Fregge
Well-known member
Echt gek dat die 2 zondag moeten spelen ja! Echte principiële zaterdagclubs! Hoe durft de KNVB !Op basis van de huidige indelingen van de divisies en de eerste klassen gaat het dan bv om:
Quick '20, De Meern
Echt gek dat die 2 zondag moeten spelen ja! Echte principiële zaterdagclubs! Hoe durft de KNVB !Op basis van de huidige indelingen van de divisies en de eerste klassen gaat het dan bv om:
Quick '20, De Meern
Een stilstaande klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan🤷♂️Ja maar stel je voor dat hij toch per ongeluk iets nieuws plaats?
Bijna alle klokken zijn digitaal tegenwoordigEen stilstaande klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan🤷♂️
Behalve die van Noordooster danBijna alle klokken zijn digitaal tegenwoordig
Ja natuurlijk, lagere damesteams, die kunnen pas tanken.De Treffers voetbalt met de complete jeugd en met 5 seniorenteams incl de dames op zaterdag.
Behalve zo1 , dat meestal op zaterdag speelt, speelt er nog een lager damesteam op zondag ( 5e klasse)
Zouden ze daar voor dat ene team op zondag de kantine open doen?
Maandag | 18.00 uur – 22.30 uur |
Dinsdag | 18.00 uur – 22.30 uur |
Woensdag | 18.00 uur – 22.30 uur |
Donderdag | 18.00 uur – 01.00 uur (Clubavond) |
Vrijdag | 18.00 uur – 22.30 uur |
Zaterdag | 08.00 uur – 21.00 uur (Bij thuiswedstrijd tot 24.00 uur) |
Zondag | 08.00 uur – 14.00 uur (Bij thuiswedstrijd tot 21.00 uur) |
De complete jeugd op zaterdag ? Je meent het niet.De Treffers voetbalt met de complete jeugd en met 5 seniorenteams incl de dames op zaterdag.
Behalve zo1 , dat meestal op zaterdag speelt, speelt er nog een lager damesteam op zondag ( 5e klasse)
Zouden ze daar voor dat ene team op zondag de kantine open doen?
mijn opmerking was sarcastisch bedoeld maar die kwam bij jou niet aan.Ja hoor.
Het verbaast mij ook een beetje.
In de RK-omgeving van Groesbeek moeten toch genoeg zondagclubs zitten die te porren zijn voor een competitie op zondag, net als in meerdere regio's in de randstad.
Kunnen de jeugdspelers (en ouders) alvast wennen aan het voetballen op zondag en dan komt er op zondagochtend ook vast wat meer reuring op het sportpark en in de kantine.
Flevo Boys | Za * |
d'Olde Veste '54 | Za * |
Jubbega | Zo |
Dalfsen | Zo |
SVBO | Zo |
Germanicus | Zo |
WHC | Za * |
ASV Dronten | Za * |
KHC | Za |
VV Noordscheschut | Za * |
DOS Kampen | Za * |
Go Ahead Kampen | Za * |
DZOH | Za * |
Ik ben inderdaad voor weekend voetbal waarbij de thuisspelende vereniging de speeldag en het tijdsstip mag bepalen. Clubs baas in eigen huis en op eigen terrein zoals in zoveel teamsporten normaal. Dat betekent automatisch het einde van de scheiding in het Nederlandse amateurvoetbal tussen zaterdag en zondag. Dit is mijn ogen de stip op de horizon waar het wat mij betreft naar toe moet. In de moderne samenleving speelt geloofsovertuiging een steeds minder prominente rol in het gedrag van mensen. De vrije tijdsbesteding verandert en tegelijkertijd worstelen veel verenigingen met grote vraagstukken bijv. over de betaalbaarheid van het in stand houden van een complex. Een complex met 5 velden en kleedkamers is goedkoper in exploitatie dan een complex met 10 velden. Al het voetbal op zaterdag afwerken wordt onbetaalbaar voor steeds meer clubs en de noodzaak tot spreiding van activiteiten over meerdere dagen wordt steeds groter. In en rondom Utrecht draait nu een pilot met jeugdvoetbal op zondag. Daar komen positieve geluiden vandaan. Nogmaals, niet van vandaag op morgen maar wel die kant op. Iedereen die hier om principiële redenen niet serieus over na wil denken en alle initiatieven in deze denkrichting in de kiem proberen te smoren zijn in mijn ogen egoïstisch bezig. Tot die categorie behoor jij in mijn ogen. Alleen vanuit het eigen belang redeneren ook als dit aantoonbaar ten koste gaat van het algemene belang. Ik was laatst bij een grote, principiele zaterdagclub. Velden in eigendom en beheer van de Gemeente. 10 velden groot en 18 kleedkamers. Er wordt natuurlijk huur betaald maar zeker geen conforme huur waardoor de gemeenschap in mijn ogen onnodig opdraait voor de kosten van een complex dat op piekbelasting is ingericht. Op zondag blijven de velden leeg, je kunt er dan een kanon afschieten, je raakt niemand. Daar ligt gewoon een structurele besparingsmogelijkheid van een 100k+ . Dat geld kun je toch beter besteden aan andere dingen in mijn ogen. De zaterdagbolwerken zitten over het algemeen goed in de slappe was. Die kijken niet op een tonnetje meer of minder, maar voor veel andere clubs in Nederland wel.En die van mij een sarcastische en ook reële reactie op die overbodige toevoeging van jou.
""De complete jeugd op zaterdag ? Je meent het niet.""
Natuurlijk meen ik het, dat alle teams van De Treffers op zaterdag voetballen, behalve 1 van hun vrouwenteams en zo nu en dan hun zo1.
Jij bent degene die er meermaals voor pleitte met de jeugd naar de zondagmorgen te gaan.
( En dan wil je principiële zaterdagverenigingen daar ook nog toe verplichten)
Laat degenen die dat willen dat vooral doen.
En dan ben ik er van overtuigd, dat er ook voor DZC voldoende mooie jeugdcompetities op zaterdag overblijven.
Zo klopt het beter...Ik ben inderdaad voor weekend voetbal waarbij de thuisspelende vereniging de speeldag en het tijdsstip mag bepalen. Clubs baas in eigen huis en op eigen terrein zoals in alle andere teamsporten en alle andere voetbalcompetities van de wereld normaal.
Ik denk dat je gelijk hebt, maakt de situatie in ons voetballandje alleen maar opvallender. Soms is dat goed, in dit geval zijn we het eens dat dit niet zo is.Zo klopt het beter...
NEO | Zo |
SVZW | Za * |
Achilles '12 | Za |
Heino | Zo |
Nunspeet | Za * |
Batavia'90 | Za |
DOS'37 | Za * |
Dalfsen | Zo |
WHC | Za * |
ASV Dronten | Za * |
KHC | Za |
DOS Kampen | Za * |