WK Kwalificatie 2022 - Europa

Mario

Well-known member
Ook Zweden zal niet tegen Rusland spelen bij een eventuele play-off. Nu Tsjechië nog...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee, schop ze er gewoon volledig uit. Een complete boycott van Rusland is nodig, inclusief sport.

Toespraak van Putin was vrij duidelijk. Hij wil niet mee in die verschrikkelijke Westerse wereld. Dan lijkt het mij een goed idee dat ze definitief van sportbonden gaan wisselen. Het grootste deel van het land ligt in Azië. Alleen voor het goede moeten ze meer inwoners in het Aziatische deel te laten wonen. Moet Putin aan Xi maar eens vragen hoe je de bevolking kan stimuleren om te verhuizen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Toespraak van Putin was vrij duidelijk. Hij wil niet mee in die verschrikkelijke Westerse wereld. Dan lijkt het mij een goed idee dat ze definitief van sportbonden gaan wisselen. Het grootste deel van het land ligt in Azië. Alleen voor het goede moeten ze meer inwoners in het Aziatische deel te laten wonen. Moet Putin aan Xi maar eens vragen hoe je de bevolking kan stimuleren om te verhuizen.
Kunnen ze mooi tegen mede-dictaturen spelen, zoals Noord-Korea en China.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zou ook moeten gelden voor Belarus trouwens.
Eens, die doen net zo hard mee. Een groot deel van de invasie komt nota bene van dat land uit en niet vanuit Rusland. Maar qua voetbal stellen die natuurlijk veel minder voor dan Rusland en ze liggen allang uit het WK, waardoor er minder aandacht voor ze is.
 

Mario

Well-known member
En de nationale teams en clubs in andere sporten?
Een algehele sportboycot wellicht.

Wat het voetbal betreft werd Joegoslavië in 1992 ook verwijderd uit het toernooi. Die waren zelfs al geplaatst. Het enige verschil was dat zij wellicht niet met elkaar in een team konden spelen.
 

JMD

Well-known member
Wat het voetbal betreft werd Joegoslavië in 1992 ook verwijderd uit het toernooi. Die waren zelfs al geplaatst. Het enige verschil was dat zij wellicht niet met elkaar in een team konden spelen.
Mwah, grootste gedeelte van dat team werd 3 jaar eerder WK onder 21 en speelde samen op het WK1990...
Denk dat dat wel los zou hebben gelopen.

Maar het zal denk ik wel een algehele boycot worden waarbij ik me dan kan voorstellen dat individuen onder neutrale vlag mogen sporten.
 

De Wolf

Well-known member
Boycotten heeft meer effect. Kans is dan groter dat meer Russen zich tegen de oorlog gaan keren.
 

JMD

Well-known member
Rusland moet de playoffs onder neutrale vlag gaan spelen op neutraal terrein melden bronnen...
 

Forza AZ

Well-known member
Rusland moet de playoffs onder neutrale vlag gaan spelen op neutraal terrein melden bronnen...
Wat is dat nu voor straf, dat ze alleen niet hun vlag mogen laten zien? Het blijft nog steeds het Russische nationale team, ook al noem je het anders.
 
Bovenaan