Fregge
Well-known member
Zonde dat we elkaar niet meer zo vaak gaan zien, @De Groene Scout maar heey, wel goed nieuws!
Verder is mij ook niet duidelijk, als bovenstaande plannen doorgaan, in hoeverre zaterdagverenigingen die niet het convenant hebben ondertekend of niet in de statuten hebben staan dat ze niet op zondag willen voetballen verplicht gaan worden wel op zondag te voetballen.
Bij de vaststelling van wedstrijden wordt de gewenste speeldag van de thuisspelende club als uitgangspunt genomen, maar hierbij maken we voor de clubs die principieel* alleen op zaterdag uitkomen een uitzondering. Deze clubs spelen zowel de thuis- als uitwedstrijden op zaterdag.
*Clubs die vallen onder het convenant wat is overeengekomen met de BZV in 2013 en clubs die destijds niet in het convenant zijn opgenomen maar wel (statutair) kunnen aantonen dat zij uit geloofsovertuiging niet op zondag kunnen spelen.
Of dat je verplicht full-prof moet zijn.Raar eigenlijk dat promoveren/degraderen tussen 1e en 2e divisie niet kan. Volgens mij zijn we het enige land waar dat is.
Terwijl ze een divisie lager meer betalen en een groot gedeelte daarvan onder de tafel doen.Of dat je verplicht full-prof moet zijn.
Dat onder de tafel gebeurt echt niet meer zoveel op 2e/3e divisie niveua.Terwijl ze een divisie lager meer betalen en een groot gedeelte daarvan onder de tafel doen.
Nee, die blijft maar aankomen met onderzoeken van 4 jaar terug, terwijl (als je de presentatie van de KNVB bekijkt) dat nu echt anders is...Echt verrassend dat NO tegen deze plannen is. Zag ik totaal niet aankomen.
Linkje?Dat hoeft helemaal niet.
Onzin , de mislukte pogingen van Jonkers mbt de hoofdklassen en van HSC'21 mbt de derde divisies zijn van behoorlijk recenter datum.
En de raadplegingen van de BAV en van de KNVB, waarbij de amateurspelers en clubs aangaven in meerderheid niets te zien in het zogenaamde weekendvoetbal zijn van een nog veel recentere datum.
Deste opvallender, maar voor mij niet verrassend, dat de zondagmannetjes van de KNVB zich daar niks van aantrekken en ze nu op slinkse wijze omzeilen.
Als je mengt zullen zullen de gemiddelde reisafstanden dalen, zo ongeveer het enige argument waarmee de KNVB de slappe knietjes wist in te palmen. Voor zaterdagclubs komen er allemaal verplichte idiote aanvangstijden voor terug die de clubs alleen maar geld kosten.
Het aantal interessante wedstrijden voor zaterdagteams zal afnemen.
Ik lees het meer, het zaterdagvoetbal zou maar verboden moeten worden omdat het " een laatste verzuilde tak " zou zijn.
Of omdat erin zoveel voetballers spelen die eerder ook bij zondagclubs speelden.
Ik ben het met dergelijke redeneringen niet eens, net zo min als dat ik Christelijke scholen ( bv protestant of katholiek) zou willen verbieden omdat er ook "openbare" kinderen naar toe gaan. Net zo min trouwens als dat ik om dat soort redenen SGP, CU of CDA zou willen verbieden.
Het zelfde geldt voor de vele andere christelijke instellingen, instanties of verenigingen.
Klopt, maar dat principiële mag niet beperkt worden tot het ondertekenen van het convenant of tot het woord "geloofsovertuiging" in de statuten.
En dan meteen even verplichte promotie naar de KKD doorvoeren en regels bedenken die het eerlijk maken tussen de profs van de KKD en de profs uit de 2e divisie.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk.En dan meteen even verplichte promotie naar de KKD doorvoeren en regels bedenken die het eerlijk maken tussen de profs van de KKD en de profs uit de 2e divisie.