Wie wordt de nieuwe trainer

Makanaky

Well-known member
Sahin en Priske waren als speler wel degelijk bekend. Beiden international. Dat Priske speler was bij Genk en trainer van Antwerp, heb ik ook wel eens voorbij zien komen.

Makanaky

Well-known member
Priske is al 3x landskampioen geworden als trainer en zal de taal wel spreken gezien zijn Belgische verleden. Meest interessante trackrecord tot nu toe

JMD

Well-known member
Goede keus volgens mij. En leuk dat na Ajax ook Feyenoord een buitenlandse trainer krijgt. Voor mijn gevoel is dat al best een tijd geleden dat Feyenoord een buitenlandse coach had.

stc

Well-known member
Lijkt mij een goede keus als trainer. Deze trainer gaat Feyenoord zeker verder helpen met nieuwe successen.

Batigoal

Well-known member
Het wordt een interessant seizoen zo met buitenlandse trainers bij Ajax en Feyenoord.

Priske heeft in relatief korte tijd als trainer knappe resultaten behaald. Met name de kampioenschappen bij Sparta Praag. Dat zal de Feyenoorders vertrouwen geven.

Batigoal

Well-known member
Ik heb de andere clubs nog totaal niet gevolgd, dus ben wel benieuwd wat de eerste indrukken zijn van Priske? Wellicht dat de teruggekeerde @Jamel iets kan vertellen?

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb de andere clubs nog totaal niet gevolgd, dus ben wel benieuwd wat de eerste indrukken zijn van Priske? Wellicht dat de teruggekeerde @Jamel iets kan vertellen?
De eerste indrukken zijn overwegend goed. Priske komt over als een aardige, capabele, sociale en hardwerkende trainer. Hij doet zichtbaar erg zijn best om de club zowel van binnen als van buiten goed te leren kennen. Hij doet bijvoorbeeld al alle interviews in het Nederlands, spreekt met veel respect over de supporters en dwingt daarmee respect en sympathie af.

Qua filosofie zijn er een aantal overeenkomsten en ook een aantal verschillen ten opzichte van Slot. Ik ben met dat principe erg blij, omdat het me goed lijkt om een aantal goede dingen te behouden, zonder dat je krampachtig probeert om alles van de voorganger te kopiëren. Wat is gebleven is aanvallend voetbal, met veel intensiteit. Daar hamert Priske ook constant op. En wat wel weer een verschil is, is dat we nu 3-4-3 spelen. Priske past daarmee wat moderne foefjes toe, die je veel ziet in het internationale voetbal. Zoals een vierkant op het middenveld en heel hoog staande wingbacks. Ook kiest hij voor een spelopvatting waarmee we veel sneller, door middel van kantwissels en verticale passes, bij het doel van de tegenstander moeten zien te komen. Waar Slot zeker in zijn laatste seizoen juist voor een heel geduldige opbouw koos.

Hoe die verschillen uit gaan pakken, is echt nog heel lastig te zeggen. Vanwege het EK, de Copa en enkele blessures hebben we nog geen enkele keer in de beoogde basis kunnen spelen. De oefenwedstrijden (Dordrecht, Genk, Cercle Brugge) werden tot nu toe allemaal wel verdiend gewonnen. En je ziet wel een aantal dingen terug, zoals een aantal goeie aanvalsopzetten en de intensiteit. Met name de rechterkant werkt heel erg goed, met Stengs die van nature al het best tot zijn recht komt als iemand die een beetje zweeft tussen 'nummer 10' en rechtsbuiten. En dat is precies de rol en de positie die hij in dit systeem moet uitoefenen. En dan heeft hij op rechts een hele mooie wisselwerking met loopwonder Nieuwkoop, die als wingback ook volledig in zijn kracht speelt.

Voor anderen is het wel weer wennen. Op links loopt de samenwerking een stuk minder soepel. Paixao is duidelijk zoekende en Ivanusec en Sauer pas net weer aangesloten na het EK. En als wingback hebben we daar al Slory, Pedersen, Candelaria en Lopez gezien, waarbij die eerste min of meer verrassend genoeg nog de beste indruk maakte, ondanks dat hij eigenlijk een rechtsbuiten is. Daar is het ook wel pech dat Smal direct in de eerste week een blessure op heeft gelopen. Ben wel heel benieuwd hoe hij deze rol in gaat vullen. Op basis van de kwaliteiten die ik in hem zie, moet het wel bij hem passen.

Andere dingen die opvallen zijn dat Ueda het lastig heeft in de spits. Hij moet nog meer als aanspeelpunt fungeren, maar daar worstelt hij zichtbaar mee. Hij verliest veel de bal. Interessant om te zien wat er gebeurt als Gimenez en Carranza minuten kunnen gaan maken. Op het middenveld maken jeugdspelers Milambo en Zechiel echt een uitstekende indruk. Die gaan beiden veel minuten maken, dit seizoen. En achterin hebben Trauner, Geertruida en Hancko nog geen minuut gespeeld in de voorbereiding, dus dat er zo nu en dan wat misgaat is ook wel logisch. En in het doel wordt het ook interessant, met Wellenreuther die zijn contract heeft verlengd en Bijlow die van de week heeft laten optekenen dat er qua transfer helemaal niets speelt.

Dat ongeveer. Dus super interessant, overwegend positief en ook nog heel veel afwachten.

Bovenaan