Wie moet er onder de lat bij Oranje?

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hij had er nog 10 kunnen kiezen, dan vind ik Cillissen niet de eerste keuze. Van der Wiel, Danny Blind of van Oostveen zou ik eerder nemen na afgelopen week.

Ben ik met je eens. Ik zou ook eerder wat over Van der Wiel of Narsingh geschreven hebben. Neemt natuurlijk niet weg dat het vrij g?nant is dat Cillessen onze eerste keeper is.
 

Fabian

Active member
Hij had er nog 10 kunnen kiezen, dan vind ik Cillissen niet de eerste keuze. Van der Wiel, Danny Blind of van Oostveen zou ik eerder nemen na afgelopen week.

Hoezo? Twee bepalende momenten waar de keeper de fout ingaat. Dat vind ik nogal wat in ook nog eens twee cruciale wedstrijden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja goed, er zijn natuurlijk wel meer dingen waar je over kunt schrijven natuurlijk, vooral tijdens een WK. Nu is Cillessen een keertje aan de beurt.

Precies, volgende week gaat het weer over Koeman die een biefstuk moet eten ofzo.

Ben ik met je eens. Ik zou ook eerder wat over Van der Wiel of Narsingh geschreven hebben. Neemt natuurlijk niet weg dat het vrij g?nant is dat Cillessen onze eerste keeper is.

haha, g?nant nog wel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Me dunkt dat we met dit huidige elftal een stuk of 8 andere posities hebben waar we veel meer voor gek mee staan.

Qua prestaties wel ja. En zo'n dombo als BMI maakt me ook niet bepaald trots.

Ik verlangde de afgelopen twee interlands terug naar Nigel de Jong. Da's tenminste een kerel. En dat zegt wel wat, want ik ben helemaal niet zo'n fan van hem.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Cillissen is gewoon een zwaar overschat mannetje. Met z'n kauwgumpie.
 

RickPSV

Active member
Hoezo? Twee bepalende momenten waar de keeper de fout ingaat. Dat vind ik nogal wat in ook nog eens twee cruciale wedstrijden.

Cillessen gaat vaak de fout in bij cruciale/belangrijke wedstrijden, ook vorig jaar tegen Barcelona 2 keer.
Tegen Turkije en IJsland had Krul er maar in gemoeten, die maakte geen fout en stopte te penalty die slecht ingeschoten was.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tegen Turkije en IJsland had Krul er maar in gemoeten, die maakte geen fout en stopte te penalty die slecht ingeschoten was.

Waar heb jij die glazen bol vandaan? En zoals al een keer of tig is aangegeven maar Krul heb ik ook fouten zien maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar niet tegen IJsland en Turkije zoals RickPSV terecht opmerkt. Het is mij iig niet opgevallen.
 

SanMark.

Well-known member
Als Neuer niet lukt , zou de Gea nog een optie kunnen zijn die komt nu toch niet aan spelen toe.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie moet er onder de lat bij Oranje?

Ik moet zeggen dat ik altijd wel rustig op de bank lig met Cillessen in de goal, behoudens de penalty momenten. Met Krul heb ik dat veel minder. In het ideale scenario blijft Stekelenburg bij Southampton keepen en raakt hij weer in zijn oude vorm. Toch de meest complete keeper van het stel die ook nog wel eens een penalty stopt.

Verder vind ik dat men best kritiek op Cillessen mag hebben. We hoeven toch niet allemaal Cillessen de beste keeper te vinden? Al vind ik keepertechnisch er ook weinig op Cillessen valt aan te merken, anderen zien dat anders. Een Jamel die vindt de uitstraling van een keeper heel belangrijk en daar scoort Cillessen bij hem niet hoog op. Ik vind dat een keeper vooral keepertechnisch goed moet zijn. Jamel die stoorde zich veel meer aan de spatische trekjes van Mulder dan ik. Ik irriteerde mij weer mateloos aan het gebrek aan keepertechnische kwaliteiten.

Hoe goed is Cillessen eigenlijk qua coaching (verdediging opstellen)? Met een onrustige verdediging als die van het Nederlands elftal kan zo'n kwaliteit ook weer meetellen wie er in de goal hoort.
 

Jozsef

New member
Wie moet er onder de lat bij Oranje?

Ik vind Cillissen eigenlijk wel een behoorlijke keeper. Hij moet alleen kappen met die treurige van Breukelen imitatie.
Je bent geen persoonlijkheid! Je hebt geen uitstraling! Gewoon ballen tegenhouden dus (ook strafschoppen) zonder die aandoenlijke act.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
van Breukelen komt uit de jaren '80, de tijd van mondige keepers die zo nu en dan ook de verdediging verrot konden schelden. Cillessen is daarmee vergeleken een watje, maar op zich geen slechte keeper. Hij moet wel werken aan het stoppen van penalties, al deed vd Sar daar ook een halve carriere over.
 
Bovenaan