WK 2022 in Qatar

Max

Administrator
Forumleiding
Is er dan misschien nog hoop dat de FIFA het WK 2022 alsnog in een normaal land gaat organiseren?

Nee.

Verder denk ik ook dat de animo minder zal zijn. Hopelijk wordt het net zo'n succes als het WK in de woestijn.
 

Mario

Well-known member
Ik hoop zo dat Oranje zich plaatst voor dat toernooi, en dat de supporters daar een carnavalsoptocht gaan houden.
 

ALenstra

Well-known member
Is er dan misschien nog hoop dat de FIFA het WK 2022 alsnog in een normaal land gaat organiseren?

Wie weet. Volgens mij had Qatar toch beloofd dat er alcohol tijdens het WK gedronken mocht worden. Volgens mij in zogenaamde enclaves. Wellicht dat de FIFA op basis van contractbreuk het WK kan toewijzen aan een ander land. Al heb ik de indruk dat het los zal lopen en dat Qatar toch behoorlijk veel invloed heeft op de FIFA. Die gooien bij wijze van spreken nog wat miljoenen dollars er tegenaan.
 

Friesland

Well-known member
Is er dan misschien nog hoop dat de FIFA het WK 2022 alsnog in een normaal land gaat organiseren?

Qatar kreeg in 2010 de organisatie voor 2022 toegewezen. Colombia kreeg in 1974 de organisatie voor 1986 toegewezen.
Colombia gaf de organisatie eind 1982 terug en mei 1983 kreeg Mexico de organisatie voor 1986 toegewezen.
Het waren natuurlijk andere redenen, maar organisatorisch valt het te regelen, als het moet.
 

Joost

Well-known member
Qatar kreeg in 2010 de organisatie voor 2022 toegewezen. Colombia kreeg in 1974 de organisatie voor 1986 toegewezen.
Colombia gaf de organisatie eind 1982 terug en mei 1983 kreeg Mexico de organisatie voor 1986 toegewezen.
Het waren natuurlijk andere redenen, maar organisatorisch valt het te regelen, als het moet.

Er zijn tig landen waar je bij wijze van spreke komende zomer al een WK kan organiseren.
 

Pascallovic

Well-known member
Frankrijk, Rusland, Brazili?, Zuid Afrika ook wel denk ik. Die hebben stadion al staan (of bijna staan) vanwege toernooien die net gespeeld zijn, of binnenkort gespeeld gaan worden.
Landen als Brazilie en Zuid Afrika hebben hun stadions al aardig verwaarloosd. Dat gaat echt niet zomaar allemaal speelklaar gemaakt worden in een paar maanden.
 

SanMark.

Well-known member
Frankrijk, Rusland, Brazili?, Zuid Afrika ook wel denk ik. Die hebben stadion al staan (of bijna staan) vanwege toernooien die net gespeeld zijn, of binnenkort gespeeld gaan worden.

Frankrijk zou nog kunnen inderdaad . Rusland is nu aan de beurt dus die valt sowieso af. Brazili? en Zuid Afrika branden hun vingers hier niet meer aan.
 

Mario

Well-known member
Behalve stadions heb je ook de infrastructuur nodig, dat was in 2010 & 2014 al lastig voor Zuid Afrika en Brazili?. Maar het WK blijft gewoon in Qatar ben ik bang, teveel financi?le voordelen voor de FIFA.
 

Makanaky

Well-known member
Australi? heeft een behoorlijke infrastructuur staan en wilde 2022 ook organiseren. Lijkt het meest waarschijnlijk wanneer het daarheen gaat.
 

Mario

Well-known member
China heeft ook nog wel wat infrastructuur en stadions nodig voor het WK, wat niet wegneemt dat ze zich waarschijnlijk op korte termijn beschikbaar zullen gaan stellen voor de organisatie van een WK.
 

Joost

Well-known member
China heeft ook nog wel wat infrastructuur en stadions nodig voor het WK, wat niet wegneemt dat ze zich waarschijnlijk op korte termijn beschikbaar zullen gaan stellen voor de organisatie van een WK.

Volgens mij zijn er stadions genoeg in China;
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_stadiums_in_China

Ze hebben er op de Spelen in 2008 ook al een toernooi georganiseerd natuurlijk en daar werd toen in 6 stadions gespeeld.
 

Batigoal

Well-known member
Sportief is Qatar hard bezig een geschikt team op te bouwen: gisteren wonnen ze van de organisator van het aankomende WK, Rusland.
 

Pascallovic

Well-known member
Sportief is Qatar hard bezig een geschikt team op te bouwen: gisteren wonnen ze van de organisator van het aankomende WK, Rusland.
Zegt meer over hoe ongeschikt het team van Rusland momenteel is. In de huidige WK-kwalificatie staat Qatar 5e in de poule.
 

Batigoal

Well-known member
De Zwitserse rechtbank heeft de klacht van de FNV tegen de FIFA over het WK in Qatar ongegrond verklaard. Volgens de rechtbank is de FIFA niet verantwoordelijk voor de erbarmelijke omstandigheden van arbeiders in dat land en dus mag het WK er gewoon gehouden worden.
 
Bovenaan