Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Jij weet niet beter dan zondag, dus jij kunt het nooit vergelijken.
Ik denk dat bij heel veel clubs het zo is. En dat het daarom maar moeilijk van de grond af komt. Een beetje het: "Wat de boer niet kent vreet ie niet"-verhaal
 

Baggio

Active member

Zondagclub Alphense Boys wil komend seizoen de thuiswedstrijden gaan spelen op zaterdag om 14.30 uur.
Dat lijkt me een verstandig besluit dat navolging verdient.
Alphense Boys heeft erg veel jeugd die op zaterdag voetbalt. Men ziet spelen met het eerste om 14.30 uur als een feestje.
Laten we Alphense Boys nou alsjeblieft niet gaan zien als model-club. Voor diegene die dat wel doen: kijk even naar de docu Voetbaldroom en dan weet je genoeg.

Verder is het natuurlijk helemaal prima dat zij besluiten om 14:30 uur als tijdsstip voor 1 te gaan hanteren. Gewoon baas in eigen huis, net als andere clubs die de ruimte hebben en nemen om zo te beslissen zoals heb goed acht. Oh ja: helemaal baas in eigen huis ben je natuurlijk nooit als je in een gemengde competitie uitkomt.
 

Baggio

Active member
Ah zo op die manier. Tja, profclubs hebben dat ook. Dus waarom bij semi-prof niet?
Bij de profs speel je op alle dagen van de week, zoals het uitkomt en gepland wordt. Bij de ‘amateurs’ kan dat niet, iets met principiële overtuigingen en een convenant.
 

de Kok

Member
volgens mij neem je bij een fusie toch gewoon de oude afspraken/ rechten mee? dat geldt toch ook voor bv oprichtingsdatum
 

Fregge

Well-known member
Haha, de oude mannetjes die overal moeilijk over doen (vooral speeldag) even laten accepteren dat hun club totaal van identiteit verandert. Lekker bezig NO!
 

De Groene Scout

Well-known member
Ze zijn nog niet bevoordeeld. Ze dienen alleen een verzoek ik.
Dat kun je altijd proberen. Bovendien zouden zaterdagclubs al die jaren hetzelfde hebben kunnen doen door een standaard team op zondag in te schrijven. Hebben ze nooit gedaan; eigenlijk best vreemd.
 

Fregge

Well-known member
Ik was altijd al tegen het hebben van 2 standaardteams (senioren) in de standaardcompetities als het ene dient als opleidingsteam voor het andere.
Maar omdat dat moeilijk is te bewijzen vind ik dat over de hele linie elke vereniging maar 1 team in een standaardcompetitie zou mogen inschrijven.
Ik denk zelf ook dat dit het beste is ja. Maar wat je dan moet doen is alle klasses mengen qua dag. En dat is ook uit den bozen volgens jou
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat ben ik wel met je eens, iedere club moet gewoon 1 elftal in de pyramide hebben. Dat betekent ook weg met die beloftenteams uit de eerste en tweede divisie.
 

JMD

Well-known member
AFC zaterdag is dan wel ver weggevallen zeg, speelden paar jaar terug toch nog hoofdklasse of 3e divisie??
 

de waan

Well-known member
Eén seizoen hoofdklasse (17-18), nu weer bovenaan in de tweede klasse, dus zo groot is het verval niet.

Uit alles blijkt dat de KNVB op termijn af wil van twee standaardteams per club (en terecht), dus dit verzoek lijkt me vrij kansloos.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan