Wie is de Mol?

Wie is de Mol?


  • Totaal aantal stemmers
    22

JMD

Well-known member
Ik vind het echt opvallend hoe ‘makkelijk’ de opdrachten zijn, er gaat echt nog een opdracht komen waar flink geld uit de pot kan, zoals ooit de veiling in Oregon
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind het echt opvallend hoe ‘makkelijk’ de opdrachten zijn, er gaat echt nog een opdracht komen waar flink geld uit de pot kan, zoals ooit de veiling in Oregon
Vooral de quad-opdracht was wel heel makkelijk. Ze hoefden alleen met de hele groep bij elkaar te blijven om al het geld binnen te halen.
 

JMD

Well-known member
Vooral de quad-opdracht was wel heel makkelijk. Ze hoefden alleen met de hele groep bij elkaar te blijven om al het geld binnen te halen.
Precies. En ik dacht eerst dat de spelleiding misschien nog moeilijk zou doen als er niet 'helemaal' precies tegelijk op de knop gedrukt zou worden (wat een aantal keren gebeurde), maar dat was ook niet het geval...

Na 3 afleveringen (en ook maar 7 ipv 9 spellen, want de eerste 2 afl hadden 2 spellen ipv de gewoonlijke 3) zitten ze al op 8000 euro, en had eenvoudig 10.000 kunnen zijn als ze voor de pot zouden gaan bij de laatste opdracht...

Ik denk dus echt dat er wat gaat gebeuren met de pot, plus omdat er nog geen fysiek geld uitgedeeld is... In de trailer van volgende week zag ik wel een opdracht met fysiek geld in koffers, misschien dat daar dan iets gaat gebeuren en ze als groep bv 1 koffer kiezen, en daar gaan ze mee verder en dat daar dan bv maar 1500 in zit...
 

JMD

Well-known member
De Zuid Afrikaanse woorden quiz was wel erg gejat van Dixit.
Je ziet toch wel vaker dingen terugkomen? Sowieso zit er al wat kruisbestuiving tussen de diverse WIDM's...

Ik vond het idee van die opdracht echt goed.
 

JMD

Well-known member
Wat een heerlijke aflevering was dit… en volgende week moet dus 4500 gered worden uit de pot en had er deze aflevering dus al flink uit de pot gehaald kunnen worden (wat we al vermoedden dat zou kunnen gebeuren). De mol zal niet blij zijn dat er nul euro uit de pot ging
 

Joost

Well-known member
De opdrachten zijn dit jaar een stuk leuker vind ik. Bij het doolhof heeft de mol goed huisgehouden.

Annick was mijn mol en zeker na de opdracht met de eend was ik er nog zekerder van...
 

Batigoal

Well-known member
Normaal gesproken heb ik vanaf het begin wel vlot een gevoel wie het zouden kunnen zijn en regelmatig zit ik ook goed. Maar dit jaar schieten mijn verdenkingen heel erg heen en weer. Grappig genoeg ga ik in de app waar ik met mijn familie en vrienden een pool heb ruim aan kop, dus qua gokken gaat het wel goed tot nu toe. Maar een duidelijke Mol zit er voor mij nog niet tussen.
 

Mario

Well-known member
Ik spreid nog heel erg, maar ben al veel punten kwijt. Meer dan normaal. Het lijkt erop dat er dit jaar weer een echt goede mol bezig is.
 

JMD

Well-known member
De opdrachten zijn dit jaar een stuk leuker vind ik. Bij het doolhof heeft de mol goed huisgehouden.
Ik weet het wel zeker. Vooral omdat er toch een aantal enveloppen de montage niet gehaald hebben en er sowieso maar 13 gevonden werden (volgens Rik). Daar heeft de Mol a la Merel Westrik ooit gewoon briefjes weggegooid (in die gaten van de muren) of verscheurd enz...

En dit alles vind ik dan ook het enige nadeel van WIDM, het is voor kijkers bijna onmogelijk om de Mol te raden, omdat de echte Molacties de montage (terecht, anders is er niks aan) niet halen en pas bij aflevering 10 bekend worden...
En elk jaar zie je iedereen wel zeer verdachte dingen doen, bordjes die gemist worden, geld dat verloren wordt...
 

Joost

Well-known member
Ik weet het wel zeker. Vooral omdat er toch een aantal enveloppen de montage niet gehaald hebben en er sowieso maar 13 gevonden werden (volgens Rik). Daar heeft de Mol a la Merel Westrik ooit gewoon briefjes weggegooid (in die gaten van de muren) of verscheurd enz...

En dit alles vind ik dan ook het enige nadeel van WIDM, het is voor kijkers bijna onmogelijk om de Mol te raden, omdat de echte Molacties de montage (terecht, anders is er niks aan) niet halen en pas bij aflevering 10 bekend worden...
En elk jaar zie je iedereen wel zeer verdachte dingen doen, bordjes die gemist worden, geld dat verloren wordt...
In die zin is het programma ook tenonder gegaan aan haar eigen succes.

Er zijn zoveel mensen die ieder details noteren en onderzoeken dat niets onopgemerkt blijft.
Ze monteren het dusdanig dat iedereen wel verdacht is. Het verdenkspel is daarom ook puur gokken.
 

JMD

Well-known member
In die zin is het programma ook tenonder gegaan aan haar eigen succes.

Er zijn zoveel mensen die ieder details noteren en onderzoeken dat niets onopgemerkt blijft.
Ze monteren het dusdanig dat iedereen wel verdacht is. Het verdenkspel is daarom ook puur gokken.
Precies. En vaak is het ook zo dat ze in eerdere afleveringen 1 iemand door de montage verdacht maken die helemaal de Mol niet is...

Overigens vind ik die Anke wel een hele mooie dame.
 

JMD

Well-known member
En gisteren ging er dus flink wat geld uit de pot... Mooie aflevering met weer veel psychologische spelletjes.

En ik ben heel benieuwd wat die test gaat doen van begin volgende aflevering. Op de vooruitblik was te zien dat ze tegelijk de test moeten maken. Ik hoop dat ze de auto's gaan verdelen op basis van de snelheid van de gemaakte tests ofzo, dat de eerste 3 in 1 auto komen en de langzaamste 3. Dan krijg je dat je tijdens de test ook de rest in de gaten moet houden en op een gegeven moment gaat afraffelen omdat je bij 1 iemand (omdat je die verdenkt ofzo) in de pickup wil.

In Oregon 2017 was overigens ook zo'n 2 daagse trektocht opdracht en ook toen precies nadat er flink (toen heel veel via die koeienveiling) geld uit de pot was gehaald.
 
Bovenaan