WK 2018 -NIEUWSTOPIC

SanMark.

Well-known member
Als je dat zo ziet staan is de Afrikaanse inbreng echt dramatisch op dit WK. Nou hebben ze natuurlijk ook een flinke dosis pech gehad met Marokko en Tunesi? (allebei verloren in blessuretijd), en ook Egypte leek lang op weg naar een gelijkspel. Maar dat zijn dan maar gelijke spelen... Wat is er in Afrika gebeurd. Nog niet zo heel lang geleden waren Nigeria, Ghana, Kameroen en Ivoorkust teams om serieus rekening mee te houden.

En in 2026 komen er nog eens minimaal 4 Afrikaanse landen bij op het WK (in 2026 minimaal 9 Afrikaanse landen, en via play-off misschien nog eentje extra)
AFC en CONCACAF zijn traditioneel zwak, en ook die krijgen er in 2026 veel plaatsen bij.

Heb eens even naar de geschiedenis van het WK gekeken en uitgerekend hoeveel punten per gespeelde wedstrijd de continenten hebben behaald:

CONMEBOL: 1,643 (567 punten in 345 wedstrijden)
UEFA: 1,528 (1488 punten in 974 wedstrijden)
CONCACAF: 0,875 (119 punten in 136 wedstrijden)
CAF: 0,863 (113 punten in 131 wedstrijden)
AFC: 0,653 (66 punten in 101 wedstrijden)
OFC: 0,615 (8 punten in 13 wedstrijden)

Ik heb daarbij de wedstrijden tussen landen uit hetzelfde continent er niet uitgefilterd, en ik heb bij Australi? de WK's van 1974 en 2006 bij de OFC geteld. Tot 2006 was Australi? lid van de OFC, dus de WK's van 1974 en 2006 horen bij de OFC-resultaten.

Doe je zulke dingen in de baas zijn tijd ?
 

Makanaky

Well-known member
Nog 1 eigen doelpunt en we evenaren hier alweer het record (6) uit 1998 mee.

Het is nou niet bepaald het WK van vloeiend spel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het vorige WK was vrij goed. Verder is dit WK denk ik wel amusanter dan de WK?s daarvoor.
 

Kielse Rat

Well-known member
Nog 1 eigen doelpunt en we evenaren hier alweer het record (6) uit 1998 mee.

Het is nou niet bepaald het WK van vloeiend spel.

Voetballend is het niet altijd best maar voorlopig zijn de meeste wedstrijden nog wel interessant om te volgen. Opvallend veel doelpuntn uit spelhervattingen, zo'n 60% voorlopig.
 

Makanaky

Well-known member
Zo slecht als 2010 of 1990 is het zeker niet maar het wordt wel weer eens tijd voor een echt goede wedstrijd, vergelijkbaar met bv. Colombia-Ivoorkust, Brazili?-Mexico of Spanje-Chili van het vorige toernooi.
 

Janssen

Well-known member
De zomer valt dit jaar op een woensdag dus ik sla deze lekker over. En die van 17u ook :duim:
 

Batigoal

Well-known member
De keeper van Tunesi?, Mouez Hassen, raakte al snel tijdens zijn WK-debuut geblesseerd. Het waren zijn enige minuten dit toernooi.

Ook linksback Park (ex-Dortmund) van Zuid-Korea kan naar huis na een blessure.
 

erka

Well-known member
Ondertussen even een update van de strijd der continenten:

w-g-v = punten/wedstrijd
UEFA 13-5-2 = 2.200
CONCACAF 1-0-2 = 1.000
CONMEBOL 2-2-4 = 1.000
AFC 2-1-5 = 0.875
CAF 1-0-6 = 0.429

Tja....
 

DeMaster

Active member
Hummels (Duitsland) is niet van de partij in het duel met Zweden. S?le vervangt Hummels.

Overigens is Duitsland - Zweden vanavond om 20:00 uur en niet om 17:00 uur zoals in het voorspellingstopic staat vermeldt.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Ik had het ook gezien. Duitsland-Zweden wil ik vanavond wel zien. Bij de TV gids van Ziggo stond het ook verkeerd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heeft er iemand een opmerking gemaakt over de reuzen die bij de aftrap staan als zijnde 'pupil van de week'.
Doorgaans zijn dit kleine kinderen van een jaar of 10 en 1 meter 30 lang, in Rusland kiezen ze voor niet sportief uitziende pubers van 1 meter 80.
Opvallend feitje.
 
Bovenaan