Net als vorig jaar heeft Jumbo weer vroeg de Tour-selectie bekend gemaakt. Blessures en vormcrises daargelaten zal de selectie bestaan uit Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Kuss, Gesink, Van Aert, Teunissen en Pantzer Tony. Daar kun je op zich mee thuiskomen. Van Aert zal iets meer vrijheid krijgen, maar twijfelt mede met het oog op de Spelen of groen een reële optie is. Hij denkt eerder aan het geel in de 1ste week.
De Giro-selectie loopt iets minder over van kwaliteit. George Bennet is de absolute kopman, hij zal in de bergen ondersteund worden door Harper, Foss en Bouwman. Voor het vlakke gaan Van Emden, Affini en Martens mee, terwijl nieuweling David Dekker (zoon van Erik) uitgespeeld zal worden in de sprints. Ik kan me niet voorstellen dat Bennett hier heel blij mee zal zijn.
Over de Vuelta-selectie is minder bekend. Kuss en Kruijswijk zullen deze gaan betwisten, maar verder is er nog niets bekend. Ik ga er van uit dat ze sowieso door Tolhoek, Oomen, Vingegaard en Hofstede ondersteund gaan worden. Ook Pfingsten verwacht ik hier wel, verder hoop ik op Eenkhoorn.
Dylan Groenewegen wordt heel rustig gebracht. Hij zal dit jaar geen grote ronde rijden. Dat lijkt me een heel verstandige keuze.