Je vergeet de verplichte promotie/degradatie en het einde van het zwarte geld in de amateurwereld. Stop de tijd.Dus we krijgen:
Eredivisie
Eerste Divisie
Tweede Divisie
Derde Divisie
Vierde Divisie
Vijfde Divisie
Zesde Divisie
Zevende Divisie
?
Ja , en ik vind jou een jankerd als je op elke slak zout legt.Ik heb het toch niet over al die voorbeelden waar jij mee komt? Ik noem één bepaalde opmerking van jou racistisch.

En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd. Nog maar een paar jaar geleden was de zaterdagmiddag heilig en een pyramide onbespreekbaar. Enkele progressive clubs hebben het initiatief genomen en nu is er weekendvoetbal en een pyramide die het hele land dekt. Zelfs veel van de meest conservatieve clubs en vrijwilligers geven nu toe dat de verandering positief is geweest en omarmen nu de nieuwe mogelijkheden. Ook veruit de meeste voetballers zijn er nu blij mee.In Nederland bleek tijden de onlangs door de KNVB gehouden enquête onder amateurvoetballers en -clubs een grote meerderheid tegen het weekendvoetbal.
En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd. Nog maar een paar jaar geleden was de zaterdagmiddag heilig en een pyramide onbespreekbaar. Enkele progressive clubs hebben het initiatief genomen en nu is er weekendvoetbal en een pyramide die het hele land dekt. Zelfs veel van de meest conservatieve clubs en vrijwilligers geven nu toe dat de verandering positief is geweest en omarmen nu de nieuwe mogelijkheden. Ook veruit de meeste voetballers zijn er nu blij mee.
Juist.Denk ook aan de invoering van de Conference in 1979 en in Nederland de 2e Divisie en Topklasse.
En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd.
Volgens de KNVB blijken de belangenverenigingen COH , BAV en CVTD nu voor de door de KNVB gepubliceerde plannen te zijn.
Juist daarom denk ik dat de plannen wel door die ledenraad aangenomen worden.
Of ze vertegenwoordigen hun leden slecht, of ze nemen aan dat hun leden nu anders erover denken als bij genoemde gelegenheden.
De zondag-lobby van de KNVB heeft kennelijk succes gehad.
Is dat document ergens te zien op een website? Heb alleen berichten erover gelezen.Wie had dat gedacht: De KNVB voort grootscheepse verandering door omdat er na horizontaal overstappen toch de noodzaak tot versterkte degradatie nodig was en dat je nu dus het beste maar helemaal door kunt pakken. Dat zag iedereen mijlenver aankomen behalve de dominee zelf die zelfs het paard van Troje nog naar de zaterdag wil halen als de schaapjes maar de heilige zaterdagmiddag half drie zien.
Ik heb inmiddels het 194 tellend verslag binnen en doorgelezen. De scheiding za/zo gaat er af in de derde divisie en hoofdklasse. Za/zo wordt aanvangstijd 15:30 (waarom niet 14:30 of 15:00 wat nu de voorkeur heeft van de zaterdagclubs?). Zo/zo wordt 14:30 (waarom niet 14:00 wat tegenwoordig bij de zondagclubs de voorkeur heeft?). Zo/za waarbij za statutair heeft vastgelegd of het convenant heeft of anderszins kan aantonen principieel kan aan tonen niet op zondag te willen of kunnen voetballen om 18:00 uur. In onderling overleg kan alles.
Ik vind het vrij logisch allemaal. Er wordt op dit niveau grif betaald (behalve zondagverenigingen uiteraard). Uitsupporters kunnen blijven supporten maar zullen dat af en toe vanaf 18:00 uur moeten doen. Aan de andere kant is de onwil van zondagverenigingen net zo groot als die van de zaterdagverenigingen. Dat velden te kort is om je te bescheuren. Alsof de velden op zondag nu van 9 tot 16:30 optimaal benut worden. A-Categorie kan best om 14:30. Lagere senioren kunnen best met eensgestemde later op de middag. Waar een wil is...
In de KNVB enquete onder clubs en voetballers van eind vorig jaar bleek 70 % tegen weekendvoetbal te zijn.
Als je wilt is er heel veel mogelijk, maar het is bij zaterdagclubs vrij gebruikelijk dat alle jeugdwedstrijden er in de ochtenduren doorgejast worden, terwijl (voormalige) zondagclubs daar de hele zaterdagochtend en -middag voor gebruiken. Ik snap best dat de meeste clubs er niet zoveel trek in hebben om dat aan te passen en waarom zouden ze ook, want de zaterdag is lang genoeg om het sluitstuk om 17.00 uur te doen (of 16.00 uur, of 18.00, of 19.00 uur). Vroeger moest je voor de duisternis inviel klaar zijn, daar is nu geen enkele noodzaak meer toe, dus waarom zou je.Aan de andere kant is de onwil van zondagverenigingen net zo groot als die van de zaterdagverenigingen. Dat velden te kort is om je te bescheuren. Alsof de velden op zondag nu van 9 tot 16:30 optimaal benut worden. A-Categorie kan best om 14:30. Lagere senioren kunnen best met eensgestemde later op de middag. Waar een wil is...