WK 2022 in Qatar

Batigoal

Well-known member
Het gaat natuurlijk om impact naar buiten toe bij statements. De bobo's van de KNVB of het kabinet hebben natuurlijk geen enkele impact/betekenis als ze iets doen, of ze moeten er voor kiezen weg te blijven, maar dat doen ze niet. Je kunt Frans Hoek of Danny Blind die band om doen, maar dat zal ook weinig impact hebben. Je bereikt juist het meeste publiek als je nu die band wel draagt als speler en rechtstreeks op het veld een gele kaart ontvangt omdat je een bandje draagt. Maar ja, wat weegt zwaarder. Principes of een gele kaart? Precies een gele kaart dus.
Ik had het stoerder gevonden als ze het toch hadden gedaan ondanks die gele kaart. Je zou voor de vorm iedere wedstrijd kunnen wisselen van aanvoerder. Of gewoon Van Dijk 3 keer die band laten dragen en dan de 3e groepswedstrijd (tegen Qatar, hoe ironisch) geschorst kunnen laten zijn. Sportief kun je hem die wedstrijd missen en het had wel een extra gênant beeld gegeven van de FIFA als ze hem daadwerkelijk zouden schorsen hiervoor. Wat dat betreft gemiste kans.

Ik kan het echter wel begrijpen dat ze geen zin hebben de spelers ermee te belasten. Zij moeten uiteindelijk voetballen, dus laat de KNVB maar iets anders bedenken als ze dat statement zo belangrijk vinden.
 

zwammy

Well-known member
Het is een beetje zoals het buigen voor racisme wat Engeland doet terwijl ze tegen Iran spelen die mensen de doodstraf geeft voor de weg blokkeren. Het is vooral willen deugen zonder prijskaartje. Want als er iemand tegen is of straf dreigt trekken ze allemaal hun ketel in.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik had het stoerder gevonden als ze het toch hadden gedaan ondanks die gele kaart. Je zou voor de vorm iedere wedstrijd kunnen wisselen van aanvoerder. Of gewoon Van Dijk 3 keer die band laten dragen en dan de 3e groepswedstrijd (tegen Qatar, hoe ironisch) geschorst kunnen laten zijn. Sportief kun je hem die wedstrijd missen en het had wel een extra gênant beeld gegeven van de FIFA als ze hem daadwerkelijk zouden schorsen hiervoor. Wat dat betreft gemiste kans.

Ik kan het echter wel begrijpen dat ze geen zin hebben de spelers ermee te belasten. Zij moeten uiteindelijk voetballen, dus laat de KNVB maar iets anders bedenken als ze dat statement zo belangrijk vinden.
Wat mij persoonlijk een beetje tegenstaat is dat ik het van die band al een zwak statement vond om mee te beginnen. Vervolgens dat de KNVB waaronder ook de spelers heel hoog opgeven over de betekenis van die band en de campagne + statement die er dus achter schuil gaat. Men verkoopt maandenlang de boodschap dat ze echt iets doen. Dan komt er 2x een zuchtje tegenwind. Namelijk 2 aanvoerders in de Eredivisie die hem niet dragen en nu de Fifa die vindt dat je hem niet mag dragen op het WK. Tegenwind maakt in mijn ogen een zwak statement krachtiger, want schijnbaar doet het toch iets met mensen. Echter precies als het dan echt een statement wordt trek je als KNVB en ook spelers 2x je keutel in. Dat vind ik zwak. Daarmee toon je voor mij aan dat het allemaal voor de bühne onder druk van anderen (o.a. de media/mensenrechtenorganisaties) is en dat je er zelf niks meent, of het in elk geval niet belangrijk genoeg vindt.
 

Batigoal

Well-known member
Wat mij persoonlijk een beetje tegenstaat is dat ik het van die band al een zwak statement vond om mee te beginnen. Vervolgens dat de KNVB waaronder ook de spelers heel hoog opgeven over de betekenis van die band en de campagne + statement die er dus achter schuil gaat. Men verkoopt maandenlang de boodschap dat ze echt iets doen. Dan komt er 2x een zuchtje tegenwind. Namelijk 2 aanvoerders in de Eredivisie die hem niet dragen en nu de Fifa die vindt dat je hem niet mag dragen op het WK. Tegenwind maakt in mijn ogen een zwak statement krachtiger, want schijnbaar doet het toch iets met mensen. Echter precies als het dan echt een statement wordt trek je als KNVB en ook spelers 2x je keutel in. Dat vind ik zwak. Daarmee toon je voor mij aan dat het allemaal voor de bühne onder druk van anderen (o.a. de media/mensenrechtenorganisaties) is en dat je er zelf niks meent, of het in elk geval niet belangrijk genoeg vindt.
Op zich wel eens hoor. Wat ik zeg; de KNVB had 100 manieren kunnen verzinnen om dit in en rond een wedstrijd uit te dragen, dan alles gooien op alleen die band.

Benieuwd wat de andere landen doen, want Nederland was niet de enige met die band.
 

Pascallovic

Well-known member
Op zich wel eens hoor. Wat ik zeg; de KNVB had 100 manieren kunnen verzinnen om dit in en rond een wedstrijd uit te dragen, dan alles gooien op alleen die band.

Benieuwd wat de andere landen doen, want Nederland was niet de enige met die band.
Ik denk dat we het helemaal eens zijn.

Heb begrepen dat de andere landen hem ook niet dragen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Op Engeland, België, Duitsland en Nederland zijn de analisten in de voorbeschouwing lyrisch over Bellingham.
Mij benieuwen of we 'm zien straks.
 

Joost

Well-known member
Op zich wel eens hoor. Wat ik zeg; de KNVB had 100 manieren kunnen verzinnen om dit in en rond een wedstrijd uit te dragen, dan alles gooien op alleen die band.

Benieuwd wat de andere landen doen, want Nederland was niet de enige met die band.
Noem eens een voorbeeld wat wel mogelijk was geweest?
 

Batigoal

Well-known member
Laat de technische staff iets dragen, kan zelfs een speldje zijn, pas iets aan in je officiële kleding als bond, ga in aangepaste hesjes de warming up doen, laat een uiting zien tijdens het juichen als alle camera's erop staan, doe iets rond de persconferenties, laat je op trainingen zien met uitingen over dit onderwerp, etc. er zijn natuurlijk meerdere zaken te verzinnen.

Nogmaals, het hoeft allemaal niet van mij, maar het is natuurlijk onzin dat die aanvoerdersband de enige manier was. En je kon dit weten, want de aanvoerdersband is juist iets waar de FIFA altijd strikt op is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Genoeg opties. Maar goed, als je eerst hoog opgeeft van je eigen actie en gelijk afhaakt na een zuchtje tegenwind…
 

Joost

Well-known member
Laat de technische staff iets dragen, kan zelfs een speldje zijn, pas iets aan in je officiële kleding als bond, ga in aangepaste hesjes de warming up doen, laat een uiting zien tijdens het juichen als alle camera's erop staan, doe iets rond de persconferenties, laat je op trainingen zien met uitingen over dit onderwerp, etc. er zijn natuurlijk meerdere zaken te verzinnen.

Nogmaals, het hoeft allemaal niet van mij, maar het is natuurlijk onzin dat die aanvoerdersband de enige manier was. En je kon dit weten, want de aanvoerdersband is juist iets waar de FIFA altijd strikt op is.
Items op trainingen hebben geen enkel effect, dat heeft geen enkele zichtbaarheid.
Alle kleding wordt door de FIFA gecontroleerd en hesjes worden verstrekt.
Speldjes zijn wel een optie.

De aanvoerdersband is door de Bonden maanden geleden al naar de FIFA gestuurd voor goedkeuring en op de dag van de wedstrijd komt er uiteindelijk dit uit bij de FIFA. Niemand zal er echt verrast om zijn. De FiFA blijft een corrupt apparaat daar kun je alleen van af komen als er massaal bonden een eigen bond opricht. En iedereen weet dat het niet gaat gebeuren.

Uiteindelijk is het sportieve aspect belangrijker. Je kunt niet verlangen van een speler om de wedstrijd te beginnen met een gele kaart.

Ik verbaas me er vooral over dat hierover geen spoedarbitrage mogelijk is bij het CAS.
 

Pascallovic

Well-known member
Als inderdaad in artikel 13.8.1 van de FIFA-uitrustingsvoorschriften staat dat men in FIFA-toernooien de aanvoerdersbanden van de wereldvoetbalbond moeten dragen, dan valt er bij het CAS weinig te halen.
 
Bovenaan