WK 2018 -NIEUWSTOPIC

Makanaky

Well-known member
Te veel tijd, dat leidt tot te veel (mentale) ruimte die dan weer niet gezien wordt wanneer de tijd beperkt wordt tot 90 minuten waarvan elke seconde telt. ;-)
 

Fenerium

Member
In Zuid-Amerika (Argentini?, Uruguay en Chili) werd al serieus gevoetbald toen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Itali? en Spanje nog niet eens een nationale competitie was. En toen hun nationale teams op de OS van 24 en 28 zo sterk voor de dag kwamen was dat wel een wakeupcall voor continentaal Europa.

Ik denk dat je beter had kunnen zeggen van dat het voetbal in Europa niet was geprofessionaliseerd. Goede spelers waren er zeker wel. Itali? won na Uruguay twee keer het WK.
 

Joost

Well-known member
Hoe was de opleiding van Maradona?

Argentini? heeft al jarenlang een competitie op hoog niveau. Om dat niveau vast te houden moet ook het jeugdvoetbal toch enige vorm van structuur en kwaliteit hebben. Zonder enige detailkennis te hebben van de Argentijnse of Afrikaanse jeugdopleidingen durf ik het wel aan dat het in Argentini? van een hoger niveau is.
 

Makanaky

Well-known member
Ik denk dat je beter had kunnen zeggen van dat het voetbal in Europa niet was geprofessionaliseerd. Goede spelers waren er zeker wel. Itali? won na Uruguay twee keer het WK.

Het halve Italiaanse elftal van '34 bestond uit zogenaamde oriundi, genaturaliseerde (vooral) Argentijnen met een Italiaanse pas, ruimhartig verstrekt door il Duce Mussolini. Waarschijnlijk hadden ze zonder deze inbreng het WK niet op hun naam geschreven.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oriundo#List_of_Italian_football_oriundi
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Het halve Italiaanse elftal van '34 bestond uit zogenaamde oriundi, genaturaliseerde (vooral) Argentijnen met een Italiaanse pas, ruimhartig verstrekt door il Duce Mussolini. Waarschijnlijk hadden ze zonder deze inbreng het WK niet op hun naam geschreven.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oriundo#List_of_Italian_football_oriundi

Plus in 1934 boycot van titelverdediger Uruguay omdat Europese landen in 1930 ook niet naar Uruguay wilden reizen. En boycot van Uruguay en Argentini? in 1938 omdat de organisatie van het WK in 1938 niet naar Argentini? ging.
 

gevegt

Well-known member
We dwalen af van de vraag waarom ze in donker Afrika niet structureel goede spelers opleveren.
 

Forza AZ

Well-known member
We dwalen af van de vraag waarom ze in donker Afrika niet structureel goede spelers opleveren.
Volgens mij leveren ze best veel goede spelers af, maar schort het vaak vooral aan het samenspel en de tactiek.
Hoe dat komt is dan natuurlijk de vraag. Misschien omdat de maatschappij in Afrika vaak ook veel chaotischer is dan in Europa en Zuid Amerika (?).
 

Maasveld

Well-known member
In Argentini? werd/word beter opgeleid en zijn er al sinds jaar en dag competities. Dat is in Afrika toch allemaal net even wat anders.
Dus als Yaya Tour? in Europa of Zuid-Amerika zou zijn opgeleid dan zou hij bij de beste 5 spelers van de wereld behoren?
 

Batigoal

Well-known member
Dus als Yaya Tour? in Europa of Zuid-Amerika zou zijn opgeleid dan zou hij bij de beste 5 spelers van de wereld behoren?

Het is denk ik geen toeval dat veel spelers van de afgelopen/huidige generatie Ivoriaanse internationals zijn opgeleid bij Beveren en de beroemde (beruchte) academie van Guillou. En dat daardoor het nationale team van Ivoorkust in de afgelopen tien jaar de middenmoot heeft ontstegen tot ??n van de betere teams van Afrika.
 

Kielse Rat

Well-known member
Toch heeft ook de gouden generatie van Ivoorkust nooit potten kunnen breken op een WK, en heeft het ook heel lang geduurd vooraleer het succes op de Afrika Cup opleverde.
 
Bovenaan