Wie wordt de nieuwe trainer

JMD

Well-known member
Welke selectie precies? Met name (centraal) achterin zijn er een hoop contracten afgelopen en niet verlengd. Waarom kan AZ dat wel? Of Letschert, Leeuwin, Vlaar, BMI en Hadjijakovic nou zo enorm wendbaar en snel zijn. Welke spelers kunnen het volgens jou allemaal niet?
Maar dat was toch afgelopen seizoen steeds het punt, dat Feyenoord niet met zoveel ruimte in de rug kon spelen???
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar dat was toch afgelopen seizoen steeds het punt, dat Feyenoord niet met zoveel ruimte in de rug kon spelen???

Omdat Botteghin te langzaam is en Fer het ook niet kan belopen. Met Geertruida en een andere verdedigende middenvelder wordt dat alweer een ander verhaal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar dat was toch afgelopen seizoen steeds het punt, dat Feyenoord niet met zoveel ruimte in de rug kon spelen???

Ja, maar waarom is dat relevant? We gaan toch niet met de selectie van vorig jaar spelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ja, maar waarom is dat relevant? We gaan toch niet met de selectie van vorig jaar spelen?
Sorry, ben niet zo goed op de hoogte van jullie transfers (na het EK ga ik eens kijken naar alle selecties van de NL ploegen) Maar jullie gaan de hele selectie vervangen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sorry, ben niet zo goed op de hoogte van jullie transfers (na het EK ga ik eens kijken naar alle selecties van de NL ploegen) Maar jullie gaan de hele selectie vervangen?

Die langzame verdediging was met name gebaseerd op Spajic, Botteghin en Van Beek in combinatie met Fer als verdedigende middenvelder. Van de verdedigers van afgelopen seizoen zijn alleen Geertruida, Malacia, Haps en Senesi over. Over de laatste kan je twisten, de eerste drie zijn hartstikke wendbaar en snel. Ik neem aan dat Slot ook niet aan Fer als verdedigende middenvelder vast gaat houden. Zeker niet met de punt naar achteren. Er van uit gaande dat Feyenoord deze zomer verdedigers gaat halen die een kortere draaicirkel hebben dan Botteghin, dan lijkt mij het weinig zinvol om de meeste analytici na te praten. Wat ik zeg, ik zie echt niet in waarom Feyenoord minder in staat zou zijn om verder van de goal te gaan spelen. Je zal alleen moeten zorgen dat de spelers meer gaan lopen om niet te grote ruimtes te krijgen. Dat geeft Slot zelf ook aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Mooi hoor dat optimisme.

Welk optimisme? Ik post een link naar een interview van Slot. Vervolgens reageren JMD en jij daar wat negatief op en Jamel en ik nuanceren dat.

Ik snap die negatieve houding eigenlijk niet zo goed. Als een Bosz of Schmidt binnenstappen bij Ajax en PSV en op een andere manier wil gaan voetballen, dan ben ik eerder nieuwsgierig. Nu is Slot eigenlijk maar een schakel in het heel plan van Arnesen waarbij de complete jeugdopleiding, scouting en eerste elftal op de schop wordt gegooid. Ik zou dan eigenlijk nieuwsgierigheid verwachten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zucht... Advocaat en Pot klappen maar weer eens uit de school over hun periode bij Feyenoord. Korte samenvatting:

- De spelers waren allemaal kut.
- Berghuis is een lul die te kritisch was op de trainers.
- Er zou voor 25 tot 30 miljoen aan nieuwe spelers worden gehaald, maar dat kon vanwege corona niet.
- Feyenoord had misschien wel vierde moeten worden, maar vijfde is toch ook niet zo slecht.
- Advocaat en Pot willen een bonus omdat ze Europees voetbal hebben gehaald.

Wat een vervelende oude mannetjes zijn dat aan het worden joh. Gewoon ondermaats gepresteerd, vorig seizoen. Laf voetbal, matige resultaten. En maar natrappen. Bah.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het eerste seizoen was alles nog leuk en aardig, maar het tweede seizoen was het alleen maar gezeik en negaviteit. Blij dat we van ze af zijn en jammer dat we hun gewauwel nog regelmatig moeten aanhoren.
 

Fregge

Well-known member
Feyenoord heeft van Ajax en AZ verloren omdat ze te ver naar voren speelden. Terwijl ze in de ArenA pas goed werden toen ze van eigen 16 af kwamen. Mooi man
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord heeft van Ajax en AZ verloren omdat ze te ver naar voren speelden. Terwijl ze in de ArenA pas goed werden toen ze van eigen 16 af kwamen. Mooi man
Precies, wat een gelul was dat joh.

Feyenoord is met de derde begroting van Nederland vijfde geworden en heeft ternauwernood via Play-Offs de tweede voorronde van de Conference League behaald. Daarnaast is hij al in de groepsfase van de Europa League uitgeschakeld door Wolfsberger AC. En in de kwartfinale van de beker door Heerenveen.

Gewoon ondermaats gepresteerd dus. En dan gaan zeuren om een bonus. In het openbaar. En dan nog durven zeggen dat het laag is van Feyenoord. Even in de spiegel kijken zou de heren geen kwaad doen.
 

De Wolf

Well-known member
Zucht... Advocaat en Pot klappen maar weer eens uit de school over hun periode bij Feyenoord. Korte samenvatting:

- De spelers waren allemaal kut.
- Berghuis is een lul die te kritisch was op de trainers.
- Er zou voor 25 tot 30 miljoen aan nieuwe spelers worden gehaald, maar dat kon vanwege corona niet.
- Feyenoord had misschien wel vierde moeten worden, maar vijfde is toch ook niet zo slecht.
- Advocaat en Pot willen een bonus omdat ze Europees voetbal hebben gehaald.

Wat een vervelende oude mannetjes zijn dat aan het worden joh. Gewoon ondermaats gepresteerd, vorig seizoen. Laf voetbal, matige resultaten. En maar natrappen. Bah.

1: Je kan ook overdrijven
2: Dat eerste klopt omdat hij naar Ajax wil ;)
3: Hadden andere clubs daar ook geen last van?
4: 4e is ook matig
5: Had hij minimaal 2e moeten worden of de beker moeten winnen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
1: Je kan ook overdrijven
2: Dat eerste klopt omdat hij naar Ajax wil ;)
3: Hadden andere clubs daar ook geen last van?
4: 4e is ook matig
5: Had hij minimaal 2e moeten worden of de beker moeten winnen.
1: Het is heel erg overdreven. Hij wijst ook naar blessures. Maar met Geertruida, Senesi, Malacia, Toornstra, Fer en Berghuis stond er het hele seizoen genoeg kwaliteit op het veld om in elk geval vierde te worden.
2: Het voorbeeld wat ze gaven was dat Berghuis na afloop van weer een wanprestatie voor de camera zei "dat Feyenoord weer terug naar de tekentafel moest". Hoe durfde hij dat te zeggen, vond Cor Pot. Tsja.
3: Natuurlijk, het is compleet gezever. Ik zou het op moeten zoeken, maar kan me dus echt niet voorstellen dat AZ, Utrecht en Vitesse afgelopen anderhalf jaar meer hebben uitgegeven dan Feyenoord aan transfersommen.
4: Mja.. Kijkende naar de budgetten en selecties dan zijn Ajax en PSV verder. En achter AZ eindigen kan gebeuren als zij een topseizoen draaien. Desalniettemin zaten we er wel veel te ver vanaf.
5: Nu leg je de lat wel heel hoog.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De meeste punten zijn juist verspeeld toen nagenoeg alle spelers fit waren.
 

De Wolf

Well-known member
3: Natuurlijk, het is compleet gezever. Ik zou het op moeten zoeken, maar kan me dus echt niet voorstellen dat AZ, Utrecht en Vitesse afgelopen anderhalf jaar meer hebben uitgegeven dan Feyenoord aan transfersommen.

Als ik deze getallen mag geloven dan is het buiten Ajax en PSV niet noemenswaardig. Heerenveen zou je wel op mogen klagen.

 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als ik deze getallen mag geloven dan is het buiten Ajax en PSV niet noemenswaardig. Heerenveen zou je wel op mogen klagen.

Thanks. Feyenoord had dus na PSV de grootste netto transferuitgaven van de hele eredivisie. Advocaat en Pot lullen maar een eind weg.
 

Fabian

Active member
Wat ik dan grappig vind, is dat Advocaat ruzie krijgt met Fer in de rust van Ajax-Feyenoord. Hierop is Advocaat boos wegelopen en heeft gezegd 'jullie zoeken het maar uit'.

Prompt speelden ze na rust het beste voetbal van afgelopen seizoen. Meer vooruit, meer druik.
 

Batigoal

Well-known member
Amusant stukje met Advocaat en Pot. Wat ik hypocriet vind is dat hij (en Pot) moeite heeft met de manier van commentaar leveren door Berghuis in de media, terwijl het Advocaat zelf is die ik om de haverklap heb horen zeggen in interviews dat zijn spelersmateriaal niet deugde. Een trucje dat hij overigens altijd doet zodat hij zelf niet bekritiseerd kan worden. Bij Sparta zei hij ook snel dat de spelersgroep te weinig kwaliteit had (terwijl er op dat moment nou eenmaal geen geld was voor nieuwe spelers, daarvoor was juist Advocaat aangesteld) en na de degradatie gaf hij aan dat er met deze groep spelers niks te behalen viel.

Moet wel zeggen dat, mits Advocaat daarover de waarheid spreekt uiteraard, het niet erg chic van de club is om te weigeren een bonus voor Europees voetbal uit te betalen, omdat de Conference League niet letterlijk genoemd is in de contracten. Althans, dat is de reden volgens de lezing van Advocaat. Terwijl hij volgens mij in de oude situatie met dit resultaat ook voorronde Europees voetbal had gehaald. Dus daar heeft hij dan gewoon recht op.

Verder sluit dit volledig aan bij het beeld dat ik altijd van Advocaat gehad heb, maar nu valt het de meeste mensen ook op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, dat contract lijkt gewoon niet zo handig te zijn opgezet. Als daar sec Europees voetbal staat, dan heeft hij er min of meer recht op. Of je die beloning dan ook echt wil ontvangen als je je voor de voorronde van de voorronde van de voorronde van de Europese KKD hebt geplaatst is een ander verhaal. Maar goed, Veronica Inside en de clubwatchers van AD en VI hebben hem wijsgemaakt dat Dick een topprestatie heeft geleverd en nog steeds zit iedereen in zijn reet. Dus ik kan hem ook niet verwijten dat hij zo weinig zelfkritisch loopt te bedelen. Zelf zou ik er lekker een streep onder zetten.

Was bij mij nog een paar honderd euro ingehouden als opleidingskosten op mijn laatste loon ingehouden zonder communicatie toen ik per mei van baan wisselde. Kun je wel heel erg een punt van maken en juridisch 100% gelijk hebben, maar je kan ook gewoon lekker verder met je leven en de shit de shit laten.

Het via de media spelen is wel weer het andere uiterste. Jammer dat niemand hem erop gaat wijzen dat de voorronde van de voorronde van de Europese KKD geen fuck voorstelt en hij gezien de ratio van de bepaling (concreet zicht op serieuze Europese gelden) er geen recht op heeft.

Voor de toekomst moet Feyenoord gewoon beter de contracten formuleren. Groepsfase CL en EL heb je concreet zicht op geld. Voorrondes kan je wellicht een tussenweg zoeken dat bij plaatsing groepsfase hij nog een deel krijgt.
 
Bovenaan