Weekendvoetbal

bqandy

Well-known member
Als ik goed ben geinfomeerd wordt de aanvangstijd bij Be Quick 1887 thuis tegen zaterdagclubs 16.15 uur. Dan is de rest (jeugd en lagere zaterdageltallen) zo'n beetje klaar.
 

Fregge

Well-known member
Raymond Willemsen is een beetje jou, noord-ooster. Hij plaatst alleen maar het negatieve in plaats van het positieve. Verhaal bij deze club is weer hetzelfde als bij de andere
 

Joost

Well-known member

Er zijn ook zondagclubs die het weekendvoetbal maar niks vinden.
Goeie journalist die Raymond Willemsen. Hij loopt niet volgzaam achter al die weekendvoetbalaanbidders aan en durft ook kritische verhalen erover te publiceren.
Heb je ditmaal wel het artikel gelezen?
 

Abubakari

Well-known member
Als ik goed ben geinformeerd wordt de aanvangstijd bij Be Quick 1887 thuis tegen zaterdagclubs 16.15 uur. Dan is de rest (jeugd en lagere zaterdageltallen) zo'n beetje klaar.
Wat is eigenlijk de reden dat een lager zaterdagelftal niet naar 16.15 (of bij andere clubs 17.00 of 18.00 etc) gaat zodra het eerste om 14.30 (of 15.00 cq het beste tijdstip) kan spelen?
 

de waan

Well-known member
Wat is eigenlijk de reden dat een lager zaterdagelftal niet naar 16.15 (of bij andere clubs 17.00 of 18.00 etc) gaat zodra het eerste om 14.30 (of 15.00 cq het beste tijdstip) kan spelen?

Die lagere elftallen zullen doorgaans niet op het hoofdveld spelen neem ik aan.
 

Fregge

Well-known member
Terug van de bespreking. Hoek niet gehoord dat ze per see op zondag wouden voetballen dus kans zit er best in dat ze op zondag gaan spelen
 

de waan

Well-known member
Ik kan me voorstellen dat het belang van O19-1 of O23-1 ook best meeweegt. Lijkt me terecht dat je die niet wilt verbannen naar een achterafveld of een raar tijdstip.

En 16.15 is zo gek nog niet toch? Al zou 15.30 uur mijn persoonlijke voorkeur zijn, als je alle jeugdwedstrijden misschien nog iets in elkaar kunt schuiven.
 

Joost

Well-known member
Terug van de bespreking. Hoek niet gehoord dat ze per see op zondag wouden voetballen dus kans zit er best in dat ze op zondag gaan spelen
Dat zijn ook allemaal Belgen, daar plant gewoon de thuisploeg het duel in en dat is meestal zondags.
 

Baggio

Active member
Kan die B1 of A1 die anders om half 3 op het hoofdveld speelt mooi naar dat veld dat vrijkomt omdat za5 later gaat
Opleiding van eigen jeugd is bij veel klassieke zaterdagbolwerken geen prio. Blijkt ook uit deze uitspraak. Daar rammelen ze liever met de geldbuidel om maar zo hoog mogelijk te kunnen spelen. Elftal vol semi-profs, daar moet alles voor wijken.
 

Fregge

Well-known member
Opleiding van eigen jeugd is bij veel klassieke zaterdagbolwerken geen prio. Blijkt ook uit deze uitspraak. Daar rammelen ze liever met de geldbuidel om maar zo hoog mogelijk te kunnen spelen. Elftal vol semi-profs, daar moet alles voor wijken.
Is zo. Bij ons heeft op zaterdag om 15:00 de jeugd de voorrang. We hebben wel gezegd open te staan om eerder te spelen maar dat moet dan een inhaaldag voor de jeugd zijn. Dan is er namelijk ruimte om eerder te spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik kan me voorstellen dat het belang van O19-1 of O23-1 ook best meeweegt. Lijkt me terecht dat je die niet wilt verbannen naar een achterafveld of een raar tijdstip.

En 16.15 is zo gek nog niet toch? Al zou 15.30 uur mijn persoonlijke voorkeur zijn, als je alle jeugdwedstrijden misschien nog iets in elkaar kunt schuiven.
Maar je eerste elftal wil je wel naar een raar tijdstip verbannen?
 

de waan

Well-known member
Raar tijdstip voor de O19 in ieder geval, want die zijn gewend in de middag te spelen. De bestaande hiërarchie op zaterdag wordt toch ineens doorbroken. En het eerste heeft op zaterdag geen historie, dus dan voelt 17.00 uur minder gek. En ergens vind ik het ook wel logisch dat je eindigt met de hoofdmaaltijd.
 

Baggio

Active member
Bij mijn club speelt het 1e om 16:30 uur met als reden: zoveel mogelijk mensen de kans geven om te komen kijken. Met name de vrijwilligers die eerder op de dag bij de jeugd actief zijn.
 

bqandy

Well-known member
Raar tijdstip voor de O19 in ieder geval, want die zijn gewend in de middag te spelen. De bestaande hiërarchie op zaterdag wordt toch ineens doorbroken. En het eerste heeft op zaterdag geen historie, dus dan voelt 17.00 uur minder gek. En ergens vind ik het ook wel logisch dat je eindigt met de hoofdmaaltijd.
Dat is ook een reden. Net wat @Baggio zegt. Bij Be Quick hoopt men dat er veel volk dat er al is, blijft hangen om de wedstrijd van het eerste te bekijken. Ik vind 16.15 beter dan bv 18.00 uur.
 

Abubakari

Well-known member
De kans is vrij groot dat ik op zaterdag een wedstrijd die om14.30 of 15.00 begint ga kijken, zeker als het straks koud is ga ik dan niet om 17.00 nog bij BQ1887 of GVAV Rapiditas kijken. Behalve clubmensen staan er natuurlijk ook veel liefhebbers langs de kant die niet clubgebonden zijn. Ik denk dat je om 17.00 juist minder publiek gaat trekken. Zeker BQ1887 waar andere teams nooit blijven hangen.
Zal bij clubs die normaal al redelijk wat volk trekken misschien niet zoveel uitmaken, maar ik schat zo in dat Groninger eerste klassers (en BQ1887 ook) die om 17.00 nog spelen op zaterdag weinig publiek meer trekken. Of nog minder, beter gezegd.
 

Fregge

Well-known member
Maar dan bekijk je het als neutrale fan. En niet als club er naar. Clubgenoten komen toch wel kijken. Neutrale ook als het een interessant potje is
 

Baggio

Active member
De kans is vrij groot dat ik op zaterdag een wedstrijd die om14.30 of 15.00 begint ga kijken, zeker als het straks koud is ga ik dan niet om 17.00 nog bij BQ1887 of GVAV Rapiditas kijken. Behalve clubmensen staan er natuurlijk ook veel liefhebbers langs de kant die niet clubgebonden zijn. Ik denk dat je om 17.00 juist minder publiek gaat trekken. Zeker BQ1887 waar andere teams nooit blijven hangen.
Zal bij clubs die normaal al redelijk wat volk trekken misschien niet zoveel uitmaken, maar ik schat zo in dat Groninger eerste klassers (en BQ1887 ook) die om 17.00 nog spelen op zaterdag weinig publiek meer trekken. Of nog minder, beter gezegd.
Wordt er bij BQ1887 betaald aan spelers met als gevolg dat de nauwelijks eigen kweek in het 1e elftal speelt ?
 
Bovenaan