Wie is de Mol?

Wie is de Mol?


  • Totaal aantal stemmers
    22

JMD

Well-known member
Wat ik mij afvraag: hoe weet Rick Paul dat de joker van Evelien niet echt is? Of is dat pas opgenomen na de executie?

Sarah heeft dus meegeholpen om Niels de joker van Evelien te laten verwisselen. Zie het filmpje op de WIDM-site.
En op diezelfde site het dagboek van de afvaller Nikkie, die dus expres in de executie op kandidaten gestemd heeft die ze niet verwachtte, omdat haar moeder niet meer reageerde op berichtjes over hoe het met haar broertje ging.
 

stc

Well-known member
Ik dacht in eerste instantie, dat de mol de joker heeft omgewisseld om zo de executie te sturen. Wat betreft de mol, zit ik weer te twijfelen.
 

JMD

Well-known member
Ik dacht in eerste instantie, dat de mol de joker heeft omgewisseld om zo de executie te sturen. Wat betreft de mol, zit ik weer te twijfelen.

De mol heeft geen baat bij het 'sturen' van een executie. Want iemand die hem/haar al verdenkt zal zeker in deze fase gewoon door zijn naar de volgende aflevering. Ik vond het echt een kandidatenstreek van Niels, gewoon 'over lijken' willen gaan om verder te komen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind dat soort streken mooi. Tycho Gernand blonk daarin ook uit.

Sarah vind ik verdacht. Die gaat maar al te graag in op foute suggesties van anderen.

Sinan brengt ook heel weinig geld binnen.
 

Wigboldus

Well-known member
Ik ga nu nog voor Merel. Niels dacht ik eerst ook, maar zijn actie is toch wel echt een kandidatenactie. Ik kan het wel waarderen. Jaimy is ook verdacht ik mijn ogen.
 

Maasveld

Well-known member
Merel heeft wel al flink wat geld in pot gedaan. Carolien was mijn absolute hoofdverdachte, dus ik tast nu ietwat in het duister.
 

Tobcoach

New member
Merel is momenteel ook mijn hoofdverdachte, al hou ik Rob?rt ook stiekem in de gaten. Het zou wel de meest verrassende Mol ooit zijn, mocht het uiteindelijk Rob?rt blijken te zijn.

Ook Rick Paul is een voor de hand liggende verdachte, maar dat ligt er m.i. een beetje te dik bovenop.
 

Mario

Well-known member
Jamie is mijn inziens erg verdacht, ook Merel en Sarah staan op mijn lijstje.

Rick Paul en Niels zijn denk ik kandidaten die ver gaan komen.
 

JMD

Well-known member
Niemand dus afgevallen.Vind ik toch altijd wel jammer.

Vond RP wel heel verdacht gisteren, en Sarah liep bij die tuktukopdracht wel heel erg te klooien.

Er zijn nog 4 afleveringen te gaan, de laatste is de 'nababbel + bekendmaking mol/winnaar vanuit Vondel CS', dus er zijn nog 3 'spelafleveringen' over. Dat betekent dat er dus een aflevering gaat komen waarin 2 vragenrondes zijn, was een jaar of 5 geleden ook zo.
 

Joost

Well-known member
Niemand dus afgevallen.Vind ik toch altijd wel jammer.

Vond RP wel heel verdacht gisteren, en Sarah liep bij die tuktukopdracht wel heel erg te klooien.

Er zijn nog 4 afleveringen te gaan, de laatste is de 'nababbel + bekendmaking mol/winnaar vanuit Vondel CS', dus er zijn nog 3 'spelafleveringen' over. Dat betekent dat er dus een aflevering gaat komen waarin 2 vragenrondes zijn, was een jaar of 5 geleden ook zo.

Niels was anders ook mooi aan het klooien. Eerst zijn tuktuk in de modder vastrijden en daarna de regels negeren.
 

JMD

Well-known member
Waarom? Er zijn er 6 over en moeten er nog 3 afvallen in de spelrondes,

Klopt, maar de finalisten maken ook nog een vragenlijst, dus zijn er nog 4 'vragenrondes' nodig.
De 3 finalisten doen ook altijd nog opdrachten als finalisten.
 

JMD

Well-known member
Niels was anders ook mooi aan het klooien. Eerst zijn tuktuk in de modder vastrijden en daarna de regels negeren.

Ja, die was ook lekker bezig...


Overigens was die 'tel de vierkantenopdracht' ook een mooie. Kan ik zo volgend jaar in mijn brugklas gebruiken... (daar zit dat namelijk in het boek)
 

Fregge

Well-known member
Ja, die was ook lekker bezig...


Overigens was die 'tel de vierkantenopdracht' ook een mooie. Kan ik zo volgend jaar in mijn brugklas gebruiken... (daar zit dat namelijk in het boek)

Zo, die Niels ook met die vierkantenopdracht. "Ja, ik ben er eigenlijk niet goed in."
 

JMD

Well-known member
Zo, die Niels ook met die vierkantenopdracht. "Ja, ik ben er eigenlijk niet goed in."
Echt he. Die valt idd in de categorie van Sarah die de keypositie heeft bij die letteropdracht en dan zegt: 'ik ben dyslectisch'.
Die vierkantenvraag is zo verschrikkelijk simpel als je weet waar je naar moet kijken. Als je dat niet weet is ie eigenlijk niet te doen, omdat je dan altijd vierkanten vergeet.
 

Mario

Well-known member
Jamie is super positief in al zijn opdrachten die vaak mislukken. Dus die gaat ook gewoon mee met Niels zijn vierkanten, hup ook nog ff wat geld inzetten bij een opdracht waarvan je toch weet dat deze ook zal mislukken (rode draad)

Bij die tuktuk opdracht kon hij het gewoon 'goed' doen in de wetenschap dat de rest loopt te klooien. Als mol hoef je soms weinig te doen om geld te laten verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Niemand dus afgevallen.Vind ik toch altijd wel jammer.

Vond RP wel heel verdacht gisteren, en Sarah liep bij die tuktukopdracht wel heel erg te klooien.

Er zijn nog 4 afleveringen te gaan, de laatste is de 'nababbel + bekendmaking mol/winnaar vanuit Vondel CS', dus er zijn nog 3 'spelafleveringen' over. Dat betekent dat er dus een aflevering gaat komen waarin 2 vragenrondes zijn, was een jaar of 5 geleden ook zo.

Dat was toen Patrick Stoof de mol was. In het jaar dat Inge Ipenburg de mol was, deed er gewoon een extra speler mee aan de finale.
De vooruitblik op de aflevering van aankomende zaterdag lijkt er echter op te hinten dat er in de volgende aflevering mogelijk meer dan 1 kandidaat uitgaat. Er wordt daarin gesproken van rode schermen, dat kan ook gewoon met een test. Dat gebeurde eerder in de seizoenen 4 en 5 en technische gezien ook in seizoen 7. De vooruitblik wekt de indruk dat het aantal afvallers afhangt van een beslissing die de kandidaten moeten nemen.
 

JMD

Well-known member
Dat was toen Patrick Stoof de mol was. In het jaar dat Inge Ipenburg de mol was, deed er gewoon een extra speler mee aan de finale.
De vooruitblik op de aflevering van aankomende zaterdag lijkt er echter op te hinten dat er in de volgende aflevering mogelijk meer dan 1 kandidaat uitgaat. Er wordt daarin gesproken van rode schermen, dat kan ook gewoon met een test. Dat gebeurde eerder in de seizoenen 4 en 5 en technische gezien ook in seizoen 7. De vooruitblik wekt de indruk dat het aantal afvallers afhangt van een beslissing die de kandidaten moeten nemen.

2 vragenrondes in 1 aflevering was ook in 2014, toen in de laatste 'reguliere' aflevering (dus die voor de bekendmaking + nababbel) er eerst een kandidaat afviel, toen werd er nog 1 (of 2?) spellen gedaan en toen de finaletest.
 
Bovenaan