WK Kwalificatie 2022 - Europa

JMD

Well-known member
Dat klopt niet helemaal.
Onder de vlag van het IOC mogen geen teams meedoen.
De Spelen gemist? Het ijshockeyteam van Rusland deed toch echt mee. Niet onder de vlag van het IOC, maar het ROC... Daar kwam het IOC mee weg, ik heb nergens gezegd dat het onder de vlag van het IOC is. Overigens deed Rusland in 1992 wel aan de Spelen mee onder Olympische vlag, en aan teamonderdelen. Het heette toen het GOS, maar de Olympische vlag werd gehesen bij medailles.
 

gevegt

Well-known member
De Spelen gemist? Het ijshockeyteam van Rusland deed toch echt mee. Niet onder de vlag van het IOC, maar het ROC... Daar kwam het IOC mee weg, ik heb nergens gezegd dat het onder de vlag van het IOC is. Overigens deed Rusland in 1992 wel aan de Spelen mee onder Olympische vlag, en aan teamonderdelen. Het heette toen het GOS, maar de Olympische vlag werd gehesen bij medailles.
Dat bedoelde ik ook. Bedankt voor de verduidelijking.

Het blijft natuurlijk wel heel vreemd dat de bonden zich in allerlei bochten wringen om ze er bij te houden.
Hopelijk komt daar nu verandering in.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Shirts neem ik aan gewoon neutraal roze of in de kleuren van de regenboog?
 

Forza AZ

Well-known member
Eens hoor.
Maar het IOC komt hier ook mee weg.
Ja dat was ook een nepstraf, maar dat was "slechts" voor een dopingschandaal. Om diezelfde nepstraf te hanteren voor de huidige situatie slaat nergens op.
Polen en Zweden hebben al weer gereageerd (Tsjechië zal nog wel volgen) en zullen niet spelen tegen het Russische elftal, ongeacht welke naam daar aan gegeven wordt.
 

erka

Well-known member
Die dopingstraf is inderdaad wel wat anders. Die constructie is er uiteindelijk gekomen zodat sporters die bewezen schoon zijn alsnog mee kunnen doen aan de Olympische Spelen. (nou ja,..voor wat het waard is). Dit is gewoon politiek.
 

Mario

Well-known member
Ik ben wel benieuwd of de FIFA nog van standpunt gaat veranderen. Polen heeft laten weten dat zij sowieso niet gaan spelen tegen de Russen ongeacht hoe ze heten. Gaat de FIFA dan Polen bestraffen? Frankrijk heeft inmiddels ook laten weten dat, wat hen betreft, Rusland niet welkom is op het WK.

Wellicht dat de UEFA daarin een standpunt moet gaan maken richting FIFA. Sluit Rusland en Belarus uit van internationale wedstrijden
 

Max

Administrator
Forumleiding
2 juni, 6 juni, 10 juni en 13 juni in de Nation League tegen Albanië, Israël en IJsland. Kijken of die zin hebben om te spelen tegen de Russen. Tegen die tijd is Albanië wellicht onderdeel van Rusland.

EDIT: Albanië weigert ook te spelen tegen Rusland begrijp ik.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
De FIFA en UEFA hebben alle Russische ploegen voorlopig uitgesloten van internationaal voetbal. Geen WK voor Rusland dus 👍

Eerder vandaag had de KNVB al laten weten dat de vrouwen niet tegen Belarus (WK kwalificatie) en Rusland (EK) zouden spelen.
 

De Wolf

Well-known member
Was te verwachten. FIFA zou zich voor schut zetten wanneer Rusland zonder te spelen naar het WK mag met het risico dat ook daar landen zich terugtrekken.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik zie dat op de site van de FIFA de halve finale van Polen als "TBC" staat. Ik ben benieuwd of ze een bye of een andere tegenstander krijgen. Slowakijë is derde geëindigd in de kwalificatiegroep achter Rusland, dus zij zouden logische vervangers zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zie dat op de site van de FIFA de halve finale van Polen als "TBC" staat. Ik ben benieuwd of ze een bye of een andere tegenstander krijgen. Slowakijë is derde geëindigd in de kwalificatiegroep achter Rusland, dus zij zouden logische vervangers zijn.
Of Hongarije als beste groepswinnaar uit de Nations League die niet geplaatst waren voor de play-offs.
 
Bovenaan