WK 2026

JMD

Well-known member
Een WK om nog een keer van te genieten, want in 2030 gaat het ongetwijfeld naar het foute sjeikenland.
Met 48 teams wordt het weinig genieten denk ik, het zal lang duren voor het leuk wordt. Waar het gehouden wordt heeft voor mij afgelopen najaar weinig gedaan met hoe leuk ik het vond om de duels te kijken. Ja, idd het liefst het WK niet naar zo'n fout land, maar uiteindelijk blijft een voetbalveld een voetbalveld en een WK een WK.

Abubakari

Well-known member
Watvmij betreft komt er een wk met alleen maar amateurvoetballers uit de eerste t/m de vijfde klasse. 24 landen, in landen als Engeland, Mexico, Spanje of Argentinië. Wedstrijden om 21.00 en 1.30, leuk man.

• Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
VS is ook een enorm fout land. Wonen een hoop domme mensen die geloven in een gekke Oempa Loempa en bepaalde bevolkingsgroepen worden nog steeds gediscrimineerd.

Mario

Well-known member
In Mexico is het ook erg gezellig de laatste jaren. Zonder hoofd is het lastig voetbal kijken

Batigoal

Well-known member
Maar tenminste wel een voetbalgek land. Ik las laatst dat een doorsnee Noord-Amerikaanse CL-wedstrijd allerlei kijkcijferrecords had gebroken.

zwammy

Well-known member
Het voetbal in Amerika gaat toch ook steeds meer leven. Alleen in Canada blijft het achter volgens mij. Je kan moeilijk elke keer in Engeland, Duitsland of Argentinië het wk houden.

JMD

Well-known member
Komende week begint de kwalificatie voor het WK 2026. In Zuid Amerika gaat de kwalificatie van start. Net als bij de vorige 7 toernooien kiezen ze daar voor 1 groep met een 'hele competitie'. Niet alleen hebben dit keer het format hetzelfde gehouden, ze hebben zelfs hetzelfde programma als voor de kwalificatie voor het WK2022 gehouden, net als 4 jaar terug begint Brazilië dus thuis tegen Bolivia en moet het daarna naar Peru. De regerend wereldkampioen ontvangt eerst Ecuador en moet een paar dagen later dan naar Bolivia.

In oktober begint de kwalificatie in Azië en in november dan in Afrika.

Bovenaan