Zondag derde divisie 2018/2019

De Groene Scout

Well-known member
Het weekend staat weer voor de deur; dus vooruitkijken. Alle wedstrijden op zondag. Dit is het programma:

ADO'20 - OFC
Quick'20 - TEC
Hercules - OJC Rosmalen
HBS - Blauw Geel '38
Westlandia - Dongen
JVC Cuijk - Quick
UNA - HSC'21
sv OSS 1920 - Jong Volendam
EVV - GOES
 

Unregistere

Well-known member
Groene was te snel, maar de cijfers achterhalen hem wel.

Alles op een rijtje:

Speelronde 7

Blauw Geel '38 - Hercules 5-3
Dongen - Quick '20 4-0
GOES - ADO '20 5-0
HSC '21 - OSS '20 1-2
Jong FC Volendam - Westlandia 2-1
OFC - JVC Cuijk 5-0
OJC Rosmalen - EVV 0-1
Quick - UNA 1-3

TEC - HBS werd uitgesteld

STAND

1. Jong FC Volendam 7-19
2. OFC 7-15 (+14)
3. GOES 7-15 (+8)
4. ADO '20 7-14
5. TEC 6-13
6. UNA 7-13
7. Dongen 7-12
8. OSS '20 7-11 (+2)
9. EVV 7-11 (+1)
10. HSC '21 7-9 (-2)
11. JVC Cuijk 7-9 (-4)
12. Hercules 7-8
13. OJC Rosmalen 7-6 (-4)
14. Westlandia 7-6 (-5)
15. Blauw Geel '38 7-6 (-9)
16. HBS 6-4
17. Quick '20 7-4
18. Quick 7-3

Topscorers:

1. Jelle Schijvenaars (UNA) 9
2. Reda Kharchouch (OFC) 8
=. Thomas Schilders (Dongen) 8
4. Erwin Franse (GOES) 7
5. Diego Meerveld (OJC Rosmalen) 6

maxresdefault.jpg

Dongen-spits Thomas Schilders zit in een productieve periode. Hij maakte drie goals tegen Quick '20 en steeg verder op de topscorerslijst van de derde divisie zondag
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dat is iets wat ik altijd opmerkelijk vind. Een grens die er kort op staat en overduidelijk zal zien dat de inworp voor 'blauw' is, maar dan even wacht met vlaggen en als de scheids dan bepaalt dat 'rood' mag ingooien, dan vlagt de grens ook voor 'rood'. Maar dat gebeurt dus bewust?

En bijvoorbeeld vlaggen voor een overtreding in de zestien. De ??n doet dat wel, de ander niet. Is dat ook iets dat vooraf met elkaar wordt doorgenomen?
Dat gebeurt inderdaad bewust. Ingooien rond de middenlijn is de assistent afwachtend, en ook al weet dat de assistent dat de scheidsrechter fout zit dan alsnog gaat de assistent met de scheids mee. Het laatste wat je als trio namelijk wil is dat de ene links op wijst en de ander naar rechts vlagt. Dan maar beide fout.

Vlaggen in de zestien is ten strengste verboden!
Op landelijk niveau moeten alle assistenten weten dat ze dat niet mogen doen. Met piepvlaggen kunnen we de aandacht van de scheidsrechter trekken, als ook een loopactie richting doellijn maken en voor de hoekvlag gaan staan. Maar de eindverantwoordelijkheid blijft bij de scheidsrechter liggen.
 

Unregistere

Well-known member
Dank voor de uitleg! Wel goed om te weten, zal ik eens even aan met name onze teammanager vertellen, want die wil nog wel eens op grensrechters mopperen als ze dit doen. :duim:
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dank voor de uitleg! Wel goed om te weten, zal ik eens even aan met name onze teammanager vertellen, want die wil nog wel eens op grensrechters mopperen als ze dit doen. :duim:
Geen dank, ik wil jullie wel wat wijzer hier maken haha.

Afgelopen dinsdagavond in theater Apeldoorn nog naar de show van Nijhuis "Niet zeiken, voetballen" geweest. Echt een verrijking deze man, heel veel gelachen om z'n humor en belevenissen in Nederland en tot ver daarbuiten. Ook z'n priv? leven werd besproken, zoals z'n eigen bakkerij en z'n liefde voor dieren thuis. Uiteraard na afloop nog een foto gescoord, ook eentje waarbij hij mij rond m'n kin vast grijpt haha. Een aanrader dus, hij tourt heel Nederland door.

Morgen in Utrecht langs de lijn bij de huidige nummers 12 en 13, Hercules en OJC Rosmalen. Fijne voetbalzondag!
 

De Groene Scout

Well-known member
De trainer grijpt in bij HSC'21. Spits Bas Postma is verhuisd naar de bank. Wessel Witbreuk nu in de punt en Stef Ottink terug in de basis.
Op het middenveld opnieuw Cenk Uguz is de basis en doordat Burak ook weer fit is verhuisd Schutte naar de bank.
In de achterste linie Caglar Uguz nu centraal voor Derksen die een lichte blessure heeft.
 

De Groene Scout

Well-known member
Tussenstanden:
ADO'20 - OFC 2-2
Quick'20 - TEC 1-1
Hercules - OJC Rosmalen 2-1
HBS - Blauw Geel '38 0-2
Westlandia - Dongen 1-1
JVC Cuijk - Quick 1-0
UNA - HSC'21 2-1
sv OSS 1920 - Jong Volendam 3-1
EVV - GOES 0-1

HSC'21 kwam na 3 minuten op 0-1 via Diego v.d. Weide, maar na een kwartiertje stonden we gewoon weer met 2-1 achter. Rust nu.
 

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 inmiddels 3-1 achter. Gelukkig hebben de onderste 4 ploegen ook allemaal verloren en pakken OJC en Hercules ook slechts een puntje.
Schade valt dus mee, maar wordt wel weer een keer tijd voor punten.
Bovenaan komt de spanning waarschijnlijk terug. Volendam staat 3-1 achter.
 

Unnekuukse

Active member
Enige echte hoogtepunt van de wedstrijd tussen JVC Cuijk en Quick was de fraaie treffer van Paco Geutjes, net na de pauze.
Voor de rest was het niet veel. JVC Cuijk beperkte zich in de rest van de tweede helft tot het verdedigen van de voorsprong. En dat deed de thuisploeg goed. Quick kwam niet verder dan een (terecht) afgekeurd buitenspeldoelpunt.
Quick cre?erde verder precies nul kansen. Als er bij Quick geen wonderbare wederopstanding plaatsvindt, dan is het een serieuze kandidaat voor degradatie.
 

Fregge

Well-known member
En weer 3 punten mee terug uit Den Haag. Wat ik begreep uit het Twitterverslag had Blauw Geel nauwelijks moeite.
 

Unregistere

Well-known member
Gefeliciteerd Unnekuukse en Fregge!

De Haagse ploegen hebben het lastig. Van HBS was dat wel te verwachten, Quick valt wel tegen. Zo'n tweede jaar is vaak toch moeilijker. Westlandia komt ook niet echt los dus, nu weer verloren van Dongen.

SC Heerenveen heeft vier doelpunten mogen zien bij Hercules - OJC, altijd leuk.

GOES komt mooi dichterbij door een 0-2 zege bij EVV (goals van Steve Schalkwijk en Tim de Winter), want Jong FC Volendam kreeg verrassend een pak op de broek van OSS '20. Waarschijnlijk dus hun eerste serieuze opponent dit seizoen.

TEC won bij laagvlieger Quick '20 en is virtueel gedeeld koploper, ook OFC doet ondanks puntverlies bij ADO '20 (2-2) dus nog goed mee. En dat geldt ook voor UNA.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zie net de tegengoals weer voorbij komen van HSC'21.
Echt wat kinderlijk verdedigen en klungelen weer. Het was weer de kleine jongens tegen de grote meneren.
Week in week uit hetzelfde liedje.
 

de waan

Well-known member
Die kleine jongens hebben ondertussen toch stuk voor stuk heel wat jaren ervaring op dit niveau. Daar mag je dan toch wel iets meer van verwachten?
 

SC Heerenveen

Well-known member
4 doelpunten inderdaad. De eerste na 4 minuten (0-1) spelen en 4 minuten voor tijd maakte OJC Rosmalen ook de gelijkmaker. Een op en neer gaande wedstrijd met veel strijd aan beide kanten. Scheidsrechter had er een mooie uitdaging aan. Grappig was nog wel dat het geluid van de piepvlaggen volgens mij op standje maximaal stond, want elke keer wanneer ik piepte konden zelfs de banken achter mij het horen haha.
 
Bovenaan