Wielrennen

Maasveld

Well-known member
De Ronde van Turkije is tot nu toe de Ronde van de QuickStep-Comebacks. Gisteren maakte Fabio Jakobsen na 8 maanden zijn rentree na de welbekende blessures. Vandaag pakte Mark Cavendish zijn 1ste zege in 1169 dagen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Cavendish won vandaag voor het eerst sinds ruim drie jaar weer een sprintje. Hij kreeg hiervoor heel veel mooie reacties uit het peloton. Dat het zo knap van hem is enzo. Maar ik kom er net dus achter dat het helemaal niet de verdienste van Cav is dat hij gewonnen heeft. En al die credits die hij ervoor krijgt dus ook helemaal niet verdiend zijn:

Patrick Lefevere was meer dan blij met de overwinning van Mark Cavendish in de Ronde van Turkije. De Britse sprinter, ruim drie jaar zonder zege en vorig jaar bijna gestopt, bloeit bij Deceuninck-Quick-Step helemaal op onder de vleugels van Lefevere. “Het doet me heel veel plezier. Ik werd er haast emotioneel van”, aldus de ploegbaas in Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad.

“Als ik had gedacht dat het gedaan was met hem, dan had ik hem niet teruggenomen”, stelt Lefevere. “Ik heb het van bij het begin gezegd: ik had met Cavendish niets te verliezen. Als hij mislukte, was het zijn schuld. Lukte het, dan is het mijn verdienste. Ik dacht: we zien het wel. Het is dus gelukt. En ik meen dat, hé, dat het mijn verdienste is. Wie anders heeft hem een kans gegeven?”
 

Maasveld

Well-known member
Morgen staat de enige Nederlandse wielerklassieker op het programma. In voorbereiding daarop hierbij een mooie documentaire over de editie van 2001, die bijna niet doorging vanwege de MKZ-crisis.

 

Reinoud

Well-known member
Leuke dames koers met Vos als winnares en een Nederlands podium. Poolse en Italiaanse rijden op Cauberg weg maar willen niet dat de ander wint en zo komt de groep weer terug.
 

Batigoal

Well-known member
Leuke dames koers met Vos als winnares en een Nederlands podium. Poolse en Italiaanse rijden op Cauberg weg maar willen niet dat de ander wint en zo komt de groep weer terug.

Niet meer verwacht. De voorsprong van die twee leek comfortabel, maar ze twijfelden te lang. Knappe sprint van Vos.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Overigens hoop ik voor Jumbo-Visma dat ze goed hebben gekeken. Dit parcours is niet zwaar genoeg om met de aller sterksten het verschil te maken ten opzichte van een grotere groep. Als ze in de finale tempo rijden met Roglic en Vingegaard, dan blijft er een groep van een man of 30 bij elkaar en kan Van Aert de sprint winnen.
 

Maasveld

Well-known member
Overigens hoop ik voor Jumbo-Visma dat ze goed hebben gekeken. Dit parcours is niet zwaar genoeg om met de aller sterksten het verschil te maken ten opzichte van een grotere groep. Als ze in de finale tempo rijden met Roglic en Vingegaard, dan blijft er een groep van een man of 30 bij elkaar en kan Van Aert de sprint winnen.
Ze hebben het voordeel dat ze op 2 paarden kunnen wedden. Dat zou ik dan ook gewoon doen.
 
Bovenaan