WK 2018 -NIEUWSTOPIC

JMD

Well-known member
Terwijl in Europa de kwalificatie voor het WK nog moet beginnen zijn in ieder geval de begintijden van de duels bekendgemaakt.

Alle tijden in Moskoutijd (is 2 uur later dan in NL, maar kan ook zijn dat het in de zomer 1 uur scheelt, weet niet of Rusland zomertijd heeft)
Opening match: 18.00
16 June: 13.00, 16.00, 19.00, 22.00
Group stage matches for the days with three matches: 15.00, 18.00, 21.00
Last round of group stage matches with simultaneous kick-offs, Round of 16 and Quarter-finals: 17.00, 21.00
Semi-finals: 21.00
Match for third place: 17.00
Final: 18.00

Dus de duels meestal om 13.00/16.00/19.00. Dat worden geen late avonden....
 

Mario

Well-known member
Wedstrijden dus om 13:00 en 16:00 NL tijd ?

Dat wordt dus weinig kijken ben ik bang. Ik ga er in ieder geval geen vakantie aan besteden.
 

Pascallovic

Well-known member
Logische tijdsindeling ook... Waarom de halve finales 3 uur later laten beginnen dan het tijdstip waarop de finale begint?
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik kan de tijdstippen ook maar matig waarderen. WK valt altijd in de examenperiode en het is juist 's middags dat je het meeste studeert. En waarom is de finale niet gewoon om 21 uur zoals de halve finales?
 

Forza AZ

Well-known member
Terwijl in Europa de kwalificatie voor het WK nog moet beginnen zijn in ieder geval de begintijden van de duels bekendgemaakt.

Alle tijden in Moskoutijd (is 2 uur later dan in NL, maar kan ook zijn dat het in de zomer 1 uur scheelt, weet niet of Rusland zomertijd heeft)
Opening match: 18.00
16 June: 13.00, 16.00, 19.00, 22.00
Group stage matches for the days with three matches: 15.00, 18.00, 21.00
Last round of group stage matches with simultaneous kick-offs, Round of 16 and Quarter-finals: 17.00, 21.00
Semi-finals: 21.00
Match for third place: 17.00
Final: 18.00

Dus de duels meestal om 13.00/16.00/19.00. Dat worden geen late avonden....
Het scheelt inderdaad maar 1 uur in de zomer. Rusland heeft dezelfde tijd het hele jaar door.

In Nederland zijn de tijden dus:

Opening match: 17.00
16 June: 12.00, 15.00, 18.00, 21.00
Group stage matches for the days with three matches: 14.00, 17.00, 20.00
Last round of group stage matches with simultaneous kick-offs, Round of 16 and Quarter-finals: 16.00, 20.00
Semi-finals: 20.00
Match for third place: 16.00
Final: 17.00

En de finale is uiteraard op zondag. Dat is altijd zo met WK's en EK's.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ach, Oranje werd ook ooit kampioen op een zaterdagmiddag :)

Maar de tijden zijn niet op werkende mensen ingesteld ...
Ik vind het nog wel meevallen hoor.

Vond het bv in Zuid Afrika erger, dat had dezelfde tijdzone als ons (althans in de zomer) en toen was het om 13.30, 16.00 en 20.30. Terwijl dat ook best om 15.30/18.00/20.30 had kunnen zijn. Nu valt het op onze middag omdat het in Rusland gewoon later is. Dat zal je dat jaar nog erger hebben met de Winterspelen en 2 jaar daarna met de Zomerspelen.

14.00 ga je idd vaak missen, maar 17.00 betekent om 18.45 klaar, daar kan je nog wel wat van mee pikken. En verder: als je op kantoor werkt kan je de duels gewoon via internet meekijken... ;)
 

Mario

Well-known member
Tijdens het WK in Zuid Afrika heb ik idd mee kunnen kijken op het werk. Maar goed, ik snap ook wel dat men daar geen rekening mee kan houden. Niet alle wedstrijden zijn ook even interessant, kijk alleen maar naar het komend EK. Mocht Oranje zich plaatsen voor het WK, en om 14:00 spelen, dan neem ik gewoon vrij of iets dergelijks. Afgelopen WK ben ik ook niet om 3 uur 's nachts gaan kijken naar Uruguay - Costa Rica.
 

Fenerium

Member
Finale in de middag. Ik neem aan dat dit wel op een zondag zal zijn?

WK finale van 2002 was ook op een zondag ergens in de namiddag als ik me niet vergis.

Ik heb het net opgezocht, 13:00 uur. Mijn geheugen laat me niet helemaal in de steek, ik kan me die dag nog goed voor de geest halen. Toen de finale bezig was hing er een gigantische Duitse vlag uit het raam in onze straat, toen was het nog lang geen avond.
 
Laatst bewerkt:

Fenerium

Member
Ik zou er geen problemen mee hebben, ik steek er gewoon een jointje bij op, gooi de gordijnen dicht, dim het licht en kijk gewoon stoned in de nacht naar een WK-finale. Kan een aparte ervaring zijn.
 

Mario

Well-known member
WK finale van 2002 was ook op een zondag ergens in de namiddag als ik me niet vergis.

Ik heb het net opgezocht, 13:00 uur. Mijn geheugen laat me niet helemaal in de steek, ik kan me die dag nog goed voor de geest halen. Toen de finale bezig was hing er een gigantische Duitse vlag uit het raam in onze straat, toen was het nog lang geen avond.

Ik was toen op vakantie in Turkije, voor hen was het een mooi toernooi.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik zou er geen problemen mee hebben, ik steek er gewoon een jointje bij op, gooi de gordijnen dicht, dim het licht en kijk gewoon stoned in de nacht naar een WK-finale. Kan een aparte ervaring zijn.
2002 was het WK in Japan en Zuid Korea, dus lokale tijd was de finale gewoon 's avonds. Hier in Europa was het toen dus begin van de middag.
Je kunt natuurlijk niet in Japan een finale midden in de nacht gaan spelen, alleen omdat het in Europa dan op prime-time kan uitgezonden worden.

Nu geldt dat natuurlijk niet voor Rusland (want dat is maar 1 uur tijdverschil), dus geen idee wat de reden is om de finale in 2018 al om 18.00u lokale tijd te spelen.
 

JMD

Well-known member
http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal...-of-2-extra-WK-tickets-aan-Zuid-Amerika.dhtml

Dat Infantino een WK van 40 landen wil is al belachelijk, maar dat hij dan 1 of 2 van die plaatsen naar Zuid Amerika wil laten gaan slaat nergens op... DIe hebben nu al 4,5 van de 10 landen als geplaatst.

Ik denk dat (zeker) Afrika, maar ook Azi? er meer recht op hebben, en Europa verdient ook wel wat verloren terrein terug. Europa heeft nu ongeveer net zoveel plaatsen op een WK met 32 als dat het had op een WK met 24.
 

Fenerium

Member
Europa is ook het continent met de meeste wereldkampioenen, de laatste 3 edities werden door een Europees land gewonnen.
Ik teken voor, laat landen uit Afrika en Azi? eens een WK-finale spelen.
 

Lord Flash

New member
Zuid-Amerika is in de breedte gewoon heel sterk. Dat er daardoor een groot percentage van de deelnemers naar het WK gaat is dan ook terecht. De nummer 6 van de CONMEBOL zou nog steeds een veel sterker team op de been kunnen brengen dan landen als Honduras en Bahrein.
 

Mario

Well-known member
Dan moeten ze die eerst maar eens halen. Het maakt natuurlijk geen drol uit of ze nou 1,5 of 10 Aziatische landen toelaten, ze redden het toch niet.

Mee eens. Alleen de VS(1930) en Zuid Korea(2002) zijn het ooit gelukt om als niet Europees of Zuid Amerikaans land bij de top 4 te eindigen. De Afrikaanse landen vallen meestal tegen op WK eindrondes, ook toen het toernooi op het eigen continent werd gespeeld.
 
Bovenaan