Wie is de Mol?

Wie is de Mol?


  • Totaal aantal stemmers
    22

JMD

Well-known member
Ze losten het dus op met 2 afvallers in 1 executie. Is dat al eens eerder gebeurd?

Jamie en RP dus. RP had ik (samen met Sarah) als mijn 'topverdachte'. Dus nu verdenk ik Sarah wel heel erg, maar toch ook Niels een beetje.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Toch gek.
Niels zat vol op Jamie, maar had jokers.
Jamie zat op RP en die is weg.
RP zat op Jamie en die is weg.

Die twee zijn dus in principe logisch. Sarah zit op Merel en bleef zonder jokers in het spel. Sinan echter, zat toch ook fout?

Ik vond Merel gister best raar handelen, maaf Sarah doet eigenlijk niet anders. Die is dyslectisch, kan niet rekenen, smapt niets etc etc.
 

JMD

Well-known member
Goede analyse. Ik heb ook al even zitten kijken.
Punt is echter dat niet alle vragen letterlijk over 1 persoon gaan.

Als er zo'n vraag is als: stond de Mol aan de buitenkant bij de kokoksnotenopdracht? En je zegt 'ja', want je verdenkt RP, dan heb je die vraag toch goed als Sinan de mol zou zijn.

Freek haalde in 2014 de finale terwijl hij nooit de goede Mol had (hij verdacht Sofie ipv Susan), maar omdat Susan en Sofie vaak samen werkten kwam hij toch steeds verder.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die Cinan brengt wel steady weinig binnen. Al vond ik hem deze keer wel vrij scherp met die cocosnoten. Met die -1.000 compenseerde hij dat echter weer aardig. Zou wel een passieve Mol zijn.

Sarah stond individueel voor deze aflevering bovenaan met geld binnenhalen, maar in groepsopdrachten doet zij het niet best. Nu pakt ze ook -1.000.

Merel die stond ruim tweede met individueel geld binnen harken. Hier stond ze wel te klooien met de cocosnoten, maar met die twee rode schermen haalt ze geen geld uit de pot en maakt ze zichzelf het als Mol lastiger. Dat laatste zou dan een reden kunnen zijn dat ze daar dan weer van baalt.

Niels die speelt de onhandige kandidaat. Haalt de niet te lastige opdrachten wel het geld binnen.

Ik twijfel tussen Cinan en Sarah. Follow the Money zegt mij Cinan. Denk dat ik daar voorlopig even bij blijf.
 

Batigoal

Well-known member
Sinan zou wel weer een 'nieuw' type mol zijn; eentje die gewoon heel weinig uitvoert.

Spectaculaire executie gisteren, maar ik blijf bij Sarah.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sinan zou wel weer een 'nieuw' type mol zijn; eentje die gewoon heel weinig uitvoert.

Spectaculaire executie gisteren, maar ik blijf bij Sarah.

Zou idd bijzonder zijn. In die zin hoop je dat hij het niet is.

Alleen die Sarah heeft toch stiekem een hoop geld in de pot gedropt. Tuurlijk graait ze er weer 1.000 euro uit, maar toch.
 

Tobcoach

New member
Toch gek.
Niels zat vol op Jamie, maar had jokers.
Jamie zat op RP en die is weg.
RP zat op Jamie en die is weg.

Die twee zijn dus in principe logisch. Sarah zit op Merel en bleef zonder jokers in het spel. Sinan echter, zat toch ook fout?

Ik vond Merel gister best raar handelen, maaf Sarah doet eigenlijk niet anders. Die is dyslectisch, kan niet rekenen, smapt niets etc etc.

Sarah heeft vrijwel alles op Merel gezet. Niels had gespreid tussen Jamie en Merel plus 3 jokers. Sinan zat op Jamie en Niels, en vermoedelijk heeft dat 'm gered ten opzicht van Rick Paul. Merel zat op in ieder geval Rick Paul (vraag die bij haar in beeld kwam) en die was het dus niet.

Dus mijn conclusie kan alleen maar zijn dat Merel de mol is. Ik vermoed dat wanneer Sinan bij zijn mol Niels blijft, hij er volgende week uitvliegt en dat de finale gaat tussen Niels en Sarah met mol Merel erbij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Individueel gezien heeft Merel het meeste geld in de pot gebracht. Volgens mij was zij diegene die ook probeerde om die boottocht succesvoller te laten zijn. Daarin waren Cinan en Jamie juist als een gek iedereen vrij aan het spelen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat Sinan de mol is. Hij houdt zich een beetje afzijdig van iedereen en doet vrij weinig tijdens de opdrachten.
 

stc

Well-known member
Ik dacht dat Sinan of Sarah de mol was/is. Nu Sinan eruit ligt, denk ik dat Sarah het is. Alhoewel ik het een kleine kans acht dat Merel het is.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Sarah is de mol.

Ik zou het echt zonde vinden, maar denk het ook.

Sarah kan totaal niet rekenen bij opdracht 1 en bij opdracht 2 heeft ze exact berekend wie de joker zou krijgen in het volgende spel.

Merel kan de joker bewust aan Nielson hebben gegund, omdat ze hem verdenkt. Dat is best slim. Ik geloof niet in haar black out en als Mol kun je niet bepalen aan wie je een joker geeft. Dat lijkt me wel heel sterk.
 

JMD

Well-known member
Ik begin nu toch steeds meer Niels te verdenken. Twijfelde voor de aflevering nog tussen Niels en Sarah, met Sarah als 'hoofdmol', nu ben ik toch geswitcht.
 

stc

Well-known member
Ik zou het echt zonde vinden, maar denk het ook.

Sarah kan totaal niet rekenen bij opdracht 1 en bij opdracht 2 heeft ze exact berekend wie de joker zou krijgen in het volgende spel.

Merel kan de joker bewust aan Nielson hebben gegund, omdat ze hem verdenkt. Dat is best slim. Ik geloof niet in haar black out en als Mol kun je niet bepalen aan wie je een joker geeft. Dat lijkt me wel heel sterk.

Ik denk dat een mol meer weet dan de meeste denken. Kan zijn dat Merel (mocht ze de mol zijn) wel degelijk wist wat er in die joker zat. Ze dacht misschien ook tactisch om niet met Sinan naar de finale te gaan/willen en daarom de joker aan Niels te gunnen. Om zo meer kans te maken dat Sinan er uit ging.
 

willy

Active member
Als mol heb je echt wel de info bij het laatste spel op welke plek je moet gaan staan.
Wanneer iedereen de joker laat ondersteunen door 2 stokjes is er niks aan de hand
70 stokjes in het bord, 68 kunnen er uit gehaald worden zonder problemen.
bij de 69 valt de joker.
Dus Sarah zou de joker hebben gehad.
De mol zal echt wel de info hebben gekregen om niet vooraan in de rij te gaan staan.
Zo kan ze het spel sturen, of ze gunt hem aan Sarah, of ze geeft hem aan Niels.

Voor mij is Merel de mol.
 
Bovenaan