WK 2018 -NIEUWSTOPIC

Abubakari

Well-known member
Mag ik misschien een vraagje stellen als niet-Nederlander..... waarom wordt Belgi? eigenlijk zo slecht gesupporterd vanuit Nederland ? Ik bedoel dezelfde taal, gasten hebben daar ook zelfs een Limburg ?n Brabant....maar, toch maar niet ?

Of is het misschien meer iets als een kleine nerdy buurjongetje die je vroeger pestte maar nu groot is geworden, en ineens ook te cool is ?n veel meer chickies scoort....en dat d?t eigenlijk natuurlijk niet echt de bedoeling was.

In 1986 deden 'we' ook niet mee, waren we zelfs uitgeschakeld door de Belg maar volgens mij was er toen ondanks alles best nog wel sympathie voor d'n Belg. Die Belgensympathie heeft volgens mij nog lang geduurd, maar toen hier door kwam dat de Belg blauw lag van het leedvermaak als Oranje verloor is die sympathie verdwenen.

Ik ben altijd wel een Belgenfan, er spelen wat oud Ajacieden, ik hou wel van Belgische literatuur en humor, dus ach, van mij mogen ze het best goed doen. Tenzij ze te veel van dat De Wolf gedrag vertonen, dan kunnen ze van mij ook de pot op.

Het voetballand waarvan ik altijd blij wordt als ze verliezen is nog steeds Duitsland.
En Spanje, maar dat is omdat de grootste rivaal van Andorra is. En andersom natuurlijk ook nog steeds.
 

Mario

Well-known member
In 1986 was het voor mij als tiener ook normaal dat Oranje nooit naar een eindtoernooi ging, gelukkig was daar toen Maradona. Gelukkig werd het toen snel 1988 ...
 

Batigoal

Well-known member
Waarom ben jij voor Mocro, en niet voor Belgi? of Frankrijk ? Je had toch wat met het voetbal uit die landen ?

Zeker wel, alleen hoef ik dat niet ieder toernooi te benadrukken. ;)

Ik supporter niet perse maar ??n land, daarvoor is er voldoende aanbod. Overigens wel alleen als ze aantrekkelijk voetbal spelen, dat is wel een voorwaarde. Verder is een WK vooral een heel leuk toernooi met al die verschillende landen en veel onbekende spelers. Ben ook wel benieuwd naar landen als Peru, Panama, Ijsland etc om ze aan het werk te zien.

Kroati? en Servi?. Ook twee landen waar ik veel van verwacht gezien hun materiaal.
 

de waan

Well-known member
Kroati? en Servi?. Ook twee landen waar ik veel van verwacht gezien hun materiaal.

Ook twee landen die vrijwel altijd zwaar teleurstellen op eindrondes. Omdat ze dan ineens niet meer lijken te durven en teruggrijpen op veel te defensief spel. Wat ze uiteindelijk ook niet verder brengt.
 

Mario

Well-known member
Kroati? heeft ook geen beste kwalificatie achter de rug, pas in het tweede deel ging het beter lopen. Servi? had een makkelijke kwalificatie groep.
 

U.G.

Well-known member
In 1986 deden 'we' ook niet mee, waren we zelfs uitgeschakeld door de Belg maar volgens mij was er toen ondanks alles best nog wel sympathie voor d'n Belg. Die Belgensympathie heeft volgens mij nog lang geduurd, maar toen hier door kwam dat de Belg blauw lag van het leedvermaak als Oranje verloor is die sympathie verdwenen.

Ik ben altijd wel een Belgenfan, er spelen wat oud Ajacieden, ik hou wel van Belgische literatuur en humor, dus ach, van mij mogen ze het best goed doen. Tenzij ze te veel van dat De Wolf gedrag vertonen, dan kunnen ze van mij ook de pot op.

Het voetballand waarvan ik altijd blij wordt als ze verliezen is nog steeds Duitsland.
En Spanje, maar dat is omdat de grootste rivaal van Andorra is. En andersom natuurlijk ook nog steeds.

Ok, solid points.

Klein vraagje nog voor mijn beeldvorming : hoe gedraagt een De Wolf zich ?
 

Abubakari

Well-known member
Hij is voor Feyenoord, verliest Ajax dan kan zijn dag niet meer stuk. Maakt niet meer uit wat Feyenoord doet of gedaan heeft.
 

U.G.

Well-known member
Zeker wel, alleen hoef ik dat niet ieder toernooi te benadrukken. ;)

Ik supporter niet perse maar ??n land, daarvoor is er voldoende aanbod. Overigens wel alleen als ze aantrekkelijk voetbal spelen, dat is wel een voorwaarde. Verder is een WK vooral een heel leuk toernooi met al die verschillende landen en veel onbekende spelers. Ben ook wel benieuwd naar landen als Peru, Panama, Ijsland etc om ze aan het werk te zien.

Kroati? en Servi?. Ook twee landen waar ik veel van verwacht gezien hun materiaal.

M'n vader refereert wat betreft onbekende spelers naar '82, toen Falcao, Socrates, Zico, Eder daar als de voor Europa onbekende spelers uit Brazili? met een hoog WTF gehalte dat hele toernooi op de kop zette. Als ik beelden terugzie dan besef ik zelfs nu nog hoe bizar goed die gasten waren.

Maar het is tegenwoordig toch allang zo dat de ?chte grootheden ver voor zo'n toernooi al bekend zijn. Alles komt heel jong naar Europa.

Bij mij is het simpel : Portugal. Nederland moet het ook goed doen omdat ik in Portugal een Nederlander ben.

Voor de rest Brazili?, uiteraard. Argentini? vanwege Maradona, maar later ook Batigol, Caniggia en Rodriguez. Man, wat een elftal. De Copa van 91 en 93 blijven voor mij een van de betere landentoernooien die ik ooit gezien heb.

Verder heeft iedere en welke tegenstander dan ook van Frankrijk en Duitsland mijn support. Duitsland mocht ik in de tijd van Brehme en Matthaus dan weer wel. Voor de rest hoop ik denk ik net als de meesten verrast te worden op de toernooien zoals voorheen met Roemenie, Bulgarije, Nigeria etc.
 

Tobcoach

New member
Bij afwezigheid van Oranje heb ik deze keer een lichte voorkeur voor Belgi? en de Scandinavische landen Denemarken, Zweden en IJsland.

Een grote hekel heb ik alleen aan Rusland, maar dat is meer omdat ik in het algemeen Rusland en de Russen schorriemorrie vind.

Leedvermaak heb ik ook altijd wel met Engeland, dat zichzelf iedere keer weer tot de topfavorieten rekent om vervolgens tot verbijstering van de hele natie vroegtijdig eruit gekegeld te worden.
 

Mario

Well-known member
Rusland stelt ook niet al teveel voor volgens mij. Ze hebben in ieder geval een redelijk makkelijke groep gekregen. Ik denk dat er vooral veel problemen zullen komen met de lokale hooligans. Ik ben ook bang dat het wat dat betreft een grimmig toernooi zal gaan worden. Ik verwacht ook nog wel Poolse en uiteraard Engelse hooligans ...
 
Bovenaan