WK 2018 -NIEUWSTOPIC

SanMark.

Well-known member
Ik hoef niet perse voor een land te zijn om van een wedstrijd te kunnen genieten.

Sommige landen verrassen mij als ik het voetbal zie.

Bv Algerije in 2014 want dat is nu eigenlijk geen land waar ik zo mijn voorkeur voor heb. Maar het voetbal beviel mij wel.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik hoef niet perse voor een land te zijn om van een wedstrijd te kunnen genieten.

Sommige landen verrassen mij als ik het voetbal zie.

Bv Algerije in 2014 want dat is nu eigenlijk geen land waar ik zo mijn voorkeur voor heb. Maar het voetbal beviel mij wel.

Hier net zo. Ik wil gewoon leuk voetbal zien.
 

De Wolf

Well-known member
Ik moet ook nog een land kiezen. Iemand suggesties?

Ik doe geen Duitsland of Belgi? en ik heb een hekel aan Fransen
 

U.G.

Well-known member
Mag ik misschien een vraagje stellen als niet-Nederlander..... waarom wordt Belgi? eigenlijk zo slecht gesupporterd vanuit Nederland ? Ik bedoel dezelfde taal, gasten hebben daar ook zelfs een Limburg ?n Brabant....maar, toch maar niet ?

Of is het misschien meer iets als een kleine nerdy buurjongetje die je vroeger pestte maar nu groot is geworden, en ineens ook te cool is ?n veel meer chickies scoort....en dat d?t eigenlijk natuurlijk niet echt de bedoeling was.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Mag ik misschien een vraagje stellen als niet-Nederlander..... waarom wordt Belgi? eigenlijk zo slecht gesupporterd vanuit Nederland ? Ik bedoel dezelfde taal, gasten hebben daar ook zelfs een Limburg ?n Brabant....maar, toch maar niet ?

Of is het misschien meer iets als een kleine nerdy buurjongetje die je vroeger pestte maar nu groot is geworden, en ineens ook te cool is ?n veel meer chickies scoort....en dat d?t eigenlijk natuurlijk niet echt de bedoeling was.
Ze hebben ons ook nooit aangemoedigd in de jaren dat wij er wel bij waren en zij niet. Snap sowieso niet waarom als je er zelf niet bij bent, je de buurlanden zou moeten aanmoedigen. Als Belgie leuk speelt hoop ik dat ze ver komen. Als ze net zo matig spelen als 4 jaar geleden mis je er niks aan als die bij de laatste 16 zouden worden uitgeschakeld.
 

Maasveld

Well-known member
Op basis van het bloed in mijn aderen ga ik uiteraard onze Oosterburen supporteren. Verder is een van mijn beste vrienden half Tunesisch, daar hups ik dan ook wel voor.
 

JMD

Well-known member
Mag ik misschien een vraagje stellen als niet-Nederlander..... waarom wordt Belgi? eigenlijk zo slecht gesupporterd vanuit Nederland ? Ik bedoel dezelfde taal, gasten hebben daar ook zelfs een Limburg ?n Brabant....maar, toch maar niet ?

Of is het misschien meer iets als een kleine nerdy buurjongetje die je vroeger pestte maar nu groot is geworden, en ineens ook te cool is ?n veel meer chickies scoort....en dat d?t eigenlijk natuurlijk niet echt de bedoeling was.

In het algemeen ben ik 'voor niemand' als Nederland niet meedoet, en ga ik gewoon lekker voetbal kijken en genieten van onverwachte sensaties (zoals bv Algerije - Zuid Korea 4 jaar terug een onverwacht leuke pot werd). Belgi? mag dan tegenwoordig wereldtop zijn, ze gedragen zich nog steeds als het kleine jongetje van de klas. In Brazili? en Frankrijk vervulden ze met verve de underdogrol, die ze al decennia past. Dat was logisch toen Belgi? weinig voorstelde, maar tegenwoordig past ze die rol niet meer.
 

U.G.

Well-known member
Ze hebben ons ook nooit aangemoedigd in de jaren dat wij er wel bij waren en zij niet. Snap sowieso niet waarom als je er zelf niet bij bent, je de buurlanden zou moeten aanmoedigen. Als Belgie leuk speelt hoop ik dat ze ver komen. Als ze net zo matig spelen als 4 jaar geleden mis je er niks aan als die bij de laatste 16 zouden worden uitgeschakeld.

Ok, een buurland supporteren is ??n ding. Maar ik proef ook veel aversie. Misschien is het gewoon rivaliteit.
 

U.G.

Well-known member
In het algemeen ben ik 'voor niemand' als Nederland niet meedoet, en ga ik gewoon lekker voetbal kijken en genieten van onverwachte sensaties (zoals bv Algerije - Zuid Korea 4 jaar terug een onverwacht leuke pot werd). Belgi? mag dan tegenwoordig wereldtop zijn, ze gedragen zich nog steeds als het kleine jongetje van de klas.

O ja ? ;)

In Brazili? en Frankrijk vervulden ze met verve de underdogrol, die ze al decennia past. Dat was logisch toen Belgi? weinig voorstelde, maar tegenwoordig past ze die rol niet meer.

Dit is wel een ding dat zeker is.
 

zwammy

Well-known member
Ik zit tijdens de poulewedstrijden in Kroati?, benieuwd hoe die het beleven. En in een poule met Argentini?, Ijsland en Nigeria 3 leuke tegenstanders. mooi man.
 

De Wolf

Well-known member
Ok, een buurland supporteren is ??n ding. Maar ik proef ook veel aversie. Misschien is het gewoon rivaliteit.

Rivaliteit van beide kanten is niet altijd gelijk. De rivaal van Nederland is Duitsland. Hun rivaal is weer Frankrijk.
 

Joost

Well-known member
Mag ik misschien een vraagje stellen als niet-Nederlander..... waarom wordt Belgi? eigenlijk zo slecht gesupporterd vanuit Nederland ? Ik bedoel dezelfde taal, gasten hebben daar ook zelfs een Limburg ?n Brabant....maar, toch maar niet ?

Of is het misschien meer iets als een kleine nerdy buurjongetje die je vroeger pestte maar nu groot is geworden, en ineens ook te cool is ?n veel meer chickies scoort....en dat d?t eigenlijk natuurlijk niet echt de bedoeling was.

Er wordt vooral (in de media) gesuggereerd dat 'we' iemand moeten supporteren. Ik denk dat 95% van de voetballiefhebbers die kijkt helemaal geen grote voorkeur heeft voor een bepaald land. Hooguit is er wat meer interesse in een land door bijvoorbeeld een speler van je favoriete club die er speelt, en een underdog doet het ook altijd goed zoals Ijsland op het afgelopen EK. Fransen, Spanjaarden en Portugezen kunnen meestal op wat minder sympathie rekenen omdat het irritante voetballers zijn, Duitsers omdat het Duitsers zijn.

Maar de kijker wil dus vooral leuke wedstrijden zien en gaat echt niet juichend de straat op als Australi? van Peru wint.
 
Bovenaan