Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Dus als je in de Landelijke klassen even wraak wil nemen moet je dat doen vlak na een gele kaart.
Uiteraard wordt ons wel geleerd om niet allemaal op hetzelfde moment te schrijven. :p

Ik hoor ook vaak dat assistenten geen eigen mening hebben met aanwijzen ingooien. Meer dat is allemaal afgesproken werk met de scheidsrechter. Lijn waar assistent staat neemt die de beslissing en andere lijn de scheidsrechter, net als uitballen ter hoogte van de middenlijn. Allemaal met veel oogcontact. En ook als ik zie dat de scheidsrechter met een ingooi op zijn gebied mis zit ga ik gewoon met hem mee. :)
 

Unregistere

Well-known member
En ook als ik zie dat de scheidsrechter met een ingooi op zijn gebied mis zit ga ik gewoon met hem mee. :)

Dat is iets wat ik altijd opmerkelijk vind. Een grens die er kort op staat en overduidelijk zal zien dat de inworp voor 'blauw' is, maar dan even wacht met vlaggen en als de scheids dan bepaalt dat 'rood' mag ingooien, dan vlagt de grens ook voor 'rood'. Maar dat gebeurt dus bewust?

En bijvoorbeeld vlaggen voor een overtreding in de zestien. De ??n doet dat wel, de ander niet. Is dat ook iets dat vooraf met elkaar wordt doorgenomen?
 

Fregge

Well-known member
Ik hoor ook vaak dat assistenten geen eigen mening hebben met aanwijzen ingooien. Meer dat is allemaal afgesproken werk met de scheidsrechter. Lijn waar assistent staat neemt die de beslissing en andere lijn de scheidsrechter, net als uitballen ter hoogte van de middenlijn. Allemaal met veel oogcontact. En ook als ik zie dat de scheidsrechter met een ingooi op zijn gebied mis zit ga ik gewoon met hem mee. :)

Weer wat geleerd! Maar het is wel raar, want vaak blijkt de grensrechter toch beter zicht te hebben dan de scheids.
 

Unregistere

Well-known member
Nog even een overzichtje voor we aan de volgende speelronde beginnen!

Speelronde 6

ADO '20 – HSC '21 2-1
HBS – EVV 1-1
Hercules – Dongen 2-4
Jong FC Volendam – GOES 5-1
JVC Cuijk – Blauw Geel ’38 4-1
OSS ’20 – TEC 2-2
Quick ’20 – OJC Rosmalen 3-2
UNA – OFC 1-4
Westlandia – Quick 5-0

STAND

1. Jong FC Volendam 6-16
2. ADO '20 6-14
3. TEC 6-13
4. OFC 6-12 (+9)
5. GOES 6-12 (+3)
6. UNA 6-10
7. JVC Cuijk 6-9 (+1)
8. Dongen 6-9 (-1, 12 goals voor)
9. HSC '21 6-9 (-1, 11 goals voor)
10. OSS '20 6-8 (+1)
11. EVV 6-8 (0)
12. Hercules 6-8 (-3)
13. OJC Rosmalen 6-6 (-3)
14. Westlandia 6-6 (-4)
15. HBS 6-4 (-6)
16. Quick '20 6-4 (-7)
17. Quick 6-3 (-11, 8 goals voor)
18. Blauw Geel '38 6-3 (-11, 6 goals voor)

Topscorers:

1. Jelle Schijvenaars (UNA) 8
2. Erwin Franse (GOES) 6
=. Reda Kharchouch (OFC) 6
=. Diego Meerveld (OJC Rosmalen) 6
5. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 5
=. Serhat Ko? (TEC) 5
=. Thomas Schilders (Dongen) 5

schildersdongen-1.jpg

Spits Thomas Schilders droeg met twee treffers flink bij aan de bijzondere inhaalrace van Dongen bij Hercules en steeg daardoor ook met stip op de topscorerslijst
 

De Groene Scout

Well-known member
Dan maar direct ronde 7 er achteraan posten.
2 duels op zaterdag en 5 op zondag.
TEC - HBS is vanwege het 125 jarig jubileum van HBS verplaatst naar 11 november.

Zaterdag:
Jong Volendam - Westlandia
OJC Rosmalen - EVV

Zondag:
GOES - ADO'20
Quick - UNA
Dongen - Quick'20
HSC'21 - sv OSS 1920
Blauw Geel '38 - Hercules
OFC - JVC Cuijk
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Ik zeg overal een 1, behalve bij Quick - UNA.

Welke wedstrijd is er nog meer verplaatst trouwens, want ik mis er dan toch nog ??n? Potje van GOES denk ik.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het eerste 1-tje zit er al wel aan te komen. Na een kwartiertje spelen staat Jong Volendam al weer met 2-0 voor tegen Westlandia.
 

Unregistere

Well-known member
En het is inderdaad een 1 geworden, al kwam Westlandia na rust nog sterk terug. Jong FC Volendam wint echter met 2-1 en blijft dus hoe dan ook koploper.

OJC lijkt echter roet in het eten te gooien qua 1-tjes, want ze staan na een klein uur met 0-1 achter tegen EVV.
 

De Groene Scout

Well-known member
Bij OJC - EVV bleef het ook 0-1. EVV klimt hierdoor een beetje.
Vanmiddag bij HSC'21 opnieuw veel geblesseerden en een schorsing, maar maakt Cenk Uguz wel weer deel uit van de selectie.
 

Unregistere

Well-known member
Nou, mijn toto was toch redelijk ingevuld. Bij Quick - UNA had ik geen 1 voorspeld en dat werd dan ook een fraaie 1-3 voor de Brabanders.

Alleen deed behalve OJC ook HSC '21 niet mee. Zij verloren met 1-2 van OSS '20. Een zure, afgaand op Twitter. Maar daar zal Scout of Waan wel meer over vertellen.

Helaas voor Unnekuukse ging JVC Cuijk er dik op bij OFC (5-0).

De mannen van Fregge wonnen wel. Blauw Geel '38 tegen Hercules werd 4-3. Dat lijkt spectaculair gezien de vele goals. Was dat ook zo?

GOES en Dongen hielden zich eveneens aan de voorspelling voor 1-tjes. Zij wonnen ruim. De Zeeuwen met liefst 5-0 van ADO '20 en Dongen met 4-0 van Quick '20.

Quick de nieuwe hekkensluiter, Blauw Geel stijgt drieplaatsen en OFC en GOES passeren ADO '20, waardoor zij nu de eerste achtervolgers van koploper Jong FC Volendam zijn.
 

Unnekuukse

Active member
Helaas voor Unnekuukse ging JVC Cuijk er dik op bij OFC (5-0).

Wedstrijd was na ruim een kwartier al gespeeld. Rode kaart voor JVC-verdediger Yassine Aarab bij een 1-0 achterstand. Aansluitende penalty werd nog wel gestopt door doelman Roijendijk, maar in de tweede helft denderde OFC over JVC Cuijk heen. Snel vergeten maar.
 

De Groene Scout

Well-known member
Een minder HSC'21 vandaag. Het liep niet echt tegen ook zeker geen toptegenstander. sv OSS 1920 had wel 2 tot 3 spelers met extra kwaliteit in de ploeg, maar een nederlaag was zeker niet nodig. Door blessures en schorsingen de nodige mutaties door moeten voeren en daardoor zelfs Cenk Uguz aan de aftrap; hij hield het 80 minuten vol (is overigens nog lang niet op zijn oude niveau en speelde vooral controlerend). Maar goed hij is terug.
Na de 1-1 leken beide ploegen hier wel vrede mee te hebben, maar slap ingrijpen bij een corner zorgde toch nog voor de ietwat gelukkige winst voor OSS.
 

Fregge

Well-known member
De mannen van Fregge wonnen wel. Blauw Geel '38 tegen Hercules werd 4-3. Dat lijkt spectaculair gezien de vele goals. Was dat ook zo?

Een snelle 1-0 van Polman en daarna een iets sterker Hercules, terwijl wij ook prima voetbalde. Uitgebouwd naar 2 en 3-0 met echt hele goede Rick Polman (voorassist en assist op de goals). 3-1 vlak voor rust en je kreeg een beetje door van: Die komen nog terug hoor. En jawel. 3-3 uiteindelijk en ze zette nog aan. Gelukkig nog een 2de goal voor Polman en uiteindelijk nog een 5de van Verbakel. Dus 5-3 in plaats van 4-3 ;)
 

Unregistere

Well-known member
. Dus 5-3 in plaats van 4-3 ;)

Kijk aan. Dan stond dat volgens mij even verkeerd op Teletekst. Nette zege in elk geval, maar moest ook wel natuurlijk! Polman gelijk genomineerd als speler van de week bij Derde Divisie Zondag, dus heb maar meteen op hem gestemd. :duim:

Slechts nieuws overigens voor de goed presterende promovendus GOES. Spits Dani?l Wissel heeft vorige week in Volendam kruisbandletsel opgelopen en speelt normaal gesproken dit seizoen niet meer.
 
Bovenaan