Wie moet er onder de lat bij Oranje?

Max

Administrator
Forumleiding
Maar goed...
Verder is het een kansloze en vooral zinloze discussie als de 10 man ervoor zo belabberd presteren.

Een goed coachende keeper met oog voor organisatie kan juist een hoop verschil maken. Dan hoef je niet eens voor de voetbaltechnisch beste keeper te kiezem.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik zie misschien wat minder wedstrijden van Ajax, maar Cillissen maakt weinig wereldreddingen. De ballen tijdens de wedstrijd tegen IJsland waren goede reddingen, maar die hadden de andere keepers ook gepakt.

En over de strafschoppen, dat lijkt me duidelijk. Zelfs slap ingeschoten ballen heeft hij niet en dat vreet ook aan hem gezien zijn reactie na de pingel van IJsland.
Op dit moment is hij niet beter dan bijvoorbeeld Krul. Misschien kan hij nog de stap maken naar een echte wereldkeeper, maar ik denk dat hij daarvoor ook tekort gaat komen. De komende jaren zullen we helaas geen wereldkeeper hebben ben ik bang.

Hij maakt er idd niet meer of minder dan een ander. En of hij beter is dan Krul durf ik niet te zeggen maar ook niet dat Krul beter is dan hem. Zoals ik hierboven al aangeef het is - net als heel veel andere posities - lood om oud ijzer.
 

Shayman

New member
Dit dus, het is gewoon een lood om oud ijzer discussie. Of je Janmaat of vd Wiel neemt, Klaassen of de Jong, Blind of BMI en ga zo maar door. Er is gewoon niemand aantoonbaar beter en dat geldt net als Krul vs Cillessen of Vorm of van mijn part Stekelenburg (die eerst maar is een half jaartje wat wedstrijden op niveau moet gaan keepen) dus vandaar dat ik er geen fok van geloof dat het met een andere keeper beter zou gaan.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, jongens die wekelijks tegenstand hebben in bijvoorbeeld de PL (ze moeten dus wel spelen) zijn wel gewend aan blijven gaan.

De eredivisie is inmiddels zo uitgehold dat er alleen jongens mee moeten die echt potentie hebben en ook al wat hebben laten zien; een Clasie, Wijnaldum en Depay vorig jaar en van dit seizoen kom ik niet verder dan Willems en Klaassen; de rest hoort alleen mee te gaan wanneer je anders niet tot 23 man komt in de selectie.

Als keeper zal er kwalitatief weinig verschil zijn tussen Cillessen en Krul maar de uitstraling en kracht van Krul vind ik wel belangrijke pluspunten en daarnaast het niveauverschil van de competities speelt ook weer mee.
 

Eef de Kip

Well-known member
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, jongens die wekelijks tegenstand hebben in bijvoorbeeld de PL (ze moeten dus wel spelen) zijn wel gewend aan blijven gaan..

Van dit mogelijke niveauverschil heb ik dus in het nederlands elftal helemaal niets teruggezien.
 

Pascallovic

Well-known member
Van dit mogelijke niveauverschil heb ik dus in het nederlands elftal helemaal niets teruggezien.
Het houdt allemaal inderdaad niet over. Of het nu Janmaat is die met wekelijkse weerstand het de afgelopen 15 maanden verneukt heeft in Oranje of dat Van der Wiel zonder speelminuten in Parijs het verneukt tegen Ijsland 2x en Turkije. Dan maar beiden niet.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vond Cillessen ook op het WK al niet bijzonder. Heb ik toen ook al meerdere malen genoemd. Dat die geluiden dan nu sterker worden, omdat hij zich vaker idioot gedraagt, is niet meer dan logisch.
 

Abubakari

Well-known member
Hoewel dat natuurlijk onzin is, zijn het er altijd nog veeeeeeeeeeeeeeeel minder dan Cillissen.

Ik dacht even "wat doet mijn dochter van 10 op DVK", maar dit is dus jouw voortzetting van iets wat geen discussie verdiend?

Nog maar een feitje: Zo lang Cillessen bij Ajax keept is Ajax elk seizoen de club met de minste tegentreffers. En dat ondanks dat ie een (volgens "de kenners" van DVK) belabberde voorhoede voor zijn neus heeft staan. Gewoon een degelijke keeper die zelden of nooit een fout maakt. Vandaar dat elke bondscoach voor Cillessen kiest en niet voor Krul.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vond Cillessen ook op het WK al niet bijzonder. Heb ik toen ook al meerdere malen genoemd. Dat die geluiden dan nu sterker worden, omdat hij zich vaker idioot gedraagt, is niet meer dan logisch.

Wanneer gedraagt Cillessen zich dan zoal als een idioot?
 

gevegt

Well-known member
Ik dacht even "wat doet mijn dochter van 10 op DVK", maar dit is dus jouw voortzetting van iets wat geen discussie verdiend?

Nog maar een feitje: Zo lang Cillessen bij Ajax keept is Ajax elk seizoen de club met de minste tegentreffers. En dat ondanks dat ie een (volgens "de kenners" van DVK) belabberde voorhoede voor zijn neus heeft staan. Gewoon een degelijke keeper die zelden of nooit een fout maakt. Vandaar dat elke bondscoach voor Cillessen kiest en niet voor Krul.

De Eredivisie vergelijken met de Pl, dat gaat natuurlijk helemaal mank, dat weet zelfs een kind van 8.
Krul heeft de laatste wedstrijd tegen ManU bewezen dat hij tot de top hoort in Engeland. Neem daarbij dat hij penalty's pakt en geen tegenstander het waagt om hem aan te vallen en iedereen die ook maar een greintje verstand van keepen heeft, zal Krul beter vinden.
 

Pascallovic

Well-known member
De Eredivisie vergelijken met de Pl, dat gaat natuurlijk helemaal mank, dat weet zelfs een kind van 8.
Krul heeft de laatste wedstrijd tegen ManU bewezen dat hij tot de top hoort in Engeland. Neem daarbij dat hij penalty's pakt en geen tegenstander het waagt om hem aan te vallen en iedereen die ook maar een greintje verstand van keepen heeft, zal Krul beter vinden.
Krul heeft vorig seizoen dan weer bewezen dat als het moeilijk wordt en het degradatiespook lonkt hij ook geen punt pakt voor Newcastle United. Het is maar net welke periode je kiest. Gezien de keeperswisselingen in de top van de PL had een Arsenal, Chelsea, Man Utd, Liverpool of Spurs hem echt wel opgepikt als hij echt PL-top niveau was.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
De Eredivisie vergelijken met de Pl, dat gaat natuurlijk helemaal mank, dat weet zelfs een kind van 8.
Krul heeft de laatste wedstrijd tegen ManU bewezen dat hij tot de top hoort in Engeland. Neem daarbij dat hij penalty's pakt en geen tegenstander het waagt om hem aan te vallen en iedereen die ook maar een greintje verstand van keepen heeft, zal Krul beter vinden.

Ik vergelijk niet, ik stel een feit vast. Een feit waaruit blijkt dat Cillessen schijnbaar niet voor niks door elke bondscoach onder de lat gezet wordt.

Voor de rest: Zie Pascallo.
 

Shayman

New member
Krul heeft vorig seizoen dan weer bewezen dat als het moeilijk wordt en het degradatiespook lonkt hij ook geen punt pakt voor Newcastle United. Het is maar net welke periode je kiest. Gezien de keeperswisselingen in de top van de PL had een Arsenal, Chelsea, Man Utd, Liverpool of Spurs hem echt wel opgepikt als hij echt PL-top niveau was.

Als de keepers allemaal goede keuze's zouden maken dan was de discussie Steek of Vorm denk ik eigenlijk, maar Vorm koos voor de centjes bij Spurs vorig jaar ondanks Lloris die een sterk seizoen had en Steek maakt al jaren de verkeerde keus. Wel denk ik dat Cillessen helemaal zou verzuipen in de PL, die ging al gek doen tegen een Kazim die er echt weinig van kan dus echt wat actie in zijn doelgebied zou hem wel teveel worden denk ik.
 

Pascallovic

Well-known member
Als de keepers allemaal goede keuze's zouden maken dan was de discussie Steek of Vorm denk ik eigenlijk, maar Vorm koos voor de centjes bij Spurs vorig jaar ondanks Lloris die een sterk seizoen had en Steek maakt al jaren de verkeerde keus. Wel denk ik dat Cillessen helemaal zou verzuipen in de PL, die ging al gek doen tegen een Kazim die er echt weinig van kan dus echt wat actie in zijn doelgebied zou hem wel teveel worden denk ik.
Dat denk ik ook. Steek van het WK en de Vorm van Swansea waren een klasse beter dan de huidige Krul en Cillissen. Ik ben zeer benieuwd wat Cillissen doet in een buitenlandse competitie. Sluit niet uit dat hij daar op zijn plaat gaat, maar wellicht dat een nieuwe omgeving weer wat positiefs doet voor zijn ontwikkeling.
 

gevegt

Well-known member
Ach, over drie jaar staat Zoet voor lange tijd onder de lat. Dan worden we fluitend op elk toernooi kampioen.
 

Shayman

New member
Ach, over drie jaar staat Zoet voor lange tijd onder de lat. Dan worden we fluitend op elk toernooi kampioen.
Joh, ik ben ook blij met jongens als Zoet, Bruma, Arias, Pr?pper, De Jong, Narsingh en Maher bij PSV maar die jongens zijn echt niet geschikt voor echt voetbal. Bij PSV hebben we Guardado die gelukkig een gevoelsmens is en Willems die volgend jaar weg is want het is gewoon kut.

En @pascallovic: Die gaat geheid op z'n smoel, Itali? moet hij zich op richten want dan krijg je geen gekkigheid vlak voor je snufferd.
 

Mario

Well-known member
In feite maakt het ook niet uit wie onder de lat staat, ze ontlopen elkaar niet zoveel. Kwalitatief zijn ook de keepers niet meer zo goed als we ze ooit gehad hebben.
 

Eef de Kip

Well-known member
En @pascallovic: Die gaat geheid op z'n smoel, Itali? moet hij zich op richten want dan krijg je geen gekkigheid vlak voor je snufferd.

Hoezo dat dan? Vorm heeft het toch ook prima gedaan? En die vind ik qua fysiek nou niet echt indrukwekkender dan Cillessen.
Let wel, ik zeg niet dat hij het daar gaat maken, laat staan dat ze op 'm zitten te wachten maar om nu bij voorbaat te stellen dat hij daar niet geschikt voor is gaat met net ff te ver.
 
Bovenaan