WK 2018 -NIEUWSTOPIC

Forza AZ

Well-known member
Benieuwd hoe ze nu de slechtste nummer 2 gaan bepalen. Normaal zouden de resultaten tegen de nummer 6 niet meetellen, omdat niet alle groepen 6 landen hadden. Nu zijn er echter 9 groepen van 6, en hoeven de resultaten tegen de nummers 6 niet geschrapt te worden voor een eerlijke vergelijking van de nummers 2.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb er eens over nagedacht en dit is het beste:

Je telt van alle nummers twee alle resultaten mee en dan eindigt de nummer twee met de minste punten onderaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij niet helemaal eerlijk. Zit nogal een verschil in het niveau van de beste en de slechtste nummer 6.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat lijkt me wel erg ingewikkeld, kan dat niet iets eenvoudiger?

Bijvoorbeeld dat je de resultaten tegen de nummer 6 voor 1/6 meetelt, tegen de nummer 5 voor 2/6 enz en dat je over het uiteindelijke puntentotaal een vermenigvuldiging doet met het gewogen gemiddelde van het punten co?effici?nt van de landen in de desbetreffende poule? Of is dat dan weer te kort door de bocht?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij als iets zorgvuldiger, maar het is mij allemaal nog te gemakkelijk.
 

Ska P 187

Well-known member
Er moet echt een voorselectie gaan plaatsvinden wat landen betreft. En A groep en een B groep. Dit wordt of is eigenlijk al een tijdje, belachelijk.
 

Forza AZ

Well-known member
Precies. En ook de ene poule is zwaarder dan de andere...
Ploegen uit verschillende groepen met elkaar vergelijken is ook nooit echt eerlijk. Het beste zou zijn om een extra play-off te spelen, zodat alle nummers 2 nog een kans hebben na afloop van de groepsfase.
 

Maasveld

Well-known member
Ploegen uit verschillende groepen met elkaar vergelijken is ook nooit echt eerlijk. Het beste zou zijn om een extra play-off te spelen, zodat alle nummers 2 nog een kans hebben na afloop van de groepsfase.
Maar dan wel een competitie met thuis- en uitwedstrijden he. De ene nummer 2 is de andere niet.
 

JMD

Well-known member
Maar dan wel een competitie met thuis- en uitwedstrijden he. De ene nummer 2 is de andere niet.

Precies. Een volledige poule. Eigenlijk is 9 teams dan ook niet eerlijk, want dan is er altijd 1 team dat niet speelt, dus moet er een 10e team komen. De beste nummer 3 toevoegen? Maar is dat dan wel eerlijk? Misschien alle nummers 2 en 3 bij elkaar en die uit en thuis laten spelen???
 
Bovenaan