WK 2026

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ben benieuwd wat die eisen dan zijn. Is het wat betreft sponsoring/ commerciële partners enz? Kan me niet voorstellen dat het over de faciliteiten gaat. Is een gloednieuw stadion.
Dezelfde reden dat Anfield niet mee mag doen: Het veld moet 105 meter zijn en dat lukt niet.
 

JMD

Well-known member
Dezelfde reden dat Anfield niet mee mag doen: Het veld moet 105 meter zijn en dat lukt niet.
IK las idd dat dat ook de reden was voor Anfield niet op EK inderdaad. Maar dat is toch idioot? Als je als voetbalbond geen verplichte maten geeft maar alleen een marge waarbinnen de afmetingen moeten vallen dan kan je toch niet daarna stadions afwijzen omdat je dan ineens een scherpere maat aanhoudt. 'Vroeger' was een voetbalveld 90 meter lang, sinds wanneer is minimaal 105m de norm geworden?
 

Mario

Well-known member
Het was weer een feestje in het Maracaña stadion:


Brazilië verliest voor de derde keer op rij, en staat nu op plek 6. Crisis dus.
 

Joost

Well-known member
Het was weer een feestje in het Maracaña stadion:


Brazilië verliest voor de derde keer op rij, en staat nu op plek 6. Crisis dus.
Plek 6 is nog steeds rechtstreekse kwalificatie.
 

JMD

Well-known member
Wanneer is de loting?
Dat zal ergens december 2025 zijn lijkt me. Kwalificatie Europaloting zal zijn na de afsluiting van de groepsfase Nations League (loting donderdag a.s.), omdat zo ongeveer de helft van de ploegen niet in maart/juni 2025 kwalificatie kan spelen wegens NL-verplichtingen, en de kwalificatie dan wel al begint.
 

JMD

Well-known member
Wordt een heel programma om de presentatie van het speelschema gemaakt. Infantino zit erbij en een Amerikaan (herken hem niet zo snel) die constant USA USA schreeuwt...

1e bekendmaking:
11 juni 2026, openingswedstrijd in Mexico City
 

JMD

Well-known member
Die Amerikaan heeft wel humor. Vraag van de presentatrice aan beide heren: 'wat is jullie favoriete Mexicaanse voedsel'. Die Amerikaan: 'the problem with Mexican food is that it runs through you, so you have to take it in doses'... :)
 

JMD

Well-known member
1e Canadese wedstrijd in Toronto, 12 juni
Groepsduels van 11 t/m 27 juni.
Er zijn 12 x 6 = 72 duels in de groepsfase, in dus 17 dagen...
Ik vermoed dat de laatste duels op 4 dagen gespeeld worden (dus 3 per dag), dat zijn 24 duels. De overige 48 dan in 13, waarbij de openingsdag vaak 1 duel heeft en dan 47 in 12. Dus elke dag 4...
 

JMD

Well-known member
11 en 12 juni 2 duels
Daarna t/m 23 juni 4 duels per dag
24 t/m 27 juni 6 per dag (3 momenten, want laatste duels per groep)
 

JMD

Well-known member
3 groepen van stadions dus, ploegen spelen sowieso hun groepsduels in 1 zo'n cluster. Dit om reisschema's te beperken. Nou zijn het natuurlijk nog steeds grote afstanden
 
Bovenaan