlijke concurrentie met de KKD op deze manier.
 

de waan

Well-known member
En daarmee ook gelijk de belangrijkste reden dat die clubcontracten eens openbaar moeten worden.
Enorm oneerlijke concurrentie met de KKD op deze manier.
Ik heb het niet helemaal op de voet gevolgd de laatste rijd, maar volgens mij was het inderdaad de bedoeling dat het in combinatie met het schrappen van de minimale eisen ook zo wordt dat betalingen ook alleen nog via geregistreerde contracten geregeld mogen worden. Daar kan niemand op tegen zijn lijkt me.
 
Bovenaan