Haha, ja want met Krul in het doel was de verdediging wel een stuk beter.
Wat een non argumentatie zeg. Maar goed, ik begrijp dat het allemaal puur gevoelsmatig is.
Kritiek op Cillessen is enkel aan de orde omdat hij een Ajacied is volgens jou en een aantal andere Ajacieden hier? Ik lees alleen maar reacties als nonsens, g?nant etc. Alsof we een heilig huisje omver trappen. Hij is niet meer dan een aardige keeper bij een Europese middenmoter. Want meer dan dat is het niet.
Beperkte reacties wat mij betreft dus doorspekt met een rare soort van cynisme enkel omdat de keeper van Ajax ter discussie wordt gesteld. Ik vind dat oranje meer nodig heeft dan een keeper die uitstraling speelt. Want dat is wat hij doet. Hij probeert een imago te cre?ren door verongelijkt op zijn kauwgompje te kauwen, door te foeteren of het uit te schreeuwen bij een gemiste penalty waar hij totaal geen invloed op had.
Hij is niet meer dan een degelijke keeper. En maakt nu ook fouten op cruciale momenten. Het penalty-stigma vind ik van belang. Die heeft hij gekregen van Louis van Gaal en is in zijn hoofd gaan wroeten. De tegenstander kent nu ook deze zwakte. Een penalty bij Cillessen is een goal wanneer je tussen de palen schiet, hoe zwak je ook inschiet. En als je nu ook nog eens in de fout gaat op het moment dat hij er echt moet staan, is ook niet goed. Bij een 4-1 voorsprong, zal men hun schouders ophalen. Nu moest je er als keeper staan deze twee wedstrijden en dat deed hij niet. Mede-schuldig aan twee doelpunten. Daar wordt een keeper nu eenmaal op afgerekend
Van de Sar was ook niet altijd geweldig met penalty's maar compenseerde dat met keeperskwaliteiten op wereldniveu. En hij had al die poespas van Cillessen niet nodig. De rust zelve. Van de Sar had daardoor wel degelijk uitstraling, zeker later in zijn carri?re.
Ik zie ook liever Krul. Gewoon een goede keeper die beslissende reddingen in huis heeft. Wellicht voetballend minder, maar dat vind ik niet het meest belangrijke voor een keeper.