Baggio
Active member
Verplicht om op zaterdag een thuiswedstrijd te voetballen terwijl je op zondag wilt spelen.Verklaar je nader?
Verplicht om op zaterdag een thuiswedstrijd te voetballen terwijl je op zondag wilt spelen.Verklaar je nader?
Bij de profs speel je op alle dagen van de week, zoals het uitkomt en gepland wordt. Bij de ‘amateurs’ kan dat niet, iets met principiële overtuigingen en een convenant.Ah zo op die manier. Tja, profclubs hebben dat ook. Dus waarom bij semi-prof niet?
Misschien zelf even zoeken.Dat was/is mij niet bekend.
Weet je ook waar dat officieel op papier staat?
Op zich wel mee eensIn Limburg loopt men hopeloos achter.
Allang bekend. In Limburg loopt men hopeloos achter.
Ik denk zelf ook dat dit het beste is ja. Maar wat je dan moet doen is alle klasses mengen qua dag. En dat is ook uit den bozen volgens jouIk was altijd al tegen het hebben van 2 standaardteams (senioren) in de standaardcompetities als het ene dient als opleidingsteam voor het andere.
Maar omdat dat moeilijk is te bewijzen vind ik dat over de hele linie elke vereniging maar 1 team in een standaardcompetitie zou mogen inschrijven.
Vast wel, hij is degene die me dat vertelde.Onlangs werd hier beweerd, dat er wat tweespalt is ontstaan bij Be Quick 1887.
bqandy weet jij als ingewijde bij de good-old hier wat meer van?
Zat uno zoals dat BQ zat 1 elftal liefkozend genoemd werd, was ook een vriendenteam met een stel ras Be Quickers er in. Maar zaterdag 1 moest dit jaar een echt prestatieteam worden. Diverse spelers waren het daar niet mee eens en zijn gestopt of naar een andere club gegaan. En daar zaten de sterkhouders bij.Overigens heeft net als AFC en HFC ook Be Quick 1887 een (standaard)zaterdagteam in de tweede klasse.
Alleen zullen ze bij BQ niet zo bang zijn dat dat team zal promoveren naar de eerste klasse.
Het team staat stijf onderaan met nog maar 1 punt.
Vorig seizoen promoveerde BQ za 1 via de nacompetitie naar de 2e klasse. Toen was al bekend dat een aantal ervaren spelers van dat team, zoals Willem Lanjouw en Aron Strengholt, ermee zou stoppen.
Onlangs werd hier beweerd, dat er wat tweespalt is ontstaan bij Be Quick 1887.
bqandy weet jij als ingewijde bij de good-old hier wat meer van?
Ja klopt. Hoorde dat ook bij vv Helpman die op zondag een 2e klasser en op zaterdag een 3e klasser heeft. Die zijn daar al over aan het nadenken.Eén seizoen hoofdklasse (17-18), nu weer bovenaan in de tweede klasse, dus zo groot is het verval niet.
Uit alles blijkt dat de KNVB op termijn af wil van twee standaardteams per club (en terecht), dus dit verzoek lijkt me vrij kansloos.