Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Vanmiddag Dongen - OSS 1920. Dongen het leukere voetbal en kansen in de eerste helft, OSS met 3 goals een stuk effectiever. Tweede helft kwam dit ook niet meer in gevaar. Wel leuke vereniging om te komen.

Zondag dus de nummers 1 en 2 mogen vlaggen in Volendam, dat zijn nog eens de leukste wedstrijden. En ook al zit er geen kip in het stadion, het blijft wel een stadion. Dus dat vind ik wel gaaf.
 

Unregistere

Well-known member
Bij Dongen is het altijd gezellig, dus dat kan ik me goed voorstellen SC Heerenveen. Zelfs als ze verliezen is de derde helft nog de moeite waard.
 

De Groene Scout

Well-known member
Als Unregistere niet komt met zijn samenvatting van speelronde 5, post ik gewoon vast speelronde 6:

Zaterdag:
Quick'20 - OJC Rosmalen

Zondag:
ADO'20 - HSC'21
Hercules - Dongen
HBS - EVV
Westlandia - Quick
JVC Cuijk - Blauw Geel'38
sv OSS 1920 - TEC
UNA - OFC
Jong Volendam - GOES

Laatste duel dus maar bestempelen als 'topper van de week'.

Bij HSC'21 ook vanavond bij de vrijdagtraining een handvol spelers die langs de kant zaten mee te kijken. De brede selectie is dus nodig.
 

Fregge

Well-known member
Nee joh, want ik ga niet uit van winst op een sportpark waar we voor de eerste Europacup 1 overwinning van Ajax voor het laatst gewonnen hebben.
 

Unnekuukse

Active member
Doelman Yorrit Kanters doet morgen niet mee tegen Blauw Geel. Was uitblinker in de wedstrijd tegen TEC, stopte onder meer een strafschop van Koc, maar koelde zijn woede over de late 1-0 van TEC op een kleedkamerdeur. Heeft nu pink in het gips. Zal zich een volgende keer wel twee keer bedenken...
Desny Roijendijk, vorig seizoen nog Achilles’29, staat morgen op doel.
 

De Groene Scout

Well-known member
Word er op dat niveau nog wel nagezeten en bier gedronken na afloop van de training ?

Dat verschilt van groep tot groep en van jaar tot jaar. Momenteel is het juist weer zo'n vriendenteam dat dat dus wel doet. Niet 3x per week, maar op donderdag en vrijdag vaak wel. Gisteren moest er na de training ook weer snel gedoucht worden omdat er FIFA-toernooi gespeeld moest worden uiteraard ook met het nodige bier erbij. Soms misschien wel te veel voor dit niveau. Nadeel van een hechte groep is overigens ook dat het soms te lief is op de training en in wedstrijden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Quick'20 staat halverwege de wedstrijd thuis tegen OJC Rosmalen met 2-0 voor via 2 treffers van Frank Eulderink.
Zouden ze het dit keer vol kunnen houden?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Veel zin in de wedstrijd straks, Jong Volendam tegen GOES in het stadion. Topper ook op papier, met ook een rapporteur voor mij op de tribune.
 

Unregistere

Well-known member
Veel zin in de wedstrijd straks, Jong Volendam tegen GOES in het stadion. Topper ook op papier, met ook een rapporteur voor mij op de tribune.

Maak er wat moois van, ik verwacht in elk geval een wedstrijd tussen twee teams die willen voetballen. Veel plezier en succes! :duim:

En haal na afloop een zakje gemengd snoep in de brasserie!
 

De Groene Scout

Well-known member
Bah, na een goede eerste helft (1-0 voorsprong en met 1-1 de rust in), ging het na de thee een stuk minder.
Na de 2-1 achterstand pakt Veensma rood en kon HSC'21 geen vuist meer maken. Jammer.
 

De Groene Scout

Well-known member
Jong Volendam wint de topper ruim met 5-1 van Goes. Volgens mij wel een beetje geflatteerd, want volgens twitter ging het redelijk gelijk op, maar zocht GOES na de 2-1 achterstand vol de aanval. TEC morst weer punten in de strijd om de titel.
Blauw Geel en Quick blijven veel en ook dik verliezen.
 

Unnekuukse

Active member
Merkwaardige overwinning voor JVC Cuijk. Slechtste wedstrijd van het seizoen en toch afgetekend met 4-1 winnen van een lange tijd beter Blauw Geel.

Dat JVC Cuijk met een 2-1 voorsprong mocht gaan rusten was een klein wonder. Blauw Geel had in de eerste helft zeker vijf tot zes 100% kansen. Deels onschadelijk gemaakt door invaller-doelman Roijendijk, deels onkunde van met name spits Hellstern van Blauw Geel. JVC Cuijk ging effectiever om met de kansen: 2 mogelijkheden, 2 doelpunten (Geutjes en Van Schoonhoven).
Na de pauze werd JVC Cuijk teruggedrongen op de eigen helft. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het aanvalsspel van Blauw Geel slordiger en kreeg JVC Cuijk kansen op de counter. Furkan Alakmak beloonde kort voor tijd het doorzetten van invaller Jay van Boxtel (terug van een blessure) en maakt in de blessuretijd zijn tweede ?n het mooiste doelpunt van de middag. Van een meter of 25 lobte hij de bal met akelige precisie over doelman Zaari van Blauw Geel.
Bij Blauw Geel zullen ze zeggen dat de overwinning van JVC Cuijk onverdiend was. Terecht, vind ik, maar ach, voetbal is wel vaker onrechtvaardig.:duim:
 
Bovenaan