Wielrennen

SanMark.

Well-known member
Ja, klopt. Maar het ging me even om je post over het weer in de Tour opofferen voor de kopmannen.
Jumbo zal het de komende jaren toch voor het klassement gaan , dus of het nu dit jaar is of de jaren erop. Gaat hij naar de Tour met Jumbo moet hij voor 80 a 90% in dienst van de ploeg rijden.
 

Maasveld

Well-known member
Een klein stukje over de werkwijze van DSM, uit het Nieuwsblad:
 

Bijlagen

  • 20210107_172756.png
    20210107_172756.png
    186,7 KB · Weergaven: 8

JMD

Well-known member
Van teletekst:
Zeven renners van Bora-hansgrohe zijn
tijdens een trainingsrit aangereden en
onderuit gegaan.Wilco Kelderman was één
van hen.Volgens eerste berichten heeft
hij een hersenschudding opgelopen.

Ook de Duitsers Andreas Schillinger en
Rüdiger Selig werden voor behandeling
naar het ziekenhuis gebracht."Wilco en
Rudiger hebben een hersenschudding.
Andreas wacht nog op de uitslag van
onderzoeken",meldt de ploeg.


7 renners aangereden... Dat zal een flinke klap geweest zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Net als vorig jaar heeft Jumbo weer vroeg de Tour-selectie bekend gemaakt. Blessures en vormcrises daargelaten zal de selectie bestaan uit Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Kuss, Gesink, Van Aert, Teunissen en Pantzer Tony. Daar kun je op zich mee thuiskomen. Van Aert zal iets meer vrijheid krijgen, maar twijfelt mede met het oog op de Spelen of groen een reële optie is. Hij denkt eerder aan het geel in de 1ste week.

De Giro-selectie loopt iets minder over van kwaliteit. George Bennet is de absolute kopman, hij zal in de bergen ondersteund worden door Harper, Foss en Bouwman. Voor het vlakke gaan Van Emden, Affini en Martens mee, terwijl nieuweling David Dekker (zoon van Erik) uitgespeeld zal worden in de sprints. Ik kan me niet voorstellen dat Bennett hier heel blij mee zal zijn.

Over de Vuelta-selectie is minder bekend. Kuss en Kruijswijk zullen deze gaan betwisten, maar verder is er nog niets bekend. Ik ga er van uit dat ze sowieso door Tolhoek, Oomen, Vingegaard en Hofstede ondersteund gaan worden. Ook Pfingsten verwacht ik hier wel, verder hoop ik op Eenkhoorn.

Dylan Groenewegen wordt heel rustig gebracht. Hij zal dit jaar geen grote ronde rijden. Dat lijkt me een heel verstandige keuze.
 

JMD

Well-known member
Dat plan kan direct de ijskast in want Dumoulin maakt zojuist bekend dat hij voor onbepaalde tijd stopt met wielrennen... (volgens de altijd goed ingevoerde Raymond Kerckhoffs)
 

Marinos

Well-known member
In die docu over de tour (Code Geel) vond ik hem al een onzekere, uitgebluste indruk maken. Alsof het hem veel te veel stress opleverde.
 

Batigoal

Well-known member
Zonde hoor, maar dit leek er al langer aan te komen. Wat dat betreft is zijn Giro-overwinning ook een vloek gebleken, waardoor er veel druk op zijn presteren lag. Zowel van het publiek als van hemzelf.
 

SanMark.

Well-known member
Zonde hoor, maar dit leek er al langer aan te komen. Wat dat betreft is zijn Giro-overwinning ook een vloek gebleken, waardoor er veel druk op zijn presteren lag. Zowel van het publiek als van hemzelf.
Ik denk meer zijn blessures waardoor de druk voor hemzelf steeds groter werd.

Met een betere ploeg om hem heen , had hij nu 3 grote ronde overwinningen op zijn naam staan.
 

Maasveld

Well-known member
Zonde hoor, maar dit leek er al langer aan te komen. Wat dat betreft is zijn Giro-overwinning ook een vloek gebleken, waardoor er veel druk op zijn presteren lag. Zowel van het publiek als van hemzelf.
Ik heb het idee dat hij inderdaad niet kan omgaan met de hoge verwachtingen van het publiek. Daardoor legt hij zichzelf onnodig veel druk op. Wellicht is een sabbatical dan nog niet eens zo slecht. Aangezien 2021 ook weer een onzeker jaar wordt is dat dan ook wel een goed moment.

Het is te hopen voor Bennett dat ie niet wéér zijn kopmanschap in de Giro moet gaan opofferen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Misschien Dumoulin met een rol als knecht in de Giro voor Bennet. Dat heb je gelijk geen last van het verwachtingspatroon.
Maar goed, dan moet hij wel weer een beetje moraal hebben en conditioneel een beetje op orde zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Bovenaan