Zondag derde divisie 2018/2019

Unregistere

Well-known member
TEC en UNA profiteren van de misstap van Jong FC Volendam. TEC wint met 2-0 van OJC Rosmalen, dat inmiddels zelfs laatste staat. UNA versloeg OSS '20 met dezelfde cijfers.

GOES profiteerde niet. De Zeeuwen gingen dik onderuit bij het Blauw Geel '38 van Fregge: 4-0!

Dongen won van ADO '20 met 4-1 en kwam dus weer de top vijf binnen.

Het forumduel tussen HSC '21 (Waan / Scout) en JVC Cuijk (Unnekuukse) eindigde in 3-0 voor de Haaksbergers. Terecht? En nog een vervelend incident met Uguz las ik, die is afgevoerd naar het ziekenhuis?

Onderin deed Quick goede zaken (3-0 tegen EVV), net als Quick '20 (2-3 bij OFC). Hercules kreeg ook wat lucht door een 1-2 zege bij Westlandia, dat naar de voorlaatste plaats kelderde.
 

de waan

Well-known member
Het forumduel tussen HSC '21 (Waan / Scout) en JVC Cuijk (Unnekuukse) eindigde in 3-0 voor de Haaksbergers. Terecht? En nog een vervelend incident met Uguz las ik, die is afgevoerd naar het ziekenhuis?

Caglar was kennelijk even van de wereld, maar keerde na onderzoek in de opgetrommelde ambulance weer terug om plaats te nemen in de dug out. Viel ogenschijnlijk gelukkig allemaal mee dus.

Mooie zege in ieder geval, die ik op bezoek bij een ander Groen Wit met plezier tot mij nam. Het blijft wel bijzonder hoe groot het verschil is tussen uit en thuis.

Even over de periode: over hoeveel wedstrijden gaat de 1e periode? En Jong Volendam kunnen we daarbij buiten beschouwing laten toch?
 

Unregistere

Well-known member
Caglar was kennelijk even van de wereld, maar keerde na onderzoek in de opgetrommelde ambulance weer terug om plaats te nemen in de dug out. Viel ogenschijnlijk gelukkig allemaal mee dus.

Mooie zege in ieder geval, die ik op bezoek bij een ander Groen Wit met plezier tot mij nam. Het blijft wel bijzonder hoe groot het verschil is tussen uit en thuis.

Even over de periode: over hoeveel wedstrijden gaat de 1e periode? En Jong Volendam kunnen we daarbij buiten beschouwing laten toch?

Periode gaat over 12 duels. Maar volgens mij telt Jong FC Volendam gewoon mee, want ze kunnen eventueel ook promoveren toch?

En fijn dat het mee lijkt te vallen met Uguz! :duim:
 

de waan

Well-known member
Ja, maar niet via de nacompetitie, alleen als ze kampioen worden, omdat het aantal beloftenteams komend seizoen gefixeerd wordt. Zo heb ik het in mijn hoofd althans.
 

de waan

Well-known member
Ah, ik lees nu dat JVC Cuijk ook al een uitsyndroom heeft. Ja, dan is de uitslag van vandaag wel; logisch.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, maar niet via de nacompetitie, alleen als ze kampioen worden, omdat het aantal beloftenteams komend seizoen gefixeerd wordt. Zo heb ik het in mijn hoofd althans.

Okee, dat heb ik niet echt in mijn hoofd, dus zou het je niet durven zeggen. Lijkt me iets voor Forza AZ om hierover uitsluitsel te geven!
 

Forza AZ

Well-known member
Periode gaat over 12 duels. Maar volgens mij telt Jong FC Volendam gewoon mee, want ze kunnen eventueel ook promoveren toch?
Volgens mij kan Jong Volendam wel een periode winnen, alleen gaat de bijbehorende plaats in de nacompetitie dan naar de beste in de eindstand van de competitie die nog geen periode heeft.

Promoveren kan Jong Volendam inderdaad alleen als ze kampioen worden.
 

Deathprod

Well-known member
Volgens mij kan Jong Volendam wel een periode winnen, alleen gaat de bijbehorende plaats in de nacompetitie dan naar de beste in de eindstand van de competitie die nog geen periode heeft.

Promoveren kan Jong Volendam inderdaad alleen als ze kampioen worden.

Zelfs niet als er 2 beloften uit de 2e Divisie degraderen?
 

Forza AZ

Well-known member
Zelfs niet als er 2 beloften uit de 2e Divisie degraderen?

Dit is de promotie-degradatieregeling voor de belofte-teams tussen Tweede en Derde Divisie:

-De laagste van de 3 belofte-teams degradeert uit de Tweede Divisie, de ??n-na-laagste degradeert alleen als er een belofte-team kampioen is in de Derde Divisie.
-De belofte-teams in de Derde Divisie promoveren als ze 1e worden. Worden ze beide 1e, dan spelen ze een play-off voor promotie.

Bij de huidige standen zouden dus Jong Vitesse (12e) en Jong Almere (14e) degraderen en Jong Volendam (1e) promoveren.
 

Jacco

Well-known member
was niet helemaal blij met de uitslag van Jong Volendam-HBS, maar wel weer enorm positief verrast toen ik het resultaat van OFC-Quick'20 zag.
Hopelijk lukt eens om twee keer achter elkaar een mooi resultaat te halen. De volgende wedstrijd is thuis tegen HSC'21.
 

Fregge

Well-known member
Prima overwinning! Totaal niet verwacht, maar uiteraard gewoon welkom. Over 2 weken OJC uit.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zaterdag om 18.00 uur spelen TEC en HBS het inhaalduel tegen elkaar en wordt de stand weer gelijk getrokken. Bij winst van TEC komen ze bovenaan.
 

Unregistere

Well-known member
In afwachting van dit inhaalduel nog even de stand van zaken:

Speelronde 11

Blauw Geel '38 - GOES 4-0
Dongen - ADO '20 4-1
HSC '21 - JVC Cuijk 3-0
Jong FC Volendam - HBS 0-1
OFC - Quick '20 2-3
Quick - EVV 3-0
TEC - OJC Rosmalen 2-0
UNA - OSS '20 2-0
Westlandia - Hercules 1-2

STAND

1. Jong FC Volendam 11-25
2. TEC 10-23
3. UNA 11-22
4. GOES 11-21 (+8)
5. Dongen 11-21 (+7)
6. ADO '20 11-19
7. OFC 11-17 (+11)
8. OSS '20 11-17 (+4)
9. HSC '21 11-15 (0)
10. Blauw Geel '38 11-15 (-3)
11. JVC Cuijk 11-15 (-10)
12. Hercules 11-13
13. EVV 11-12
14. HBS 10-10
15. Quick 11-10 (-9)
16. Quick '20 11-10 (-11)
17. Westlandia 11-9
18. OJC Rosmalen 11-7

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 13
2. Jelle Schijvenaars (UNA) 11
3. Serhat Ko? (TEC) 9
4. Brian Boogers (UNA) 8
=. Thomas Schilders (Dongen) 8

744f3521-a38f-4463-b214-bd1002fbfd7a.jpg

Danny Verbakel speelde met twee treffers een goede rol in de ruime zege van Blauw Geel '38 op de sterke promovendus GOES
 

De Groene Scout

Well-known member
TEC - HBS is 3-2 geworden.
Ging moeizaam voor TEC dat vooral moeite had met het fysieke, harde opportunistische spel van HBS (volgens de geluiden op twitter).
Door de zege is TEC wel de nieuwe koploper.
 

Unregistere

Well-known member
Juist, het ziet er nu inderdaad allemaal zo uit, waarbij TEC hun kleine goalgetter weer mocht bedanken!

Inhaalronde

TEC - HBS 3-2

STAND

1. TEC 11-26
2. Jong FC Volendam 11-25
3. UNA 11-22
4. GOES 11-21 (+8)
5. Dongen 11-21 (+7)
6. ADO '20 11-19
7. OFC 11-17 (+11)
8. OSS '20 11-17 (+4)
9. HSC '21 11-15 (0)
10. Blauw Geel '38 11-15 (-3)
11. JVC Cuijk 11-15 (-10)
12. Hercules 11-13
13. EVV 11-12
14. Quick 11-10 (-9, 15 goals voor)
15. HBS 11-10 (-9, 8 goals voor)
16. Quick '20 11-10 (-11)
17. Westlandia 11-9
18. OJC Rosmalen 11-7

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 13
2. Serhat Ko? (TEC) 11
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 11
4. Brian Boogers (UNA) 8
=. Thomas Schilders (Dongen) 8
 
Bovenaan