WK 2018 -NIEUWSTOPIC

Max

Administrator
Forumleiding
Ik kan het niet goed zien om het te beoordelen. Lijkt wat soepel hem op de stoep te draaien. Met wat bakkies op kan ik overigens nog steeds vrij aardig hardlopen.
 

zwammy

Well-known member
Het blijft toch mooi om te lezen dat al de aanslagen waar geen dodelijke slachtoffers bij gevallen zijn meteen omgeturd worden naar ongelukken, verwardheid, vermoeidheid, suikerziekte enz. Wanneer er doden zijn is het gelijk terrorisme. Maar goed, de nos zegt het dus ik zie geen reden om het niet te geloven. Ik hoop dat Anarbek geen moslim is want dan word mijn aluminiumfolie op de proef gesteld.
 

erka

Well-known member
Hummels heeft L?w flink aangevallen in de media. Hij geeft L?w de schuld door de veel te aanvallende taktiek tegen Mexico, waardoor counter op counter kwam. Ook in de oefenwedstrijden tegen Oostenrijk en Saudi-Arabi? werkte dit al niet.

Kortom: hommeles in de Duitse ploeg. In vorm waren ze sowieso al niet. Ik denk niet dat ze dit keer de WK winnen.
 

Abubakari

Well-known member
Twee keer op rij het WK winnen kom je sowieso niet veel tegen. Maar net als Spanje 4 jaar terug als regerend kampioen al na de groepsfase huiswaarts lijkt mij heel fijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou inderdaad leuk zijn. Zitten vrees ik in een te zwakke poule. Maar genoeg onrust in de groep. San? die thuis is gelaten en nog twee jongens die met hun president op de foto zijn gegaan.
 

Pascallovic

Well-known member
Zou inderdaad leuk zijn. Zitten vrees ik in een te zwakke poule. Maar genoeg onrust in de groep. San? die thuis is gelaten en nog twee jongens die met hun president op de foto zijn gegaan.
Zou Zweden niet onderschatten. Die kunnen zomaar een puntje pakken tegen de Duitsers.
 

Kielse Rat

Well-known member
Zo ver zie ik het niet komen voor de Duitsers, maar hun slechte voorbereiding was dus geen toeval. Een tweede ronde tegen Brazili? is dus wel een serieuze mogelijkheid, tenzij die hun slechte lijn ook blijven doortrekken.
 

erka

Well-known member
UEFA 8 wins 4 draws 1 losses
CONMEBOL 1 wins 2 draws 1 losses
CONCACAF 1 wins 0 draws 2 losses
AFC 1 wins 0 draws 3 losses
CAF 0 wins 0 draws 4 losses

......Kom maar op met die 48 landen. Nog meer dominantie voor Europa.
 

Tobcoach

New member
UEFA 8 wins 4 draws 1 losses
CONMEBOL 1 wins 2 draws 1 losses
CONCACAF 1 wins 0 draws 2 losses
AFC 1 wins 0 draws 3 losses
CAF 0 wins 0 draws 4 losses

......Kom maar op met die 48 landen. Nog meer dominantie voor Europa.

Als je dat zo ziet staan is de Afrikaanse inbreng echt dramatisch op dit WK. Nou hebben ze natuurlijk ook een flinke dosis pech gehad met Marokko en Tunesi? (allebei verloren in blessuretijd), en ook Egypte leek lang op weg naar een gelijkspel. Maar dat zijn dan maar gelijke spelen... Wat is er in Afrika gebeurd. Nog niet zo heel lang geleden waren Nigeria, Ghana, Kameroen en Ivoorkust teams om serieus rekening mee te houden.

En in 2026 komen er nog eens minimaal 4 Afrikaanse landen bij op het WK (in 2026 minimaal 9 Afrikaanse landen, en via play-off misschien nog eentje extra)
AFC en CONCACAF zijn traditioneel zwak, en ook die krijgen er in 2026 veel plaatsen bij.

Heb eens even naar de geschiedenis van het WK gekeken en uitgerekend hoeveel punten per gespeelde wedstrijd de continenten hebben behaald:

CONMEBOL: 1,643 (567 punten in 345 wedstrijden)
UEFA: 1,528 (1488 punten in 974 wedstrijden)
CONCACAF: 0,875 (119 punten in 136 wedstrijden)
CAF: 0,863 (113 punten in 131 wedstrijden)
AFC: 0,653 (66 punten in 101 wedstrijden)
OFC: 0,615 (8 punten in 13 wedstrijden)

Ik heb daarbij de wedstrijden tussen landen uit hetzelfde continent er niet uitgefilterd, en ik heb bij Australi? de WK's van 1974 en 2006 bij de OFC geteld. Tot 2006 was Australi? lid van de OFC, dus de WK's van 1974 en 2006 horen bij de OFC-resultaten.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je dat zo ziet staan is de Afrikaanse inbreng echt dramatisch op dit WK. Nou hebben ze natuurlijk ook een flinke dosis pech gehad met Marokko en Tunesi? (allebei verloren in blessuretijd), en ook Egypte leek lang op weg naar een gelijkspel. Maar dat zijn dan maar gelijke spelen... Wat is er in Afrika gebeurd. Nog niet zo heel lang geleden waren Nigeria, Ghana, Kameroen en Ivoorkust teams om serieus rekening mee te houden.
Heeft lang niet alleen met pech te maken natuurlijk. Ze hebben ook amper een kans gecreeerd met zijn vieren. Tunesie schiet er nog een penalty in, maar een Egypte, Marokko en Nigeria hebben qua kansen ook niet heel veel weten te creeren.
 
Bovenaan