Heb je ditmaal wel het artikel gelezen?KNVB behartigt bij ‘weekendvoetbal’ belangen van de zondagclubs heel slecht
Volgens de KNVB was ‘weekendvoetbal’ het ei van Columbus, maar daar denkt een aantal clubs in het zondagvoetbal heel anders over nu het in augustus echt van start gaat.www.tubantia.nl
Er zijn ook zondagclubs die het weekendvoetbal maar niks vinden.
Goeie journalist die Raymond Willemsen. Hij loopt niet volgzaam achter al die weekendvoetbalaanbidders aan en durft ook kritische verhalen erover te publiceren.
Wat is eigenlijk de reden dat een lager zaterdagelftal niet naar 16.15 (of bij andere clubs 17.00 of 18.00 etc) gaat zodra het eerste om 14.30 (of 15.00 cq het beste tijdstip) kan spelen?Als ik goed ben geinformeerd wordt de aanvangstijd bij Be Quick 1887 thuis tegen zaterdagclubs 16.15 uur. Dan is de rest (jeugd en lagere zaterdageltallen) zo'n beetje klaar.
😂😂😂Hij plaatst hier kritische kanttekeningen bij het weekendvoetbal. (Doe ik soms ook wel eens.)
Wat is eigenlijk de reden dat een lager zaterdagelftal niet naar 16.15 (of bij andere clubs 17.00 of 18.00 etc) gaat zodra het eerste om 14.30 (of 15.00 cq het beste tijdstip) kan spelen?
Whatever welk team dat om 14.30 op het hoofdveld speelt kan toch om 17.00 gaan voetballen zodat het vlaggenschip op een mooi tijdstip speelt? Of mis ik nu iets?Die lagere elftallen zullen doorgaans niet op het hoofdveld spelen neem ik aan.
Dat zijn ook allemaal Belgen, daar plant gewoon de thuisploeg het duel in en dat is meestal zondags.Terug van de bespreking. Hoek niet gehoord dat ze per see op zondag wouden voetballen dus kans zit er best in dat ze op zondag gaan spelen
Opleiding van eigen jeugd is bij veel klassieke zaterdagbolwerken geen prio. Blijkt ook uit deze uitspraak. Daar rammelen ze liever met de geldbuidel om maar zo hoog mogelijk te kunnen spelen. Elftal vol semi-profs, daar moet alles voor wijken.Kan die B1 of A1 die anders om half 3 op het hoofdveld speelt mooi naar dat veld dat vrijkomt omdat za5 later gaat
Is zo. Bij ons heeft op zaterdag om 15:00 de jeugd de voorrang. We hebben wel gezegd open te staan om eerder te spelen maar dat moet dan een inhaaldag voor de jeugd zijn. Dan is er namelijk ruimte om eerder te spelen.Opleiding van eigen jeugd is bij veel klassieke zaterdagbolwerken geen prio. Blijkt ook uit deze uitspraak. Daar rammelen ze liever met de geldbuidel om maar zo hoog mogelijk te kunnen spelen. Elftal vol semi-profs, daar moet alles voor wijken.
Maar je eerste elftal wil je wel naar een raar tijdstip verbannen?Ik kan me voorstellen dat het belang van O19-1 of O23-1 ook best meeweegt. Lijkt me terecht dat je die niet wilt verbannen naar een achterafveld of een raar tijdstip.
En 16.15 is zo gek nog niet toch? Al zou 15.30 uur mijn persoonlijke voorkeur zijn, als je alle jeugdwedstrijden misschien nog iets in elkaar kunt schuiven.
Maar je eerste elftal wil je wel naar een raar tijdstip verbannen?
Dat is ook een reden. Net wat @Baggio zegt. Bij Be Quick hoopt men dat er veel volk dat er al is, blijft hangen om de wedstrijd van het eerste te bekijken. Ik vind 16.15 beter dan bv 18.00 uur.Raar tijdstip voor de O19 in ieder geval, want die zijn gewend in de middag te spelen. De bestaande hiërarchie op zaterdag wordt toch ineens doorbroken. En het eerste heeft op zaterdag geen historie, dus dan voelt 17.00 uur minder gek. En ergens vind ik het ook wel logisch dat je eindigt met de hoofdmaaltijd.
Wordt er bij BQ1887 betaald aan spelers met als gevolg dat de nauwelijks eigen kweek in het 1e elftal speelt ?De kans is vrij groot dat ik op zaterdag een wedstrijd die om14.30 of 15.00 begint ga kijken, zeker als het straks koud is ga ik dan niet om 17.00 nog bij BQ1887 of GVAV Rapiditas kijken. Behalve clubmensen staan er natuurlijk ook veel liefhebbers langs de kant die niet clubgebonden zijn. Ik denk dat je om 17.00 juist minder publiek gaat trekken. Zeker BQ1887 waar andere teams nooit blijven hangen.
Zal bij clubs die normaal al redelijk wat volk trekken misschien niet zoveel uitmaken, maar ik schat zo in dat Groninger eerste klassers (en BQ1887 ook) die om 17.00 nog spelen op zaterdag weinig publiek meer trekken. Of nog minder, beter gezegd.