Amusant stukje met Advocaat en Pot. Wat ik hypocriet vind is dat hij (en Pot) moeite heeft met de manier van commentaar leveren door Berghuis in de media, terwijl het Advocaat zelf is die ik om de haverklap heb horen zeggen in interviews dat zijn spelersmateriaal niet deugde. Een trucje dat hij overigens altijd doet zodat hij zelf niet bekritiseerd kan worden. Bij Sparta zei hij ook snel dat de spelersgroep te weinig kwaliteit had (terwijl er op dat moment nou eenmaal geen geld was voor nieuwe spelers, daarvoor was juist Advocaat aangesteld) en na de degradatie gaf hij aan dat er met deze groep spelers niks te behalen viel.
Moet wel zeggen dat, mits Advocaat daarover de waarheid spreekt uiteraard, het niet erg chic van de club is om te weigeren een bonus voor Europees voetbal uit te betalen, omdat de Conference League niet letterlijk genoemd is in de contracten. Althans, dat is de reden volgens de lezing van Advocaat. Terwijl hij volgens mij in de oude situatie met dit resultaat ook voorronde Europees voetbal had gehaald. Dus daar heeft hij dan gewoon recht op.
Verder sluit dit volledig aan bij het beeld dat ik altijd van Advocaat gehad heb, maar nu valt het de meeste mensen ook op.