Wie wordt de nieuwe trainer

Hankie

Well-known member
Amusant stukje met Advocaat en Pot. Wat ik hypocriet vind is dat hij (en Pot) moeite heeft met de manier van commentaar leveren door Berghuis in de media, terwijl het Advocaat zelf is die ik om de haverklap heb horen zeggen in interviews dat zijn spelersmateriaal niet deugde. Een trucje dat hij overigens altijd doet zodat hij zelf niet bekritiseerd kan worden. Bij Sparta zei hij ook snel dat de spelersgroep te weinig kwaliteit had (terwijl er op dat moment nou eenmaal geen geld was voor nieuwe spelers, daarvoor was juist Advocaat aangesteld) en na de degradatie gaf hij aan dat er met deze groep spelers niks te behalen viel.

Moet wel zeggen dat, mits Advocaat daarover de waarheid spreekt uiteraard, het niet erg chic van de club is om te weigeren een bonus voor Europees voetbal uit te betalen, omdat de Conference League niet letterlijk genoemd is in de contracten. Althans, dat is de reden volgens de lezing van Advocaat. Terwijl hij volgens mij in de oude situatie met dit resultaat ook voorronde Europees voetbal had gehaald. Dus daar heeft hij dan gewoon recht op.

Verder sluit dit volledig aan bij het beeld dat ik altijd van Advocaat gehad heb, maar nu valt het de meeste mensen ook op.

''Conference League bewust niet in het contract opgenomen''​

vandaag, 12:26 395 reacties
Feyenoord en Dick Advocaat hebben momenteel een conflict over een bonus. De 73-jarige trainer heeft vanmorgen bekend gemaakt dat hij nog geld moet ontvangen van de Rotterdammers na het behalen van Europees voetbal. De stadionclub geeft echter aan dat het behalen van de Conference League niet valt onder de gemaakte afspraken.
''Clubs keren bonussen uit op het moment dat je resultaten haalt die ook extra financiën voor de club opleveren. Dat is nu niet aan de orde'', reageert een woordvoerder van de club in gesprek met RTV Rijnmond. ''De voorrondes Conference League zijn bewust niet in het contract opgenomen, want dit kost Feyenoord eerder geld dan dat het substantieel iets oplevert. Feyenoord betreurt deze gang van zaken, maar ziet een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet.''
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hangt van de precieze formulering af natuurlijk. Staat er Europees voetbal, dan moet je hem de poen geven. Staat er Europa League en Champions League, dan moet je hem aanklagen wegens laster.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Denk niet dat het nog veel zin heeft om over passanten Berghuis en Advocaat te hebben.

Hier weer een mooi interview met Slot:


Wel aardig dat hij ook aanhaalde bij AZ en Cambuur nou ook niet per se over snelle centrale verdedigers te beschikken.
 

Batigoal

Well-known member
Leeds United wil Arne Slot als nieuwe trainer nadat eerste keus Iraola van Rayo heeft afgezegd. Feyenoord wil hem uiteraard niet kwijt. Lijkt mij dat Slot zelf ook niet zo'n trek heeft om midden in het seizoen naar een degradatiekandidaat te gaan terwijl hij in Nederland voor het kampioenschap strijdt. Maar je weet maar nooit, het blijft wel de Premier League.
 

Pascallovic

Well-known member
Denk dat het ook slechte reclame voor de trainer Slot is als hij nu midden in het seizoen vertrekt naar zo'n club. Het is een mooie club, ook qua historie, maar het is niet de kans van je leven die nooit meer voorbij komt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee, dan begin je wel een naam te krijgen. Dit is niet de buitenkans en als je faalt krijg je een rommelige carrière. Kan beter net als Ten Hag wat jaren maken bij in zijn geval Feyenoord.
 

ALenstra

Well-known member
Ik zou als Arne zijnde nog even in Nederland blijven. Bij Feyenoord kan hij volledig werken zoals hij wil.
 

Pascallovic

Well-known member
Nee, ik las dat Slot niet bij Ajax past omdat hij teveel met de arbitrage bezig is. Ajax is een te nette club voor Slot.
Ajax heeft dan weer als voordeel dat ze de KNJB hebben, waardoor Slot zich niet meer druk hoeft te maken over de arbitrage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan