WK vrouwen 2019

Unregistere

Well-known member
Hope Solo is toch van die fotoreportage die inmiddels als studiemateriaal dient voor vrouwenartsen in opleiding?
 

Maasveld

Well-known member
Dus je gaat uitgebreid de keepster waarschuwen dat ze niet te vroeg van haar lijn mag komen en de speelsters dat ze niet te vroeg mogen inlopen. Dan lopen er wat Brazilianen te vroeg in, laat je de penalty niet overnemen. Tja...
 

Joost

Well-known member
Dus je gaat uitgebreid de keepster waarschuwen dat ze niet te vroeg van haar lijn mag komen en de speelsters dat ze niet te vroeg mogen inlopen. Dan lopen er wat Brazilianen te vroeg in, laat je de penalty niet overnemen. Tja...

En het was niet eens een penalty.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is bij een andere sport zo sterk de neiging om vergelijkingen te trekken met de mannen?

Marta is Klose voorbij en schrijft WK-historie

https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal/marta-is-klose-voorbij-en-schrijft-wk-historie~a8500116/

Eerder al met Miedema die Van Persie voorbij zou zijn en nu ene Marta die Klose voorbij zou zijn. Ik lees natuurlijk hier al een paar jaar van DeMaster dat de dames beter zijn dan de mannen, maar nu lijkt hij zielsverwanten bij de media te hebben.
 

JMD

Well-known member
Is bij een andere sport zo sterk de neiging om vergelijkingen te trekken met de mannen?

Marta is Klose voorbij en schrijft WK-historie

https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal/marta-is-klose-voorbij-en-schrijft-wk-historie~a8500116/

Eerder al met Miedema die Van Persie voorbij zou zijn en nu ene Marta die Klose voorbij zou zijn. Ik lees natuurlijk hier al een paar jaar van DeMaster dat de dames beter zijn dan de mannen, maar nu lijkt hij zielsverwanten bij de media te hebben.

Ongelooflijk idd. De voorvechters van vrouwenvoetbal lopen continu te zeuren dat we de dames niet met de heren moeten vergelijken, maar zelf komen ze idd met dit soort lijstjes...Selectieve verontwaardiging heet dat.
 

Joost

Well-known member
Is bij een andere sport zo sterk de neiging om vergelijkingen te trekken met de mannen?

Marta is Klose voorbij en schrijft WK-historie

https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal/marta-is-klose-voorbij-en-schrijft-wk-historie~a8500116/

Eerder al met Miedema die Van Persie voorbij zou zijn en nu ene Marta die Klose voorbij zou zijn. Ik lees natuurlijk hier al een paar jaar van DeMaster dat de dames beter zijn dan de mannen, maar nu lijkt hij zielsverwanten bij de media te hebben.

In andere (team)sporten is de aandacht voor mannen en vrouwen altijd vrij gelijk geweest terwijl bij voetbal er vrijwel geen aandacht is geschonken aan dames.

Daar komt ook nog bij dat Nederland in andere teamsporten bij de dames veel succesvoller is geweest dan de mannen. Bij het Handbal zijn de dames wereldtop terwijl de mannen nu voor het eerst het EK hebben gehaald. Zo ook bij waterpolo en (momenteel) bij volleybal.

Bij die sporten is het grote verschil ook te vinden in het fysieke aspect en niet direct in het technische. Dat heeft er wellicht ook mee te maken dat voetbal als een van de weinige sporten, door vooral jongens, ook buiten een vereniging wordt gespeeld. Ik heb zelden iemand op straat zien hockeyen of volleyballen. De opleiding bij die sporten gebeurt volledig in club verband waar jongens en meisjes hetzelfde opleidingstraject volgen.

Damesvoetbal is zowel technisch als qua snelheid totaal inferieur aan mannenvoetbal en het zal nog wel even duren voordat de dames dat hebben ingehaald.
 

Mario

Well-known member
Is bij een andere sport zo sterk de neiging om vergelijkingen te trekken met de mannen?

Marta is Klose voorbij en schrijft WK-historie

https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal/marta-is-klose-voorbij-en-schrijft-wk-historie~a8500116/

Eerder al met Miedema die Van Persie voorbij zou zijn en nu ene Marta die Klose voorbij zou zijn. Ik lees natuurlijk hier al een paar jaar van DeMaster dat de dames beter zijn dan de mannen, maar nu lijkt hij zielsverwanten bij de media te hebben.

Tsja, de tijden dat er op het WK voor heren met 13-0 werd gewonnen liggen al ver achter ons.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klose heeft wel een hattrickje meegepikt in een 8-0 overwinning tegen Saudi Arabi?.
 

Wigboldus

Well-known member
Haha, ik heb de laatste 5 minuten gezien van Schotland-Argentini?. Die 5 minuten kan ik niet in 5 minuten samenvatten. Daar gebeurden zoveel rare dingen met een hele onzekere scheidsrechter.
 
Bovenaan