Wielrennen

Joost

Well-known member
Shit, hier vreesde ik al voor.
Ik vind het ook wel mooi dat de goede coureurs de koersen verdelen en er geen veelvraat is die alles wint. Van der Poel werd geklopt in een heel nette sprint, dat hij ook kan verliezen maakt een gewonnen koers nog mooier.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het ook wel mooi dat de goede coureurs de koersen verdelen en er geen veelvraat is die alles wint. Van der Poel werd geklopt in een heel nette sprint, dat hij ook kan verliezen maakt een gewonnen koers nog mooier.

Dat is waar en voor het vertrouwen in het schone wielrennen ook goed.

Asgreen vind ik over het algemeen een prima renner dus die gun ik het ook wel.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wel een heerlijk ritje zeg, die laatste beklimming met stukken van 20%.
Kelderman zag er niet goed uit trouwens, dacht dat ik 'm aan zijn schouder zag voelen. Hopelijk geen gebroken sleutelbeen.
 

Reinoud

Well-known member
Het is een fantastische etappe koers zo. Vingegaard trouwens ook erg sterk voor Jumbo.

Hopelijk valt het mee voor Kelderman.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En Jasper Philipsen won vandaag de Scheldeprijs. Waaiers en valpartijen zorgden voor een vroege splitsing in het peloton. Een groep van 30 renners reed voorop, met daarin sprinters als Bennett, Ackerman, Cavendish en Philipsen. Merlier zat er oorspronkelijk ook bij, maar hij viel letterlijk weg, samen met Kristoff.

Quick-Step had dus met Bennett en Cavendish twee hele goede troeven in handen. En hun lead-out man Morkov was er ook bij. Maar door geweldig werk van Dries de Bondt in de laatste kilometer en een ongekend goede lead-out van Jonas Rickaert raakte Bennett ietwat ingesloten en kon Philipsen in de beste positie sprinten. Hij maakte dit vakkundig af. Schitterend werk van Alcepin-Fenix. En wederom maar het bewijs dat die ploeg meer is dan enkel Van der Poel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding

Vanaf 1:25. Ik kan hier keer op keer naar blijven kijken. Wat een staaltje vakmanschap van die drie zeg.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vraag me af of DQS inmiddels al weet voor wie ze reden. Was het voor Bennett, zat Morkov veel te vroeg op kop. Was het voor Cav, ging Morkov veel te laat aan. Zeldzame fout van de Deen, uitstekend geprofiteerd van de Shampooboys.
 

Reinoud

Well-known member
Bij de Podcast in het Wiel belden ze met Jan Willem van t Schip van Beat die ook met drie man in de eerste waaier zat. Bekend van de baan en een ontzettende 'nerd' Wellicht dat er wat mensen hier dat wel leuk vinden
 

JMD

Well-known member
Rotterdam en Den Haag willen de Tourstart van 2024 of 2025 organiseren. Lijkt me sterk dat dat 2024 gaat worden want 2022 start de Tour in Denemarken en in 2023 in Spanje. Maar 2025 zou mooi zijn.
De bedoeling is een proloog in Rotterdam en dan een 1e etappe van Rotterdam naar Den Haag.
 
Bovenaan