WK 2018 -NIEUWSTOPIC

DeMaster

Active member
Hup Duitsland (en Zweden)
Duitsland walst over de salsa en sombrero heen.

Mooie poules en mooie wedstrijden.
 

Forza AZ

Well-known member
Saudi-Arabi?-Egypte trouwens ook met de hele sji-ieten vs soennieten toestand.
Zijn allebei Soennietische landen.

Ze hebben wel ruzie (gehad) over een paar onbewoonde eilandjes, maar zijn niet echt grote rivalen in de regio.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Zijn allebei Soennietische landen.

Ze hebben wel ruzie (gehad) over een paar onbewoonde eilandjes, maar zijn niet echt grote rivalen in de regio.

Iran - Saudi-Arabi? was leuker geweest, maar die zaten denk ik in dezelfde pot.
 

U.G.

Well-known member
Portugal - Marokko hoe cool is dat.....:duim:

Voor mij zeker ook omdat ik na het WK in Marokko ben, beetje als overwinnaar rondparaderen, snap je :cool: ...Nu nog wel eerst winnen natuurlijk. Alle zeilen meteen bijzetten vanaf het begin, het lijkt een redelijk makkelijke poule maar daar kan men nog eens in vergissen.

Portugal zal 86 willen wraken.

J?, ik kan me die onzin nog goed herinneren. De Saltillo-staking van de spelers, het ging daar nog alleen maar over schandalen, vechtpartijtjes, dreigen met staken. Stel sukkels. Het zou nog 10 jaar duren voordat een mooie lichting zich weer eens kwalificeerde.
 

Forza AZ

Well-known member
Iran - Saudi-Arabi? was leuker geweest, maar die zaten denk ik in dezelfde pot.

Niet dezelfde Pot (Iran in Pot 3 en Saudi Arabi? in Pot 4), maar ze konden elkaar niet loten omdat 2 Aziatische landen niet bij elkaar in de poule mogen zitten.
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben ook voor Marokko komende zomer. Is toch leuk, gasten als Ziyech, El Ahmadi en hopelijk Ayoub en nog wat spelers uit de Eredivisie aanmoedigen. Hopelijk kunnen ze de generatie 98 overtreffen. Kan daar zo nog een aantal spelers van opdreunen: Hadji, Bassir, Naybet, Rossi, Chippo, Rokki, El Hadrioui en natuurlijk Ali El Khattabi.
 

Maasveld

Well-known member
Ik ben ook voor Marokko komende zomer. Is toch leuk, gasten als Ziyech, El Ahmadi en hopelijk Ayoub en nog wat spelers uit de Eredivisie aanmoedigen. Hopelijk kunnen ze de generatie 98 overtreffen. Kan daar zo nog een aantal spelers van opdreunen: Hadji, Bassir, Naybet, Rossi, Chippo, Rokki, El Hadrioui en natuurlijk Ali El Khattabi.

Vergeet held Benonzekri niet.

Hups Tunis!!
 

Mario

Well-known member
Ik ben ook voor Marokko komende zomer. Is toch leuk, gasten als Ziyech, El Ahmadi en hopelijk Ayoub en nog wat spelers uit de Eredivisie aanmoedigen. Hopelijk kunnen ze de generatie 98 overtreffen. Kan daar zo nog een aantal spelers van opdreunen: Hadji, Bassir, Naybet, Rossi, Chippo, Rokki, El Hadrioui en natuurlijk Ali El Khattabi.

Ik ben voor niemand, ik zal niet zo snel een ander land supporteren. Wellicht dat ik nog wel wat wedstrijden zal zien, vooral in de knock-out rondes. De sfeer zal echter toch niet hetzelfde zijn als bij de laatste WK's.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik ben ook voor Marokko komende zomer. Is toch leuk, gasten als Ziyech, El Ahmadi en hopelijk Ayoub en nog wat spelers uit de Eredivisie aanmoedigen. Hopelijk kunnen ze de generatie 98 overtreffen. Kan daar zo nog een aantal spelers van opdreunen: Hadji, Bassir, Naybet, Rossi, Chippo, Rokki, El Hadrioui en natuurlijk Ali El Khattabi.

Mijn favoriet in deze groep is dan weer Iran, vanwege Jahanbakhsh. Hopelijk kunnen ze ergens voor een stuntje zorgen, al lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze de volgende ronde halen.
 

JMD

Well-known member
Ik denk dat dit de makkelijkste loting aller tijden voor de Duitsers is.

Dat was 2002 met Saudi Arabi?, Ierland en Kameroen (en nog vlogen ze er bijna uit...), waarna Duitsland via USA, Paraguay en Zuid Korea de finale haalde... Ongeveer 1 van de makkelijkste manieren waarop een land ooit een WK finale gehaald heeft...
 

Maasveld

Well-known member
Na goed, die was wellicht ietsje makkelijker ja. Maar Korea en Zweden kunnen er niks van en als een speler van PSV al de beste speler is dat zal de rest van Mexico ook weinig voorstellen.
 

Pascallovic

Well-known member
Na goed, die was wellicht ietsje makkelijker ja. Maar Korea en Zweden kunnen er niks van en als een speler van PSV al de beste speler is dat zal de rest van Mexico ook weinig voorstellen.
Ik vond 2006 met Polen, Costa Rica en Equador toch ook een hoop 'loopt u maar door' gehalte hebben.
 

U.G.

Well-known member
Ik ben ook voor Marokko komende zomer. Is toch leuk, gasten als Ziyech, El Ahmadi en hopelijk Ayoub en nog wat spelers uit de Eredivisie aanmoedigen. Hopelijk kunnen ze de generatie 98 overtreffen. Kan daar zo nog een aantal spelers van opdreunen: Hadji, Bassir, Naybet, Rossi, Chippo, Rokki, El Hadrioui en natuurlijk Ali El Khattabi.

Waarom ben jij voor Mocro, en niet voor Belgi? of Frankrijk ? Je had toch wat met het voetbal uit die landen ?

Enfin, m'n eerste weddenschap staat al ! Dinner voor vier bij Brasilbinkie uiteraard incl. drinken ( breng de cachaca maar en laat het ook gewoon op tafel staan....en caipirinhas ook ritmisch aanleveren aub ) ...m'n mocro ex-collega is moedig genoeg om het aan te gaan...dus ok, let's go ! Ik heb haar wel verteld dat ik geen misbruik wens te maken van haar vrouwelijke onwetendheid en gezegd dat wij het EK hebben gewonnen door een topnotch-land als Kroati? in 120 minuten te verslaan, ?n vervolgens met die 120 minuten voetbal in de benen, na een naar het blijkt totaal geen malse Polen, en ook nog even Wales tussendoor, later in de finale in w??r 120 minuten voetbal uiteindelijk last level Donkey Kong Frankrijk te pakken in eigen huis...en d?t, zonder Ronaldo ! Meid, we zijn geen voetbalelftal, wij zijn een Guerilla-beweging...wij weten gewoon niet eens meer wat verliezen is. En jullie kwamen 20 jaar lang Afrika niet eens uit met je voetbal !

En dan toch een weddenschap, OK ! Ik moet wel zeggen, ik hou van haar.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan