Zondag derde divisie 2018/2019

De Groene Scout

Well-known member
Niets gezien vandaag (weekendje Berlijn), maar begreep dat het een zeer sterk optreden was van HSC'21. Hoog tempo en vol druk op de tegenstander, die er ook geen moment aan te pas kwam.
Mooi, weer even een beetje lucht richting de onderste plaatsen na 3 nederlagen op rij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
 

de waan

Well-known member
Krantje gemaakt vandaag, dus ook niets van meegekregen vandaag. En onze meejuichende cameraman was er ook niet, dus het zal voor mij altijd een mysterie blijven.
 

Unregistere

Well-known member
Ik zou dit in meerdere topics kunnen plaatsen, maar jouw bijdragen in de diverse topics over het amateurvoetbal worden door mij zeer gewaardeerd Unregistere. Fijn dat je de moeite neemt om al die overzichtjes en verslagen te plaatsen.

Dank voor deze leuke reactie! :duim:

Karig stukje over mijn wedstrijd, haha. Maar inderdaad wat PES5 zegt, erg leuk je bijdrages hier. Eerst volgde ik het niet echt, maar nu ik er zelf actief in ben vind ik het erg leuk het hier te volgen. Ik zou zeggen kom nog eens bij mijn wedstrijd kijken, gaan we daarna een hapje eten. Kun je me mooi wat wijzer maken over de clubs die in de derde divisie spelen. :p

Hopelijk mag je nog een keer vlaggen bij een wedstrijd waar ik toevallig naar toe mag voor de krant. Zou dan IFC of Unitas moeten worden, denk ik, want lager dan de hoofdklasse kom je als het goed is niet meer toch?

En Waan en Groene, jammer dat jullie geen ooggetuigen waren, want de kop van Hercules is Hercules krijgt lesje effectiviteit in Haaksbergen. Dus hoe het nu daadwerkelijk is gegaan... De cijfers zijn in elk geval duidelijk!
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Dat was ongetwijfeld een belstukje met de trainer van het UN en trainers hebben nogal eens last van hun eigen werkelijkheid.
 

Unregistere

Well-known member
Stond op de clubsite, dus ik sluit inderdaad niet uit dat die enigszins gekleurd waren.

En wel hulde voor Hercules dat ze een verslag hebben, want in de derde divisie zaterdag bespeur ik een trend waarbij clubs na een nederlaag ineens geen verslag plaatsen.
 

Fregge

Well-known member
Bij ons is er ook altijd 1 op de site. Meestal eigen verslaggever, maar soms van de lokale journalist (die er dan niet is haha)
 

SC Heerenveen

Well-known member
Hopelijk mag je nog een keer vlaggen bij een wedstrijd waar ik toevallig naar toe mag voor de krant. Zou dan IFC of Unitas moeten worden, denk ik, want lager dan de hoofdklasse kom je als het goed is niet meer toch?
Ok?, dan houd ik die clubs even in de gaten.

Ik vlag inderdaad voornamelijk derde divisie en af en toe hoofdklasse. Dit seizoen 6x derde divisie gehad en 1x hoofdklasse.
 

Unregistere

Well-known member
Hoe dan ook een mooi moment om alles weer even op een rijtje te zetten:

Speelronde 9

Blauw Geel '38 - ADO '20 1-2
Dongen - OJC Rosmalen 1-0
GOES - Quick '20 2-3
HSC '21 - Hercules 3-0
Jong FC Volendam - JVC Cuijk 6-1
OFC - OSS '20 2-4
Quick - HBS 2-0
TEC - EVV 2-0
Westlandia - UNA 2-4

STAND

1. Jong FC Volendam 9-22
2. TEC 8-19
3. UNA 9-19
4. GOES 9-18 (+9)
5. Dongen 9-18 (+5, 20 goals voor)
6. ADO '20 9-18 (+5, 17 goals voor)
7. OSS '20 9-17
8. OFC 9-16
9. HSC '21 9-12 (-2)
10. JVC Cuijk 9-12 (-8)
11. EVV 9-11
12. Blauw Geel '38 9-9 (-8, 14 goals voor)
13. Hercules 9-9 (-8, 11 goals voor)
14. OJC Rosmalen 9-7 (-5)
15. Quick '20 9-7 (-11)
16. Westlandia 9-6 (-8)
17. Quick 9-6 (-12)
18. HBS 8-4

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 11
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 11
3. Serhat Ko? (TEC) 8
=. Thomas Schilders (Dongen) 8
5. Brian Boogers (UNA) 7
=. Erwin Franse (GOES) 7

hqdefault.jpg

Wessel Witbreuk maakte twee goals voor HSC '21 tegen Hercules, tilde zijn totaal dit seizoen naar zes en werd speler van de week op Voetbal247!
 

Unregistere

Well-known member
Zeker, erg knap! Leek mij een ploeg die onderin zou gaan meedraaien door het vertrek van enkele vaste krachten en de geringe mogelijkheden om echte versterkingen te halen. Zelfs clubman Koenen twijfelde serieus over een vertrek. Maar zie daar, ze staan gewoon tussen de topteams.
 

Unnekuukse

Active member
Ruud Kaiser is toch ook wel weer met een kunststukje bezig bij het uitgeklede Dongen.

Absoluut. Ruud is ook gewoon een prima coach.
Bijzonder is ook dat Thomas Schilders er al 8 in heeft liggen. Had twee seizoenen geleden bij JVC Cuijk een moeizame relatie met Kaiser. Speelde toen meer niet dan wel. Kan me herinneren dat hij als invaller alweer na een kwartier door Kaiser van het veld werd gehaald.
 

Unregistere

Well-known member
Mooi, mooi en nog bedankt voor het stemmen Unregistere!!!:duim:

Geen dank. Waar mogelijk stem ik op spelers van 'onze' clubs. Tenzij ik een van de genomineerden toevallig persoonlijk of via via ken, maar die kans is niet zo groot.

En ik vond Wessel sowieso de beste keuze deze week! :duim:
 

De Groene Scout

Well-known member
Vanavond om 19.00 de topper UNA - Jong Volendam.

Morgen gaat het dan verder met:
ADO'20 - Quick
Quick'20 - Blauw Geel'38
OJC Rosmalen - GOES
Hercules - TEC
HBS - HSC'21
JVC Cuijk - Dongen
sv OSS 1920 - Westlandia
EVV - OFC

Zou prettig zijn als HSC'21 ook uit een keer 3 punten ophaalt en daardoor nog wat meer afstand neemt van de onderste ploegen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Jong Volendam wint de topper bij UNA met 0-2.
UNA dus voorlopig weer even in de wachtkamer en TEC lijkt momenteel de enige club die nog in de buurt van de mini wijdbroeken kan blijven.
 

Unnekuukse

Active member
JVC Cuijk pakt in de allerlaatste minuut van de blessuretijd een zwaarbevochten overwinning tegen Dongen: 2-1. De ene invaller (Jeroen van Schoonhoven) kopte een goede voorzet van Jay van Boxtel door, een andere invaller (Furkan Alakmak) volleerde de bal vervolgens onhoudbaar achter de Dongen-doelman.
Al met al geen onverdiende zege voor JVC Cuijk dat zwak begon (binnen een minuut met 0-1) achter, maar zich gaandeweg de wedstrijd goed herstelde en vooral in de tweede helft lange tijd de bovenliggende partij was.
Dongen maakte de hoge positie op de ranglijst geen moment waar. Thomas Schilders was onzichtbaar en werd twintig minuten voor tijd gewisseld.
 
Bovenaan