Wie er komt en wie we kwijt raken ofwel het AZ Transfertopic

Atreides

Well-known member
Ach als ze Kuwas uit Almelo hadden opgehaald hadden we het ook allemaal begrepen. Opties genoeg, alleen kon Huiberts ze niet op te bedenken.

Doet me een beetje denken aan de TD's van Ajax. Wel met het verschil dat er nu gewoon en afdoende geld is ?n de groep spelers die goed genoeg is voor AZ ongeveer 100 keer groter. Je ziet veel van de trotste praatjes van AZ dat ze het zo ontzettend goed voor elkaar hebben (het moet gezegd worden, grotendeels terecht). Dan is een uitschakeling tegen zo'n matig elftal omdat ze hun zaken niet voor elkaar hebben gewoon deprimerend.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van AZ valt dat gewoon enorm tegen. Die presteren meestal wel naar wat je van ze mag verwachten.
 

Atreides

Well-known member
AZ wilde PSV vorige week aftroeven: ‘Ik kan dat niet ontkennen’
Woensdag, 15 augustus 2018 om 07:47

PSV versterkte zich vorige week met Ryan Thomas. De 23-jarige Nieuw-Zeelandse middenvelder ondertekende dinsdag, na een succesvolle medische keuring, een contract tot de zomer van 2022 in het Philips Stadion. Tot vorige week was echter ook AZ serieus ge?nteresseerd in Thomas.

"Ik kan dat niet ontkennen”, erkent Thomas in gesprek met het Eindhovens Dagblad. Hij verkoos Eindhoven boven een avontuur in Alkmaar, onder meer omdat hij bij de regerend landskampioen meer kans maakt op Champions League-voetbal. “Interesse van een goede club is altijd mooi, maar PSV pakte op tijd door en ik wilde hier ook ontzettend graag naartoe.”

“De Eredivisie had sowieso mijn voorkeur bij een volgende stap en het is geweldig dat ik nu om de titel mag gaan spelen”, erkent Thomas, die door Mark van Bommel werd opgebeld en daarna niet meer twijfelde. “Ik ken deze competitie, heb de taal net een beetje onder de knie en vind het nog geen tijd om naar een ander land te gaan.”

PSV was op zoek naar een middenvelder, omdat huurling Marco van Ginkel is teruggekeerd naar Chelsea. De club probeerde de Mexicaan Erick Guti?rrez naar Eindhoven te halen, maar vond uiteindelijk een vervanger in de Eredivisie. Thomas speelde sinds medio 2013 voor PEC Zwolle en kwam sindsdien tot 143 wedstrijden, waarin hij twaalf doelpunten maakte en 22 assists leverde.
bron: vz/ED

Max is nog steeds niet wakker... Die gast wil al maanden weg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als hij hem echt had gewild, dan had hij idd beter sneller kunnen handelen.
 

leo1949

Well-known member
Adam Maher gaat vandaag een contract tekenen bij AZ.
Er is nog niet bekend of er opties aan vast zitten.
 

Atreides

Well-known member
Adam Maher gaat vandaag een contract tekenen bij AZ.
Er is nog niet bekend of er opties aan vast zitten.

Uitstekende speler voor AZ. Hopenlijk haalt hij zijn oude niveau weer.

'Het gevoel was vanaf dag ??n eigenlijk al goed', zegt Maher na het zetten van zijn handtekening op de website van de Alkmaarders. 'Ik ben blij dat ik weer terug ben. Ik wil de concurrentiestrijd aangaan. Daarmee maak je elkaar sterker.'

Wel een stukje vergaande verbale lenigheid, waarom tekent meneer dan pas mid september als AZ al 1,5 maand professionele wedstrijden aan het spelen is?
 

leo1949

Well-known member
8< knip 8< knip 8<

Wel een stukje vergaande verbale lenigheid, waarom tekent meneer dan pas mid september als AZ al 1,5 maand professionele wedstrijden aan het spelen is?

Ik denk dat hij op een reactie van een buitenlandse topclub zat te wachten.
Ook is zijn plek al redelijk bezet dus AZ kan ook de boot afgehouden hebben
 

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat hij op een reactie van een buitenlandse topclub zat te wachten.
Ook is zijn plek al redelijk bezet dus AZ kan ook de boot afgehouden hebben
Hij zou zelf toch ook wel weten dat hij al 3 jaar op zoek is naar een andere club en dat men hem in het buitenland nog niet eens gratis wil hebben?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat de tijd nodig was om Maher voor het salaris te laten tekenen waarvoor hij nu tekent.
 

Atreides

Well-known member
Ik denk dat de tijd nodig was om Maher voor het salaris te laten tekenen waarvoor hij nu tekent.

Daar lijkt het op (of dat hij op een betere club zat te wachten, terwijl die kans zeer klein is zoals Pascallovic aangeeft). Blijft een hoop gehuigel, maar wel een goede speler voor AZ natuurlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb FC Twente niet zo gevolgd. Verder heeft Maher toch niet zo gek veel gespeeld de laatste jaren? Gezien hij destijds top was bij AZ kun je het wel proberen, maar je moet maar afwachten of het er weer uitkomt.
 

Atreides

Well-known member
Ik heb FC Twente niet zo gevolgd. Verder heeft Maher toch niet zo gek veel gespeeld de laatste jaren? Gezien hij destijds top was bij AZ kun je het wel proberen, maar je moet maar afwachten of het er weer uitkomt.

Ik heb Twente niet zo gevolgd. Tegen Ajax vond ik hem destijds prima spelen. Verder heeft Maher in 5 jaar 105 duels gespeeld bij PSV, 39 bij een Turkse subtopper club en 18 bij Twente. Zijn 162 wedstrijden oftewel een gemiddelde van 32,4 per jaar (laat ik 8 wedstrijden bij Jong PSV buiten beschouwing). Niet super, maar wel voor AZ interessant.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat valt inderdaad nog wel mee. Die pot tegen jullie was van wat ik gelezen heb met afstand zijn wedstrijd van het seizoen.
 

leo1949

Well-known member
Ajax en PSV hebben in het verleden wel meer goede spelers van AZ verknald.
We zullen het wel zien hoe het nu gaat.
Hij is nu opgesteld tegen Feyenoord.
 

Pascallovic

Well-known member
Ajax en PSV hebben in het verleden wel meer goede spelers van AZ verknald.
We zullen het wel zien hoe het nu gaat.
Hij is nu opgesteld tegen Feyenoord.
Ach toen spelers als Janssen en Altidore direct naar het buitenland gingen was het ook kut. Je moet gewoon niks van AZ halen. Dat is alleen maar troep.
 

leo1949

Well-known member
Janssen is zijn eigen schuld.
Heeft 1 seizoen bij AZ gespeeld wat hij zondermeer goed deed.
Maar hij had beter nog een seizoen kunnen blijven en erin groeien maar hij wilde al na 1 jaar eredivisievoetbalervaring naar het buitenland.
En dat is te snel geweest.
Ook hebben we rekening moeten houden met contracten die aflopen zodat ze niet het jaar erop gratis het stadion uitlopen en dat doet elke klub.
"Alleen maar troep" dat zijn jou woorden.
Ik vindt dat de jeugd en de scouting bij AZ het wel goed doen en dat hebben we allemaal opgebouwd uit een failliete boedel.
 

Pascallovic

Well-known member
Janssen is zijn eigen schuld.
Heeft 1 seizoen bij AZ gespeeld wat hij zondermeer goed deed.
Maar hij had beter nog een seizoen kunnen blijven en erin groeien maar hij wilde al na 1 jaar eredivisievoetbalervaring naar het buitenland.
En dat is te snel geweest.
Ook hebben we rekening moeten houden met contracten die aflopen zodat ze niet het jaar erop gratis het stadion uitlopen en dat doet elke klub.
"Alleen maar troep" dat zijn jou woorden.
Ik vindt dat de jeugd en de scouting bij AZ het wel goed doen en dat hebben we allemaal opgebouwd uit een failliete boedel.
Voorlopig is alles wat het vanaf AZ op een hoger niveau gaat proberen voor die clubs troep gebleken. Daar doet het feit dat het voor AZ prima spelers waren niks aan af. Ik zie bij Guus Til zich eenzelfde scenario voltrekken in de toekomst.

Dat AZ uit een hele moeilijke situatie is gekomen, heeft er niks te maken dat spelers op een hoger niveau niks toevoegen.
 

Unregistere

Well-known member
Yukinari Sugawara, een rechtsback uit Japan, lijkt op weg naar AZ. De achttienjarige speler komt van Nagoya Grampus Eight. AZ wil hem huren en is mondeling al akkoord met de Japanners.
 
Bovenaan