Weekendvoetbal

Joost

Well-known member
Zondag 1e-klasser BVC'12 uit Beek Gld. is de volgende club die tegemoet aan de wensen van de leden door over te stappen naar het zaterdagvoetbal.
Dat ze daarbij onderaan, in de 4e klasse moeten beginnen, nemen ze voor lief.
Ook het tweede van de club gaat voortaan op zaterdag voetballen.
Haha die is mooi.

Bij BVC is simpelweg het geld op om prestatief op hoog niveau te spelen. Dat zeggen ze letterlijk op hun site.
Het onder 23 team dat nu actief is op zaterdagmiddag gaat verder als 1e elftal.

Die club is qua senioren overigens wel echt helemaal leeg.
 

Sjorro

Active member
Haha die is mooi.

Bij BVC is simpelweg het geld op om prestatief op hoog niveau te spelen. Dat zeggen ze letterlijk op hun site.
Het onder 23 team dat nu actief is op zaterdagmiddag gaat verder als 1e elftal.

Die club is qua senioren overigens wel echt helemaal leeg.
Klopt helemaal, is altijd al een klein dorpsclubje geweest. Door een gulle sponsor is het eerste elftal omhoog gestuwd.
Gaan mogelijk in de toekomst nog fuseren met SVO en VVLK en misschien ook nog wel met Millingen a/d Rijn.
 

de waan

Well-known member
Serieuze vraag; is er één club waar op zondagen nooit een hond kwam kijken meer publiek gaan trekken sinds ze op zaterdag spelen?
 

de Kok

Member
Dat overstappen is toch helemaal nergens meer voor nodig nu straks het nieuwe plan van de KNVB wordt aangenomen?
Ik denk dat MSC zich nog wel eens achter de oren krabt.
 

de waan

Well-known member
De meeste overstappers van zondag naar zaterdag gaan op een lager niveau voetballen.
Het beste kun je het wellicht straks vergelijken aan de hand van een aantal horizontale overstappers in de hogere competities.

Ik herinnerde me een artikel waarin ook enkele ervaringen van overstappers staan:

Dit zijn allemaal clubs uit een 'leeglopende' regio, die vaak tegenstanders van (heel) ver hadden en nu veel meer derby's spelen. Logisch dat de belangstelling dan toeneemt. En dat is ook exact de reden waarom regionaal indelen zoveel beter is.

Maar ik geloof er niks van dat het bij ATC ineens wel druk(ker) wordt langs de lijn als ze straks tegen Enter Vooruit of Den Ham spelen in plaats van tegen Grol of Bon Boys. Dat beeld zie ik bij alle vergelijkbare clubs die zijn overgestapt en waar ik wel eens kom.

Het niveau waarop een club speelt maakt ook niet zoveel uit voor de belangstelling. Het zijn toch vrijwel alleen de clubmensen die komen kijken, of je nou in de eerste of de vierde klasse speelt.
 

Joost

Well-known member
Dit zijn allemaal clubs uit een 'leeglopende' regio, die vaak tegenstanders van (heel) ver hadden en nu veel meer derby's spelen. Logisch dat de belangstelling dan toeneemt. En dat is ook exact de reden waarom regionaal indelen zoveel beter is.

Maar ik geloof er niks van dat het bij ATC ineens wel druk(ker) wordt langs de lijn als ze straks tegen Enter Vooruit of Den Ham spelen in plaats van tegen Grol of Bon Boys. Dat beeld zie ik bij alle vergelijkbare clubs die zijn overgestapt en waar ik wel eens kom.

Het niveau waarop een club speelt maakt ook niet zoveel uit voor de belangstelling. Het zijn toch vrijwel alleen de clubmensen die komen kijken, of je nou in de eerste of de vierde klasse speelt.

Ik zag eerder deze week een fotoverslagje van iemand die bij Lunteren v Valleivogels was geweest afgelopen zaterdag. 2e klasse Oost op zaterdag.
Daar stond echt nauwelijks iemand langs de kant terwijl het toch wel een derby is.

 

de waan

Well-known member
Vooral kwalitatief erg beroerde foto's en grotendeels gemaakt voor of na de wedstrijd.

En waarom staat er een ? achter toeschouwers. Is toch niet zo ingewikkeld om even te tellen of een redelijke schatting te maken?
 

JMD

Well-known member
Je kan er lang en breed over blijven praten, maar weekendvoetbal is de enige stap voorwaarts en de juiste. Dat jij nou als een echte VVD-er redeneert van 'ikke ikke ikke'... Voetbal doe je met zijn allen, dus het voetbal in het algemeen moet gered worden en het laatste restant van de verzuiling mag nu in 2022 ook eindelijk gesloopt worden.

Je vecht een verloren strijd, hoe vaak je ook je geneuzel post.
 

JMD

Well-known member
Niks voorwaarts, niks juiste, integendeel zoals gememoreerd , het amateurvoetbal heeft meermaals gezegd het niet te willen.
Maar zondagmannetjes als jij, zo bleek al vaak, zien de oplossing in het opofferen van het populaire zaterdagvoetbal om het zondagvoetbal van de ondergang te redden.
Het blijft lastig voor je te snappen dat er ook mensen zijn die niet 'zondagmannetje' zijn en toch ook voor vooruitgang zijn. Ik ben geen zondagmannetje, sterker nog, ik volg de zaterdagcompetities meer dan de zondagcompetitie.

En "laatste restant van de verzuiling" . Ik heb je al vaker uitgelegd, dat zo'n uitspraak nergens op slaat.
Ik wijs als voorbeeld alleen maar op het nog steeds behoorlijk populaire christelijk ( protestant en katholiek) onderwijs.
Ja, idd het onderwijs is nog 'verzuild', maar op alleen de echt streng christelijke scholen na houdt niemand een leerling aan de poort tegen omdat die niet christelijk/katholiek e.d. is. En het enige verschil is verder dat op christelijke/katholieke scholen 1 uur p/w godsdienst op het rooster staat en voor de rest zijn de scholen precies hetzelfde.
Dat die scholen populair zijn heeft andere redenen, niet vanwege het geloof, NL ontkerkelijkt immers razendsnel.
 

JMD

Well-known member
Lekker hoor, gewoon alles op één niveau (y) Op een aantal Noord-Eksters na is iedereen tevreden.
Precies maar daar komen ze nog wel achter als vanaf 2023 alles samen is... Over 5 jaar hoor je niemand meer, dan is iedereen dolblij dat eindelijk de enig juiste stap gezet is. En de mensen die om 18.00 bij moeder de vrouw aan tafel moeten zitten, tsja, die doen dat, maar er zullen ook een hoop mensen juist blij zijn met een duel om 18.00. Patatje/frietje langs de kant van het veld, drankje erbij, heerlijk toch, zeker als het weer een beetje meehelpt.
 

de Kok

Member
Ik was bij Staphorst tegen Harkemase Boys en beide voorzitters zien het wel zitten. Dat wist ik van Wiggers al langere tijd a nols hij maar niet op zondag hoeft te spelen wegen de achterban. Nou dat kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik was bij Staphorst tegen Harkemase Boys en beide voorzitters zien het wel zitten. Dat wist ik van Wiggers al langere tijd a nols hij maar niet op zondag hoeft te spelen wegen de achterban. Nou dat kan.
En zo zal het bij veel andere clubs ook zijn. Maar No blijft aankomen meteen rapport van 5 jaar terug.
 

Abubakari

Well-known member

geen weekendvoetbal
verwoede pogingen van

Jonkers van MSC.

verwoede pogingen van HSC '21.

Zondagmannetjes


de uitkomsten


geen weekendvoetbal willen.



hun hogere doel te bereiken

: het zondagvoetbal van de ondergang redden ten koste van het populairdere zaterdagvoetbal.

een voorstander getoond van de MSC-plannen,


de onzalige weekendvoetbalplannen.

zegt me helemaal niks.

niet op zondag hoeven te voetballen.

het convenant

om principiële redenen niet op zondag te gaan voetballen.
BINGO!

Mijn duizendste!
 

JMD

Well-known member
Jij ook al zoveel?

Het bewijs dat NO er geen verstand van heeft is dat hij mij uitmaakt voor zondagmannetje omdat ik voor gemengd voetbal ben. Heb hierboven a uitgelegd waarom dat niet het geval is, en waarom zijn argument over scholen geen hout snijdt. Maar ja, dat negeert hij dan, zo kennen we hem ook. Ben benieuwd of hij Staphorst en Harkemase Boys dan ook zondagmannetjes vindt en negeert, of misschien noemt hij ze wel verraders omdat er zaterdagmensen blijken te zijn die wel voor vooruitgang zijn en mee willen in de vaart der volkeren. Blijkt het opgebouwde glazen paleis van No toch een spiegelpaleis te zijn waarin hij in gesprek is met zijn alterego's die het wel met hem eens zijn...
 

JMD

Well-known member
Je hebt gelijk. Maar vind het zo moeilijk om niet te reageren op iemand die onzin verkoopt en niet ziet wat de ontwikkelingen zijn.
 
Bovenaan