WK 2018 -NIEUWSTOPIC

SanMark.

Well-known member
De mensen die het meegemaakt hebben zeggen dat 1970 het beste was.

Toen had je in een heel seizoen misschien een wedstrijd of 10 live voetbal op de TV, dus als er al iets voor was, was het automatisch al gauw zeer goed
Van wat ik heb meegemaakt ga ik voor 1982 en 1986. Maar misschien ook omdat je op die leeftijd de wedstrijden het best onthoudt.

Denk eerder dat het ligt aan het feit dat alles wat je voor het eerst ziet , mooier en leuker is. Je standaard is nog niet zo hoog, en de mindere dingen vergeet je.
 

JFK

Well-known member
1982 Belgi?-Argentini? 1-0 in de openingswedstrijd, de Brazilianen met echt fantastisch voetbal. Dat toernooi was heel goed te pruimen. 1998 was niet onaardig. 2014 vond ik echt een top WK met heel veel goals en aanvallend voetbal. De rest vond ik niet om aan te gluren. Van het WK in 78 kan ik me alleen nog de wedstrijden tegen West-Duitsland, Itali? en Argentini? nog herinneren.
 

Janssen

Well-known member
1998 was erg goed inderdaad. 1994 vond ik ook niet verkeerd met de Zweden, Bulgaren, Roemenen en Nigerianen die toen leuk speelden.
 

ALenstra

Well-known member
Ik vind het lastig te zeggen welk WK er voor mij bovenuit steekt. Uiteraard zijn de WK's waarin Oranje goed presteerde de eerste waar je aan denkt. Zelf heb ik ook iets met 2006 omdat dit het enige WK voor mij was waarin ik zelf wedstrijden heb bezocht.
 

JFK

Well-known member
WK2006 en 2010 vond ik echt ronduit teleurstellend.
Bij geen enkele wedstrijd zat ik op het puntje van mijn stoel. ??n en al negatief voetbal werd daar gespeeld.
 

JFK

Well-known member
Ik vrees het ook inderdaad...

WK 82 was echt echt wel spektakel hoor. Eder, Zico, Socrates, Falcao, de Sovjet-Unie, West-Duitsland tegen Frankrijk in de halve finale. Polen dat toen erg goed was. Frankrijk met dat super middenveld.
 

Maasveld

Well-known member
Je moet het ook in de tijdsgeest zien denk ik. Het voetbal is tegenwoordig totaal anders dan pakweg 30 jaar geleden.
 

erka

Well-known member
Ja, maar die goals van Josimar tegen Polen en Noord-Ierland in 1986, mwoahhh die maak je nu ook niet zomaar.

Toen speelde Brazili? nog echt voetbal in plaats van jankbarbiebal.
 

Janssen

Well-known member
WK 82 was echt echt wel spektakel hoor. Eder, Zico, Socrates, Falcao, de Sovjet-Unie, West-Duitsland tegen Frankrijk in de halve finale. Polen dat toen erg goed was. Frankrijk met dat super middenveld.

Dat soort ploegen zouden nu waarschijnlijk volledig afgezeikt worden door een land als Zwitserland.
 

erka

Well-known member
Weet ik niet. Ik denk dat die ploegen makkelijk Zwitserland en Zweden van de mat hadden geveegd.

Dat denk ik niet. Voordat een Brazili? of Itali? van 1982 een doelpunt zou maken hebben ze er al 3 om de oren uit de omschakeling.

Zou je eigenlijk eens moeten simuleren ofzo.
 

SanMark.

Well-known member
WK 82 was echt echt wel spektakel hoor. Eder, Zico, Socrates, Falcao, de Sovjet-Unie, West-Duitsland tegen Frankrijk in de halve finale. Polen dat toen erg goed was. Frankrijk met dat super middenveld.

Frankrijk heeft nu ook een zeer goed team. Alleen wat ze laten zien is niet echt het kijken waard.
 

Batigoal

Well-known member
Rusland-ster Denis Cheryshev heeft tijdens het WK aan de groeihormonen gezeten. Volgens zijn vader om het herstel van zijn blessure voor het toernooi te bevorderen, maar dit is niet van te voren gemeld aan het WADA.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Mensen, Poetin zei dat er niks aan de hand is met doping in Rusland, dus laten we ons niet druk maken!
 
Bovenaan