bqandy
Well-known member
Er kan niemand blijven hangen, want zondag 1 is vaak het enige elftal dat thuis speelt. Misschien zondag 2 nog een keer diep in de ochtend.Ik sta wel eens bij clubs in Groningen langs de lijn.
En wat BQ1887 betreft, daar heb ik jou meermaals over gehoord. Dat er weinig clubgenoten of jeugdleden blijven hangen dus.
Ik heb het waarschijnlijk regelmatig over de jeugd gehad. Want die zie ik de laatste jaren bijna helemaal niet meer bij de zondagclubs. Of je moet het mobiliseren zoals twee seizoenen geleden tussen Be Quick en Hoogeveen toen er 1000 mensen waren.
Maar de afwezigheid van jeugd geldt bv ook voor Oranje Nassau. Een jaar of tien geleden stond er altijd een groepje met fakkels het eerste op te wachten. Maar ja. ON heeft ook al jaren geen eigen jeugd meer. Wel wat via OJC Coendersborg. (Samen met Blauw Geel en Amicitia)
Maar ik kom wel eens bij clubs als GVAV, GRC en Helpman op zondag en daar staan wel spelers van de lagere elftallen langs de lijn. Ouderwetse zondag. Eerst zelf spelen en met een biertje naar het eerste kijken.
En dan zaterdag in de stad. Op Velocitas na hebben de zaterdagclubs nauwelijks een jeugdopleiding. Maar wel lagere elftallen, vrouwenteams, The Knickerbockers, Groen Geel.... Ik zie er genoeg langs de lijn staan bij wedstrijden van het eerste elftal.